Stadion - Pagina 359 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 357 358 359 360 361 462
 Stadion 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Stadion
elfahem schreef:
"Er is ongelooflijk veel beweging: fietsers, voetgangers, auto’s, bussen, zelfs boten en treinen. Die beweging wou ik vertalen in mijn kunstwerk. Zo staan de fietsbeugels in alle richtingen omdat fietsers uit alle richtingen kunnen aankomen."

Ik zen na genen artist mor zo iet kindje toch alleen mor bepeizen as ge een hersenbloeink etj ??


of serieus gezopen...


28 Jun 2017, 15:10
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Stadion
Jean schreef:
elfahem schreef:
"Er is ongelooflijk veel beweging: fietsers, voetgangers, auto’s, bussen, zelfs boten en treinen. Die beweging wou ik vertalen in mijn kunstwerk. Zo staan de fietsbeugels in alle richtingen omdat fietsers uit alle richtingen kunnen aankomen."

Ik zen na genen artist mor zo iet kindje toch alleen mor bepeizen as ge een hersenbloeink etj ??


of serieus gezopen...


En ze zen tot in Borgerhout gegoan ver enen te vinnen da gezopen eit, in Oilsjt sjoempelde d'er over.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


28 Jun 2017, 15:18
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Stadion
Jean schreef:
elfahem schreef:
"Er is ongelooflijk veel beweging: fietsers, voetgangers, auto’s, bussen, zelfs boten en treinen. Die beweging wou ik vertalen in mijn kunstwerk. Zo staan de fietsbeugels in alle richtingen omdat fietsers uit alle richtingen kunnen aankomen."

Ik zen na genen artist mor zo iet kindje toch alleen mor bepeizen as ge een hersenbloeink etj ??


of serieus gezopen...


laat de kerel eens een treinstation ontwerpen. ge gaat wa zien dan als die treinen van alle richtingen komen.

kunst is de nieuwe dekmantel om boven de hoofden van de brave betalende burger elkaar schone cadeaukes te doen. niemand begrijpt het behalve de kunstenaar en politiek. Maar kijk "kunst" betalen met belastinggeld is duidelijk een prioritaire zaak van dit stadsbestuur.
praktisch... zo n half natte fiets... hip ook...

ik hoop uit de grond van mij hart dat de volgende legislatuur hier komaf mee maakt. elk stadsbestuur bijt elke euro in twee momenteel en wat doen ze hier?


28 Jun 2017, 15:18
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2969
Bericht Re: Stadion
Davy schreef:
Jean schreef:
elfahem schreef:
"Er is ongelooflijk veel beweging: fietsers, voetgangers, auto’s, bussen, zelfs boten en treinen. Die beweging wou ik vertalen in mijn kunstwerk. Zo staan de fietsbeugels in alle richtingen omdat fietsers uit alle richtingen kunnen aankomen."

Ik zen na genen artist mor zo iet kindje toch alleen mor bepeizen as ge een hersenbloeink etj ??


of serieus gezopen...


laat de kerel eens een treinstation ontwerpen. ge gaat wa zien dan als die treinen van alle richtingen komen.

kunst is de nieuwe dekmantel om boven de hoofden van de brave betalende burger elkaar schone cadeaukes te doen. niemand begrijpt het behalve de kunstenaar en politiek. Maar kijk "kunst" betalen met belastinggeld is duidelijk een prioritaire zaak van dit stadsbestuur.
praktisch... zo n half natte fiets... hip ook...

ik hoop uit de grond van mij hart dat de volgende legislatuur hier komaf mee maakt. elk stadsbestuur bijt elke euro in twee momenteel en wat doen ze hier?


En als ge teift om erop te reageren wordt ge afgewimpeld als een domme burger die niets snapt van kunst.

Deze domme burger begrijpt inderdaad niet waarom een paar ijzeren staven en kunststof blauwe platen 150.000 Euro moeten kosten. Het werk + materiaal om zoiets te plaatsen kost hooguit 30.000 Euro.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


28 Jun 2017, 15:46
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2969
Bericht Re: Stadion
jowwan schreef:
@commissie financiën.
een fietsenstalling voor 90 fietsen aan de nieuwe bibliotheek kost 300.000 eurokes.
Ik heb hen gezegd dat je daarvoor 2 occ. tribunes op EA hebt. Maar ja.....wie ben ik ? Een boerke oit Erremboedegem oan den Denjer.

(geen grapje :D he Tim)


Ola, dus amper 3.333,33Euro per fietsstaanplaats! Dezen boer uit Herdersem hoort het donderen in Keulen...

Hopeliijk sponsort de club later in het nieuwe stadion van onze geliefde club ook 3.333,33 Euro per zitplosj. Tegen 5.000 zitplosjen geeft dit de mooie som van 16.666.666 Euro. De 5000 stoonplosjen mag de club dan voor hun rekening nemen :zzz:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


28 Jun 2017, 15:52
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1916
Bericht Re: Stadion
het zijn best wel absurde tijden, vandaag de dag. allicht is het zo dat wij niet intelligent genoeg zijn om het goed te snappen, al het goed dat ze doen voor de burger met al dat geld.

_________________
may the FORCE be with you.


28 Jun 2017, 15:56
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2303
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
Volgende legislatuur graag zonder SD&P of S.PA, want al die zotte ideeën komen toch altijd van die kant.


29 Jun 2017, 10:05
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Stadion
Ook hier wordt ‘gegraaid’: meer vergaderingen in Aalst dan toegelaten

Aalst - De bestuursleden van het autonoom gemeentebedrijf Sport hebben veel meer zitpenningen gekregen dan het maximum dat officieel is toegelaten. Voorzitter Ilse Uyttersprot (CD&V) verdedigt zich: “Door het zwembad en de site Schotte hebben we veel vaker moeten vergaderen.”

Het autonoom gemeentebedrijf Sport (SportAG) beheert de sportcentra en het zwembad in Aalst en heeft een directiecomité en raad van de bestuur die de werking draaiende houdt. De raad van bestuur mag volgens het huishoudelijk reglement maximum twaalf keer per jaar bezoldigd vergaderen, dat wil zeggen dat de leden een zitpenning ontvangen. Voor het SportAG bedraagt dit telkens 205 euro bruto per aanwezig lid.

In 2016 werd het aantal toegelaten, bezoldigde vergaderingen echter ferm overschreden: in plaats van twaalf kwamen er 22 raden van bestuur bijeen, wat neerkomt op bijna het dubbele. “Een opvallend cijfer in het jaarverslag is de 35.829 euro aan uitbetaalde presentiegelden”, wierp SP.A-raadslid Patrick De Smedt (SP.A) op tijdens de gemeenteraad. Als men regels invoert, moet men ze ook respecteren. En anders moeten de regels aangepast worden.”

De Smedt werpt nog op dat in de vroegere vzw ‘Aalsterse Sportcentra’ de bestuurders niet werden vergoed. In het totaalbedrag dat hij aanhaalde, zitten ook de vergoedingen van het directiecomité vervat maar er zijn verschillende leden die in zowel de raad van bestuur als het directiecomité zetelen. Belangrijke noot is dat schepenen niet worden vergoed: de opdracht zit in hun regulier takenpakket.

Aantal optrekken

Volgens schepen van Sport Ilse Uyttesprot (CD&V), ook voorzitter van het SportAG, is er niets verkeerd aan. “Er hebben inderdaad meer vergaderingen plaatsgevonden dan in de beheersovereenkomst staat, maar dat is omdat we met grote dossiers zitten zoals het zwembad en de site Schotte. Wij hanteren daar de procedure van de concurrentiedialoog, wat neerkomt op veel intensiever vergaderen dan bij een gewone concessie. Voor het zwembad hebben we drie volle dagen vergaderd, mensen steken daar heel wat energie en tijd in, moeten vaak een hele dag vrij nemen bij hun andere job, dus je kan dat niet onbezoldigd doen. Ze hebben dus meer gewerkt dan ze zouden mogen werken, en aan een vergoeding waarbij ze vaak nog inleveren. In de volgende overeenkomst gaan we zeker het aantal bezoldigde vergaderingen optrekken.”

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


29 Jun 2017, 10:22
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
...misschien een kunstzinnig nieuw idee ontdekt door de stad, om ook de publieks-steunbeugels in de nieuwe tribune, " in alle richtingen" te plaatsen:
Een aantal,
- naar voor , bij het volgen van de wedstrijd algemeen,
- deels gedraaid naar links en naar rechts, voor de richting die eendracht speelt,
- deels gedraaid naar achter, om tijdens halftime , pintjes te drinken
- deze steunbeugels, voorzien van met mini-tafeltjes, om de pintjes te kunnen opzetten...
- overal een afzonderlijk afdakje boven elke steunbeugel,(in blauwe kleur)
voor als de tribune na verloop van tijd, begint binnen te regenen.
...als preventieve oplossing, want het stadsbestuur onderhoudt of vervangt (als verhuurder) haar sportaccommodaties ...nooit spontaan....
:D :D

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


29 Jun 2017, 10:29
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5743
Bericht Re: Stadion
De bouw van de stuwsluis heeft daar ook een hectare ecologisch waardevol natuurgebied ingepalmd zonder concrete garanties op natuurcompensatie elders. Concrete suggesties genoeg vanuit de natuurbeweging (vb. weide achter Colruyt, oever Wijngaardveld, weide Bergenmeersen…) maar daar wordt totaal geen vooruitgang in geboekt, integendeel.


29 Jun 2017, 13:09
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2939
Bericht Re: Stadion
Zelfs een gewone fietsenstalling die geen 'kunstwerk' is, wordt vaak nog zo slecht gebouwd dat de fietsen bij de minste vlaag van opzij kletsnat worden. Is het nu al zo moeilijk geworden om een deftig afdak te bouwen?? Over de onzin van die belachelijke kunstenaar en zijn fietsenstalling heb ik het niet eens. Ooit deed wijlen Jan Hoet een lang uitgesponnen uitleg over een modern ijzeren kunstwerk. Enkele studenten zetten 's avonds een totaal ander ijzeren onding in de plaats en de dag erna deed de heer Hoet gewoon dezelfde uitleg. :D


29 Jun 2017, 13:43
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2969
Bericht Re: Stadion
waly 2 schreef:
De bouw van de stuwsluis heeft daar ook een hectare ecologisch waardevol natuurgebied ingepalmd zonder concrete garanties op natuurcompensatie elders. Concrete suggesties genoeg vanuit de natuurbeweging (vb. weide achter Colruyt, oever Wijngaardveld, weide Bergenmeersen…) maar daar wordt totaal geen vooruitgang in geboekt, integendeel.


De rooiwerken voor de stuwsluis en de compensaties ervoor zijn opgenomen in het MER. Dit MER is goedgekeurd dus de voorgestelde compensatie is in orde.
Kwestie van correcte info te geven nog dit: het klopt dat er op rechteroever rooiwerken zijn gebeurd, maar ter compensatie komt er op linkeroever wel een uitbreiding van het stadspark, waardoor dit doorgetrokken wordt tot tegen de Dender.

Uw voorstel voor de oever langs het Wijngaardveld is absurd. Dit is watergebonden industriegrond. Evenmin dat het wenselijk is om een fabriek in t stadspark te bouwen is het wenselijk om een park op economisch waardevolle industriegrond in te plannen.

Het gewestplan dient gevolgd te worden. Wilt men daar van afwijken, dan heeft men een (G)RUP nodig.

Maar een park inplannen in een zone waar je een laad- en loskade voor de Dender kunt bouwen betekent dat de modal shift van de weg naar de waterweg niet meer mogelijk is. Nochtans heeft deze modal shift een gunstig economisch en ecologisch effect doordat je vrachtwagens van de weg haalt. Dus minder files, minder vervuilende uitlaatgassen,...

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


29 Jun 2017, 14:53
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5743
Bericht Re: Stadion
waly 2 schreef:
De bouw van de stuwsluis heeft daar ook een hectare ecologisch waardevol natuurgebied ingepalmd zonder concrete garanties op natuurcompensatie elders. Concrete suggesties genoeg vanuit de natuurbeweging (vb. weide achter Colruyt, oever Wijngaardveld, weide Bergenmeersen…) maar daar wordt totaal geen vooruitgang in geboekt, integendeel.


voor alle duideijkheid is dit een deel van de open brief van Rik De Baere aan het stadsbestuur.

ik wil maar zeggen dat de locatie achter colruyt ,voor een nieuw stadion,nu al onder vuur ligt.


29 Jun 2017, 21:08
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2647
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Stadion
waly 2 schreef:
waly 2 schreef:
De bouw van de stuwsluis heeft daar ook een hectare ecologisch waardevol natuurgebied ingepalmd zonder concrete garanties op natuurcompensatie elders. Concrete suggesties genoeg vanuit de natuurbeweging (vb. weide achter Colruyt, oever Wijngaardveld, weide Bergenmeersen…) maar daar wordt totaal geen vooruitgang in geboekt, integendeel.


voor alle duideijkheid is dit een deel van de open brief van Rik De Baere aan het stadsbestuur.

ik wil maar zeggen dat de locatie achter colruyt ,voor een nieuw stadion,nu al onder vuur ligt.

Dat is geen optie voor onzen iendracht, nergens is er plaats in oiljst(woorden van Ilse). Indien ik van ons clubbestuur was dan zou ik mijn pijlen buiten oiljst richten!!!!!

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


30 Jun 2017, 8:23
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2303
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Stadion
Hier mag het van mij komen:

https://www.google.be/maps/@50.8983072, ... !1e3?hl=nl


30 Jun 2017, 8:59
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6925 berichten ]  Ga naar pagina 1 357 358 359 360 361 462


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst