Dessel Sport - Eendracht Aalst - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 295 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 20
 Dessel Sport - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
panoleon schreef:
Bartos schreef:
Nog even een verduidelijking bij Kestens. Ik vind dat hij enorm nuttig is als verdedigende middenvelder, maar dan eerder in een centraal middenveld van drie man, zoals vorige zondag. Als hij zuiver als breker kan spelen, heeft hij door zijn enorm loopvermogen en door zijn positiespel een grote waarde. Maar in een centraal middenveld van twee man, vind ik dat het surplus aan vinnigheid en voetballend vermogen van Ken Van Damme meer rendeert naast een iets meer voetballend type als Verheyden of Denijs.

Dit is meer iets voor DT, de analyst bij uitstek. Ik kan echter je redenering wel volgen, het verleden heeft idd uitgewezen dat Ken en Kristof samen centraal op het middenveld niet echt complementair zijn, indien er geen 3de centrale man bij is (Ewen, Ewout, Yombo, TT in een ver verleden) en dan kies ik ook voor de drive van Ken en het voetbalvernuft van Ewen. Verdoeme wij komen goed overeen, tijd om je straks een PB te sturen en samen één :drank: :drank: :D


Ola er zijn nog supporters optforum die goed overeenkomen :D


23 Nov 2010, 17:17
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4820
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Iendrachter90 schreef:
panoleon schreef:
Bartos schreef:
Nog even een verduidelijking bij Kestens. Ik vind dat hij enorm nuttig is als verdedigende middenvelder, maar dan eerder in een centraal middenveld van drie man, zoals vorige zondag. Als hij zuiver als breker kan spelen, heeft hij door zijn enorm loopvermogen en door zijn positiespel een grote waarde. Maar in een centraal middenveld van twee man, vind ik dat het surplus aan vinnigheid en voetballend vermogen van Ken Van Damme meer rendeert naast een iets meer voetballend type als Verheyden of Denijs.

Dit is meer iets voor DT, de analyst bij uitstek. Ik kan echter je redenering wel volgen, het verleden heeft idd uitgewezen dat Ken en Kristof samen centraal op het middenveld niet echt complementair zijn, indien er geen 3de centrale man bij is (Ewen, Ewout, Yombo, TT in een ver verleden) en dan kies ik ook voor de drive van Ken en het voetbalvernuft van Ewen. Verdoeme wij komen goed overeen, tijd om je straks een PB te sturen en samen één :drank: :drank: :D


Ola er zijn nog supporters optforum die goed overeenkomen :D


Ik kroig der ier spontoan de troanen van in mèn oeigen, azoi schoein. :kiss:
Nee, alle gekheid op een stokje,met hetgeen hier gezegd wordt over Kristof ga ik volledig akkoord en er kan nog bijgezegd worden dat hij ook uitstekend kan uitgespeeld worden als centrale verdediger.

_________________
oilsjt, goi alien...


23 Nov 2010, 17:25
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Bartos schreef:
Nog even een verduidelijking bij Kestens. Ik vind dat hij enorm nuttig is als verdedigende middenvelder, maar dan eerder in een centraal middenveld van drie man, zoals vorige zondag. Als hij zuiver als breker kan spelen, heeft hij door zijn enorm loopvermogen en door zijn positiespel een grote waarde. Maar in een centraal middenveld van twee man, vind ik dat het surplus aan vinnigheid en voetballend vermogen van Ken Van Damme meer rendeert naast een iets meer voetballend type als Verheyden of Denijs.

(y)

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


23 Nov 2010, 18:39
Duivelke

Lid geworden op: 24 Okt 2010, 16:11
Berichten: 23
Leeftijd: 31
Locatie: Denderleeuw
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Komaan iendracht :EA: kampioenen :juij:


23 Nov 2010, 19:35
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 Okt 2010, 14:05
Berichten: 2345
Leeftijd: 32
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Robin6636 schreef:
Komaan iendracht :EA: kampioenen :juij:

:iendracht: :feest2: :beker: :dancing:

_________________
Please don't take my Iendracht away!


23 Nov 2010, 19:54
Duivelke

Lid geworden op: 24 Okt 2010, 16:11
Berichten: 23
Leeftijd: 31
Locatie: Denderleeuw
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Iendrachtzot schreef:
Robin6636 schreef:
Komaan iendracht :EA: kampioenen :juij:

:iendracht: :feest2: :beker: :dancing:

jepla , we goan der voooor ^^ ik moet zeggen ben nog maar van vorig jaar supporter van eendracht aalst maar ik geniet meer en meer van de ploeg en de sfeer en ik heb enorm veel respect voor de echte sfeer die er leeft
dit jaar gaat het ons lukken :EA:


23 Nov 2010, 20:19
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2576
Leeftijd: 42
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Wat mij betreft mogen ze in Dessel met dezelfde veldbezetting spelen als tegen Hoogstraten. Enkel Verheyden zou ik terug in de ploeg brengen in de plaats van Denys of Yombo.


23 Nov 2010, 20:41
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Feb 2006, 14:35
Berichten: 466
Leeftijd: 52
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Bij winst misschien eens "In de stille Kempen" zingen?


23 Nov 2010, 21:27
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Prodialoog schreef:
Bij winst misschien eens "In de stille Kempen" zingen?

(y) :lol:


23 Nov 2010, 22:46
Duivelke

Lid geworden op: 18 Aug 2010, 21:37
Berichten: 30
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
In HLN van vorige dinsdag stond een klein artikelken (blz37) over de kwetsuur van Depoitre.
Een liesbreuk wordt uitgesloten, maar men vreest dat het om "pubalgie" gaat.?
Ik weet wel dat er hier ni veel "doktoers" op dit forum zitten maar zou iemand weten wat dat voor kwetsuur het zou kunnen zijn, en of dit iets van lange duur is?


24 Nov 2010, 21:39
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 Okt 2010, 14:05
Berichten: 2345
Leeftijd: 32
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
geren boi schreef:
In HLN van vorige dinsdag stond een klein artikelken (blz37) over de kwetsuur van Depoitre.
Een liesbreuk wordt uitgesloten, maar men vreest dat het om "pubalgie" gaat.?
Ik weet wel dat er hier ni veel "doktoers" op dit forum zitten maar zou iemand weten wat dat voor kwetsuur het zou kunnen zijn, en of dit iets van lange duur is?


Pubalgie
Pubalgie is een algemene term/verzamelnaam. Het kan zijn een tendinitis van de adductoren, insertieletsel van de adductoren, tendinitis van de buikspieren, letsel aan het inguinaal kanaal (lieskanaal*). Het element van pijn aan het os pubis is bij al deze aandoeningen aanwezig. (algie staat voor pijn) De klachten komen veel voor bij voetballers.

* is een tussenruimte aan de voorzijkant van de buikwand en bevindt zich in de liesstreek. Dit "kanaal" wordt gevormd door vier wanden : de schuine buikspieren vooraan en bovenaan, de crurale boog onderaan en de transversale fascia achteraan. Dit is de zwakste plaats en hier komen dan ook de meeste inguinale hernia's voor

Ethiologie:
De volgende letsels kunnen we onderscheiden :
- insertieletsels : adductorentendinitis en hamstringtendinitis
- gewrichtsletsel: pubis namelijk van de symphysis pubica
- letsels van de buikwand of inguinaal kanaal in combinatie met een
buikspierletsel.
Verder kunnen we onderscheid maken tussen de pubalgie veroorzaakt door een direct trauma (zeldzamer) en de pubalgie die meer chronisch is. Deze chronische pubalgie vindt haar oorsprong meer in een onevenwicht in de spieren van de romp en de ledematen. Vb. te zwakke buikspieren veroorzaken een overbelasting ter hoogte van de pubis of de lies bij herhaalde inspanning.
Een pubalgie kan een gevolg zijn van een overbelasting door het verkeerd gebruiken van spieren maar ook van gewrichten.
Klinisch verloop :
Ter hoogte van de lies ontstaat er geleidelijk pijn die na wedstrijd of training optreedt en na rust verdwijnt. Geleidelijk kan de pijn erger worden. Daarom zal de patiënt de klacht meestal uiten na verloop van enkele weken/maanden. Dit sluit dan ook scheurtjes in pees of spieren uit, gezien dit meer acuut is.
Pijn is het belangrijkste symptoom en situeert zich ter hoogte van de liesstreek, unilateraal of alternerend. Rust doet de pijn afnemen. De pijn kan stekend zijn en eventueel uitstralen. Druk op de pezen of de insertie kan zeer pijnlijk zijn.
Adductie tegen weerstand geeft pijn. Soms kan pijn opgewekt worden bij het hoesten of het niezen, welke ook uitstraalt naar adductoren en buikspieren. Dit wijst op een letsel van het lieskanaal.
Hieruit zul je bij de anamnese de volgende vragen moeten stellen:
Waneer zijn de klachten ontstaan? Worden de klachten na/tijdens rust minder? Plek van de pijn laten beschrijven/aanwijzen. Wanneer er op de plek die pijn doet gedrukt wordt, wordt de pijn dan erger? Pijn bij hoesten/niezen en waar? Speelt de patiënt voetbal (veelvoorkomend bij deze sport)?
Test de actieve adductie, deze zal pijnlijk zijn

_________________
Please don't take my Iendracht away!


24 Nov 2010, 21:45
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Aug 2006, 1:07
Berichten: 1929
Leeftijd: 46
Locatie: op den boer
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Volgend bericht teruggevonden op een forum, gepost vorig seizoen door een speler van VGM uit 4e klasse die met gelijkaardige klachten zat:

Jef speler VGM (4de klasse België)

Ik heb zo'n klein jaar geleden last gekregen aan mijn lies. Naar clubarts geweest en besluit was pubalgie. Zoeken naar de oorzaak en dus bot-scan ondergaan en lengtemeeting van de benen. Alle 2 zonder resultaat. De dokter stuurde me naar de kiné waar ik oefeningen kreeg om te doen. Na 3-4 weken geen echte verbetering. Dus terug naar de clubarts. Die besloot om cortisone in te spuiten en terug 6 weken rusten en alleen maar te fietsen. Omdat dat de adductoren niet belast. Let wel op dat je soepel draait en geen te grote versnelling handteert. Na een goede 6-7 weken was ik er van af.
Een jaar later terug last van gehad. Terug naar de clubarts en besluit was weer pubalgie. Hij zei met dat het moeilijk is om er vanaf te geraken. Meestal draait zoiets uit op operatie. Terug kiné en ontstekingsremmers. Nu terug naar de sport kiné. Testen gedaan en nu blijkt dat mijn linker been (de kant waar ik pubalgie heb) naar links uitvalt als ik op mijn rug lig. Oorzaak hiervan is dat mijn buikspieren het been niet onder controle kunnen houden. Nu oefeningen doen en hopen dat dit het probleem oplost. Anders volgt er een spuit en daarna misschien operatie.

_________________
MCMXIX


24 Nov 2010, 21:48
Duivelke

Lid geworden op: 18 Aug 2010, 21:37
Berichten: 30
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
t'Er zitten hier precies wel nog wa doktoers ;)
Ziet er iets "loesj" uit :x , hopelijk geraakt hij er rap van af!
Wens hem langs deze weg een snel herstel (y)


24 Nov 2010, 21:57
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 Okt 2010, 14:05
Berichten: 2345
Leeftijd: 32
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
geren boi schreef:
t'Er zitten hier precies wel nog wa doktoers ;)
Ziet er iets "loesj" uit :x , hopelijk geraakt hij er rap van af!
Wens hem langs deze weg een snel herstel (y)


Bwaa, ik zeg altijd: " Google is uwe vriend "

==> http://lmgtfy.com/?q=pubalgie

_________________
Please don't take my Iendracht away!


24 Nov 2010, 22:09
Duivelke

Lid geworden op: 18 Aug 2010, 21:37
Berichten: 30
Bericht Re: Dessel Sport - Eendracht Aalst
Mijn vrouw zegt dat mijnen buik niks te maken heeft met pubalgie :D


24 Nov 2010, 22:15
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 295 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 20


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst