Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst - Pagina 52 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 50 51 52 53 54 57
 Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2969
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Branovitsj schreef:
Een doorstart in vierde provinciale is iets dat altijd wat geromantiseerd wordt, maar eigenlijk is dat geen optie.

Het duurt al drie seizoenen voor je in Eerste Provinciale zit, er vanuit gaande dat er geld is en knowhow om elk jaar een ploeg samen te stellen die kampioen kan worden.
Dat is een eeuwigheid in voetbal en gaat ervoor zorgen dat velen afhaken.

De enige haalbare oplossing is een officieuze fusie, zoals Waasland-Beveren, Lokeren-Temse of Beerschot-Wilrijk dat eerder deden. Ook dan is er echter kapitaal en knowhow nodig. Daar blinkt deze club de laatste decennia nu niet bepaald in uit.

Ieder uiteraard zijn mening. Ik geef een volledige herstart in 4de provinciale meer kans dan een fusie/overname stamnummer. Want dan ga je meteen hogere budgetten moeten hebben om mee te kunnen en binnen de kortste keren trek je weer fantasten aan als voorzitter die ons trachten te paaien met een grote wederopstanding en promoties. En als die promoties niet volgen haken er nog meer supporters af.

Begin kleinschalig in 4de provinciale met een volledig propere lei. Geen grootheidswaanzin van profvoetbal maar op een gezonde manier langzaam opklimmen.
Onze huidige (ex-)sponsors krijg je volgens mij mee in dit verhaal en met hun budgetten zal je vrij rap een paar reeksen stijgen. En die positieve vibe zal een deel van de supporters wel terug lokken.

Elk alternatief zal voor- en tegenstanders hebben en in elk scenario zullen supporters afhaken. De moeilijkste opdracht bij gelijk welke (door)start zal zijn om diegenen die afhaken, terug aan boord te krijgen. En persoonlijk denk ik dat een gezond verhaal met een paar promoties op provinciaal niveau de meeste slaagkansen heeft.

Ik vind alleszins deze 'discussie' over de mogelijke toekomstperspectieven veel waardevoller dan elkaar hier gedurig de Duvel aandoen.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


01 Mar 2024, 13:52
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 415
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
AlostanA schreef:
Branovitsj schreef:
Een doorstart in vierde provinciale is iets dat altijd wat geromantiseerd wordt, maar eigenlijk is dat geen optie.

Het duurt al drie seizoenen voor je in Eerste Provinciale zit, er vanuit gaande dat er geld is en knowhow om elk jaar een ploeg samen te stellen die kampioen kan worden.
Dat is een eeuwigheid in voetbal en gaat ervoor zorgen dat velen afhaken.

De enige haalbare oplossing is een officieuze fusie, zoals Waasland-Beveren, Lokeren-Temse of Beerschot-Wilrijk dat eerder deden. Ook dan is er echter kapitaal en knowhow nodig. Daar blinkt deze club de laatste decennia nu niet bepaald in uit.


En waarom niet? Ik begrijp dat dit hard aankomt maar ik zou er geen probleem mee hebben om op die manier te herstarten, ook al duurt het dan idd. enkele jaren om er sportief terug bovenop te komen. Een paar jaar nederig zijn, vind ik niets mis mee. Liever dat dan pakweg Aalst-Appelterre op te richten.


Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de naam Eendracht Aalst blijft, de kleuren wit/zwart en we in het PC stadion kunnen blijven spelen.
Dat stamnummer kan je na enkele jaren terugkopen.
4de provinciale geniet ook niet mijn voorkeur maar welke amateurclub uit de streek gaat er mee stoppen? Geen enkele volgens mij.
Wetteren en Erpe-Mere staan wel sportief op zakken maar dan nog….
Er is geen enkele meerwaarde voor die clubs, zie naar Temse en Wilrijk die ook gewoon terug opnieuw begonnen zijn.
Al vraag ik mij bij clubs als bvb Wetteren wel af waar het plezier zit om elk seizoen in amateurreeksen tegen de degradatie te moeten spelen voor 100 man.
Af andere clubs die elk seizoen meespelen voor promotie om dan toch niet over te willen gaan.


01 Mar 2024, 13:56
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1916
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
https://www.hln.be/aalst/nee-eendracht- ... ~a6ce274b/

_________________
may the FORCE be with you.


01 Mar 2024, 15:36
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
ik wil hier de pret niet bederven, maar een doorstart moet dat niet voor 1 april in orde zijn? Moet je dan niet hopen dat die Huyghe en Goossens er de stekker (heel) snel uittrekken?

Bewindvoerders zullen dus staat van actief en passief opmaken, waar ze meteen richting inkomsten gaan gaan, maar dat lijkt me toch vrij snel klaar te zijn. Er zijn geen sponsors, zelfs geen shirtsponsor. Enige twee golden sponsors waren 2 bedrijven waar de T2 als zaakvoerder in zat. Hopelijk krijgen ze zicht op de geldstromen binnen de club.

Dan gaan ze toch de wenkbrauwen fronsen vrees ik. Gelden die rechtstreeks overgemaakt worden naar die Gold Academy vzw?

Als ze de loonlast van 1 juli tem 29 februari gaan nakijken gaan ze toch ook onvermijdelijk contact moeten hebben met het sociaal secretariaat, en een zicht moeten krijgen op de openstaande spelerslonen aan de hand van loonbrieven en spelerscontracten. Het gerucht gaat dat die er niet zouden zijn...

Qua uitgaven zijn er leveranciers, RSZ, BTW, Sociaal secretariaat, Stad Aalst, spelerslonen, geschillen met ex medewerkers. Dat lijkt me mijns inziens toch allemaal wel vrij veel. Het zou me niet verbazen dat de kortlopende schuld iets is van een 150.000 à 200.000 euro. In de jaarrekening neergelegd per 30/06/2022 was dat ook zoiets.

De jaarrekening per 30/06/2023 moest eigenlijk uiterlijk 31/01/2024 neergelegd zijn, maar die is dus ook al efkes te laat. Ik vermoed dat de fout bij de Nationale Bank ligt uiteraard...

Ik denk dus dat er geen enkele andere mogelijkheid zal zijn dat de bewindvoerders de club dagvaarden in faillissement.

TENZIJ onze Turkse boys in één keer een zak (wit) geld tevoorschijn toveren...

:EA:

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


01 Mar 2024, 15:46
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1275
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
El Corredor (Light) schreef:
ik wil hier de pret niet bederven, maar een doorstart moet dat niet voor 1 april in orde zijn? Moet je dan niet hopen dat die Huyghe en Goossens er de stekker (heel) snel uittrekken?

Bewindvoerders zullen dus staat van actief en passief opmaken, waar ze meteen richting inkomsten gaan gaan, maar dat lijkt me toch vrij snel klaar te zijn. Er zijn geen sponsors, zelfs geen shirtsponsor. Enige twee golden sponsors waren 2 bedrijven waar de T2 als zaakvoerder in zat. Hopelijk krijgen ze zicht op de geldstromen binnen de club.

Dan gaan ze toch de wenkbrauwen fronsen vrees ik. Gelden die rechtstreeks overgemaakt worden naar die Gold Academy vzw?

Als ze de loonlast van 1 juli tem 29 februari gaan nakijken gaan ze toch ook onvermijdelijk contact moeten hebben met het sociaal secretariaat, en een zicht moeten krijgen op de openstaande spelerslonen aan de hand van loonbrieven en spelerscontracten. Het gerucht gaat dat die er niet zouden zijn...

Qua uitgaven zijn er leveranciers, RSZ, BTW, Sociaal secretariaat, Stad Aalst, spelerslonen, geschillen met ex medewerkers. Dat lijkt me mijns inziens toch allemaal wel vrij veel. Het zou me niet verbazen dat de kortlopende schuld iets is van een 150.000 à 200.000 euro. In de jaarrekening neergelegd per 30/06/2022 was dat ook zoiets.

De jaarrekening per 30/06/2023 moest eigenlijk uiterlijk 31/01/2024 neergelegd zijn, maar die is dus ook al efkes te laat. Ik vermoed dat de fout bij de Nationale Bank ligt uiteraard...

Ik denk dus dat er geen enkele andere mogelijkheid zal zijn dat de bewindvoerders de club dagvaarden in faillissement.

TENZIJ onze Turkse boys in één keer een zak (wit) geld tevoorschijn toveren...

:EA:


Voor 15 Maart moet dat doorgegeven worden.


01 Mar 2024, 15:49
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 434
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Neutralboy schreef:
El Corredor (Light) schreef:
ik wil hier de pret niet bederven, maar een doorstart moet dat niet voor 1 april in orde zijn? Moet je dan niet hopen dat die Huyghe en Goossens er de stekker (heel) snel uittrekken?

Bewindvoerders zullen dus staat van actief en passief opmaken, waar ze meteen richting inkomsten gaan gaan, maar dat lijkt me toch vrij snel klaar te zijn. Er zijn geen sponsors, zelfs geen shirtsponsor. Enige twee golden sponsors waren 2 bedrijven waar de T2 als zaakvoerder in zat. Hopelijk krijgen ze zicht op de geldstromen binnen de club.

Dan gaan ze toch de wenkbrauwen fronsen vrees ik. Gelden die rechtstreeks overgemaakt worden naar die Gold Academy vzw?

Als ze de loonlast van 1 juli tem 29 februari gaan nakijken gaan ze toch ook onvermijdelijk contact moeten hebben met het sociaal secretariaat, en een zicht moeten krijgen op de openstaande spelerslonen aan de hand van loonbrieven en spelerscontracten. Het gerucht gaat dat die er niet zouden zijn...

Qua uitgaven zijn er leveranciers, RSZ, BTW, Sociaal secretariaat, Stad Aalst, spelerslonen, geschillen met ex medewerkers. Dat lijkt me mijns inziens toch allemaal wel vrij veel. Het zou me niet verbazen dat de kortlopende schuld iets is van een 150.000 à 200.000 euro. In de jaarrekening neergelegd per 30/06/2022 was dat ook zoiets.

De jaarrekening per 30/06/2023 moest eigenlijk uiterlijk 31/01/2024 neergelegd zijn, maar die is dus ook al efkes te laat. Ik vermoed dat de fout bij de Nationale Bank ligt uiteraard...

Ik denk dus dat er geen enkele andere mogelijkheid zal zijn dat de bewindvoerders de club dagvaarden in faillissement.

TENZIJ onze Turkse boys in één keer een zak (wit) geld tevoorschijn toveren...

:EA:


Voor 15 Maart moet dat doorgegeven worden.
:
Wer emmen nog e wa tijd :lol:


01 Mar 2024, 16:14
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5525
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Ik denk nog altijd dat de Turken rekenen op het geld van hun boksgala om alles op te lossen.

Als dat effectief echt doorgaat, uitverkocht geraakt en zoals in hun filmpje gezegd wordt op 120 kanalen ofzo uitgezonden wordt, zou dat effectief wel een pak winst kunnen opleveren.

Maar dat zijn toch al wat als'en en zal sowieso te laat komen


01 Mar 2024, 17:24
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1876
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Smetje schreef:
Ik denk nog altijd dat de Turken rekenen op het geld van hun boksgala om alles op te lossen.

Als dat effectief echt doorgaat, uitverkocht geraakt en zoals in hun filmpje gezegd wordt op 120 kanalen ofzo uitgezonden wordt, zou dat effectief wel een pak winst kunnen opleveren.

Maar dat zijn toch al wat als'en en zal sowieso te laat komen


Ze hebben EA wel snel uit de communicatie van dat evenement geschrapt. Schrik voor inbeslagname wsl.,


01 Mar 2024, 17:56
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1275
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Smetje schreef:
Ik denk nog altijd dat de Turken rekenen op het geld van hun boksgala om alles op te lossen.

Als dat effectief echt doorgaat, uitverkocht geraakt en zoals in hun filmpje gezegd wordt op 120 kanalen ofzo uitgezonden wordt, zou dat effectief wel een pak winst kunnen opleveren.

Maar dat zijn toch al wat als'en en zal sowieso te laat komen


ING arena heeft het nooit op hun kalender geplaatst.
Zegt dat niet genoeg ?
Uitverkocht? 15000 man in die zaal ?? 1 :crazy:


01 Mar 2024, 18:07
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
AALST - De voorlopige bewindvoerders van Eendracht Aalst hebben hun studiefase nog niet helemaal afgerond. Bijkomende documenten werden door hen opgevraagd bij het clubbestuur en bepaalde instanties. Dat bevestigen bewindvoerders Benny Goossens en Pieter Huyghe.


Deze week kregen bewindvoerders Benny Goossens en Pieter Huyghe de taak van de ondernemingsrechtbank om voetbalclub Eendracht Aalst door te lichten. De club heeft verschillende openstaande schulden en het is aan hen om na te gaan hoe het nu verder moet met de club. Geen gemakkelijke opdracht zo blijkt want de bewindvoerders laten weten dat de studiefase van hun opdracht nog niet kon worden afgerond.

“Er dient nog bijkomende informatie te worden bezorgd, die zowel bij bepaalde instanties als bij het bestuur van de club werd opgevraagd. Door de onvolledigheid is het ons op heden nog niet mogelijk om concrete mededelingen te doen. Alle mogelijke pistes worden verder onderzocht”, reageren de bewindvoerders.

Wat wel al vast staat is dat het bestuur van Eendracht Aalst financiële engagementen zal moeten aangaan op korte en lange termijn. “De gesprekken daarover worden gevoerd. Deze financiële engagementen zullen cruciaal zijn voor een eventueel volgende fase van de club onder de huidige leiding”, besluiten Benny Goossens en Pieter Huyghe.

ze laten precies toch nog een (kleine) opening...

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


01 Mar 2024, 21:17
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2969
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
El Corredor (Light) schreef:
AALST - De voorlopige bewindvoerders van Eendracht Aalst hebben hun studiefase nog niet helemaal afgerond. Bijkomende documenten werden door hen opgevraagd bij het clubbestuur en bepaalde instanties. Dat bevestigen bewindvoerders Benny Goossens en Pieter Huyghe.


Deze week kregen bewindvoerders Benny Goossens en Pieter Huyghe de taak van de ondernemingsrechtbank om voetbalclub Eendracht Aalst door te lichten. De club heeft verschillende openstaande schulden en het is aan hen om na te gaan hoe het nu verder moet met de club. Geen gemakkelijke opdracht zo blijkt want de bewindvoerders laten weten dat de studiefase van hun opdracht nog niet kon worden afgerond.

“Er dient nog bijkomende informatie te worden bezorgd, die zowel bij bepaalde instanties als bij het bestuur van de club werd opgevraagd. Door de onvolledigheid is het ons op heden nog niet mogelijk om concrete mededelingen te doen. Alle mogelijke pistes worden verder onderzocht”, reageren de bewindvoerders.

Wat wel al vast staat is dat het bestuur van Eendracht Aalst financiële engagementen zal moeten aangaan op korte en lange termijn. “De gesprekken daarover worden gevoerd. Deze financiële engagementen zullen cruciaal zijn voor een eventueel volgende fase van de club onder de huidige leiding”, besluiten Benny Goossens en Pieter Huyghe.

ze laten precies toch nog een (kleine) opening...

Een kleine opening... Om de lijdensweg nog wat te verlengen en de situatie nog te verslechteren?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


01 Mar 2024, 22:13
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5743
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
0-2 gewonnen


02 Mar 2024, 22:51
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 400
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
waly 2 schreef:
0-2 gewonnen

Geen vuiltje meer aan de lucht !!


02 Mar 2024, 23:00
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 434
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Moses Chunga schreef:
waly 2 schreef:
0-2 gewonnen

Geen vuiltje meer aan de lucht !!

:nieje:


02 Mar 2024, 23:10
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5743
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
ninove en dikkelvenne verloren.t is toch allemaal spijtig wat er weer gebeurd.


02 Mar 2024, 23:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina 1 50 51 52 53 54 57


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst