EA - Sp. Petegem (02/04/2016) - Pagina 7 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 10
 EA - Sp. Petegem (02/04/2016) 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Bram schreef:
oilsjt schreef:
Bram schreef:
Jij bekijkt het weer puur sportief, als je volk wilt lokken ga je breder moeten gaan dan dat.
Hoezeer het ook op de mensen zelf mag gestoken worden, de beleving is de laatste jaren verloren gegaan.

"Ajuinen" zingen door de spelers moet terug een blijk van fierheid worden ipv een verplicht nummertje.
Hoe je dat moet gaan doen is een goede vraag, misschien moet je daar eens openlijk over durven brainstormen met je supporters. Maar een vaststelling is dat het volk steeds meer weg blijft, je hen voorlopig sportief niet genoeg kan overtuigen en ook de accommodatie van die aard is dat je hen niet meer kan aantrekken.
Ook qua prijs/kwaliteitverhouding in een streek waar voldoende er overvloedig 1ste klasse voetbal mogelijk is , zal het moeilijk zijn om op korte termijn voor een kentering te zorgen. Maar qua beleving kan je in mijn ogen wel iets teweeg brengen. Enorm respect voor hetgeen de bestuursploeg aan het verwezenlijken is achter de schermen, maar ze vergeten van een "flow" te creëren waardoor er terug een positieve spiraal ontstaat.
Die zweem van geheimzinnigheid in het begin heeft voor terughoudendheid gezorgd bij het groot publiek, begrijpelijk vanuit bestuursstandpunt natuurlijk gezien de onzekere omstandigheden maar nu die licentie binnen is, misschien tijd voor echt het startschot te geven ?


Weet je dan zelf een manier om de supporters te overtuigen?


De kleinste zaken eerst Kenny, maar ja ik kan er effectief wel eentje opnoemen en ben er van overtuigd dat als je dat met een groep doet dat je snel een waslijst van ideeën hebt.
Het meest voor de hand liggende wat ik mij herinner van onze herstart in 4de was dat van dag 1 er opgeroepen werd om de handen letterlijk uit de mouwen te steken door de supporters. Ik was toen nog student en heb mijn zomervakantie al schilderend / muren uitbrekende / cinema stoeltjes uitbrekende doorgebracht op het Pierre Cornelisstadion.
Nooit heb ik de supporters, bestuur als spelers korter bij mekaar geweten dan het seizoen die er op volgde.
Dus LETTERLIJK : kopieer die aanpak gedekt met een gezond realistisch beleid (welke van mij op de achtergrond mag blijven). Je hebt toch iet of wat een afscheiding tussen het operationeel management en het langere termijn bestuur dus in mijn ogen kan je een deel perfect op de achtergrond houden en een ander deel zeer actief die andere focus laten uitwerken.


En doe dat zoals men LEAN of andere managmentfilosofiën implementeert in de bedrijfswereld: de kleinste zaken eerst, en als iedereen van goede wil is heb je in "no time" een sneeuwbaleffect.
Vraag uzelf ook eerst af wat de waarden zijn van het nieuwe E. Aalst en ga daarmee aan de slag.
Misschien is community geen "zuil" waarop men wilt gaan bouwen natuurlijk, maar kom dan naar buiten wat wel de elementen zijn.
Ben het er mee eens dat het moeilijk gaat worden om voor het einde van dit seizoen veel te gaan realiseren maar naar de start van volgend seizoen toe ga je toch eens die denkoefening moeten maken. De 2 maand die je nu hebt zou ik persoonlijk toch aangrijpen daarvoor.

Je weet heel goed dat ik mijn vorige posts trouwens niet negatief bedoeld zijn, waarom dan die reactie ?

Inderdaad Bram. Dat is een goed voorbeeld over kleine dingen die enthousiasme kunnen te weeg brengen. Ik herinner mij die periode heel goed. Verschillende supporters, waaronder jij, hebben de tribunes toen verfraaid. Er was toen een goede, directe band met het bestuur.


09 Apr 2016, 18:01
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jun 2005, 10:59
Berichten: 1158
Leeftijd: 42
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Bram schreef:
oilsjt schreef:
Bram schreef:
Jij bekijkt het weer puur sportief, als je volk wilt lokken ga je breder moeten gaan dan dat.
Hoezeer het ook op de mensen zelf mag gestoken worden, de beleving is de laatste jaren verloren gegaan.

"Ajuinen" zingen door de spelers moet terug een blijk van fierheid worden ipv een verplicht nummertje.
Hoe je dat moet gaan doen is een goede vraag, misschien moet je daar eens openlijk over durven brainstormen met je supporters. Maar een vaststelling is dat het volk steeds meer weg blijft, je hen voorlopig sportief niet genoeg kan overtuigen en ook de accommodatie van die aard is dat je hen niet meer kan aantrekken.
Ook qua prijs/kwaliteitverhouding in een streek waar voldoende er overvloedig 1ste klasse voetbal mogelijk is , zal het moeilijk zijn om op korte termijn voor een kentering te zorgen. Maar qua beleving kan je in mijn ogen wel iets teweeg brengen. Enorm respect voor hetgeen de bestuursploeg aan het verwezenlijken is achter de schermen, maar ze vergeten van een "flow" te creëren waardoor er terug een positieve spiraal ontstaat.
Die zweem van geheimzinnigheid in het begin heeft voor terughoudendheid gezorgd bij het groot publiek, begrijpelijk vanuit bestuursstandpunt natuurlijk gezien de onzekere omstandigheden maar nu die licentie binnen is, misschien tijd voor echt het startschot te geven ?


Weet je dan zelf een manier om de supporters te overtuigen?


De kleinste zaken eerst Kenny, maar ja ik kan er effectief wel eentje opnoemen en ben er van overtuigd dat als je dat met een groep doet dat je snel een waslijst van ideeën hebt.
Het meest voor de hand liggende wat ik mij herinner van onze herstart in 4de was dat van dag 1 er opgeroepen werd om de handen letterlijk uit de mouwen te steken door de supporters. Ik was toen nog student en heb mijn zomervakantie al schilderend / muren uitbrekende / cinema stoeltjes uitbrekende doorgebracht op het Pierre Cornelisstadion.
Nooit heb ik de supporters, bestuur als spelers korter bij mekaar geweten dan het seizoen die er op volgde.
Dus LETTERLIJK : kopieer die aanpak gedekt met een gezond realistisch beleid (welke van mij op de achtergrond mag blijven). Je hebt toch iet of wat een afscheiding tussen het operationeel management en het langere termijn bestuur dus in mijn ogen kan je een deel perfect op de achtergrond houden en een ander deel zeer actief die andere focus laten uitwerken.

En doe dat zoals men LEAN of andere managmentfilosofiën implementeert in de bedrijfswereld: de kleinste zaken eerst, en als iedereen van goede wil is heb je in "no time" een sneeuwbaleffect.
Vraag uzelf ook eerst af wat de waarden zijn van het nieuwe E. Aalst en ga daarmee aan de slag.
Misschien is community geen "zuil" waarop men wilt gaan bouwen natuurlijk, maar kom dan naar buiten wat wel de elementen zijn.
Ben het er mee eens dat het moeilijk gaat worden om voor het einde van dit seizoen veel te gaan realiseren maar naar de start van volgend seizoen toe ga je toch eens die denkoefening moeten maken. De 2 maand die je nu hebt zou ik persoonlijk toch aangrijpen daarvoor.

Je weet heel goed dat ik mijn vorige posts trouwens niet negatief bedoeld zijn, waarom dan die reactie ?


Die reactie komt er omdat iedereen zegt er moet iets gebeuren maar niemand komt met concrete voorstellen.
Ik ben blij dat mijn reactie zeer veel waardevolle ideeën heeft opgeleverd


10 Apr 2016, 9:49
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:12
Berichten: 1021
Leeftijd: 53
Locatie: mollem-asse
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
http://www.tvoost.be/nieuws/eendracht-a ... egem-27820

_________________
Afbeelding


20 Apr 2016, 19:46
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
zandbergske schreef:
http://www.tvoost.be/nieuws/eendracht-aalst-dient-klacht-in-rond-stadionverbod-speler-sparta-petegem-27820


Maken we hier een kans?


20 Apr 2016, 20:08
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Jean schreef:
zandbergske schreef:
http://www.tvoost.be/nieuws/eendracht-aalst-dient-klacht-in-rond-stadionverbod-speler-sparta-petegem-27820


Maken we hier een kans?


Moesten wij een speler opgesteld hebben met SV hadden we zeker en vast prijs nu is het afwachten, maar we mogen ook eens ons gelijk halen, ze hebben ons in het verleden nooit niet gespaard vanwege de KBVB.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


20 Apr 2016, 20:36
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Heeft die Vandelannoitte enkel tegen ons gespeeld, of zijn er andere ploegen die ook drie extra punten zouden kunnen krijgen?


20 Apr 2016, 20:38
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
De Jean schreef:
Heeft die Vandelannoitte enkel tegen ons gespeeld, of zijn er andere ploegen die ook drie extra punten zouden kunnen krijgen?


Speelde normaal iedere wedstrijd mee, heeft wel enkele wedstrijden gemist door een blessure geloof ik, moesten ze er geen voordeel mee hebben dan zie ik het nut niet in van deze klacht.
De drie punten pakken op de Racing is een must want een klacht indienen en daarna gaan verliezen bij de rode lantaarn zou ook de max zen. :hmm:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


20 Apr 2016, 20:47
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Hugo schreef:
De Jean schreef:
Heeft die Vandelannoitte enkel tegen ons gespeeld, of zijn er andere ploegen die ook drie extra punten zouden kunnen krijgen?


Speelde normaal iedere wedstrijd mee, heeft wel enkele wedstrijden gemist door een blessure geloof ik, moesten ze er geen voordeel mee hebben dan zie ik het nut niet in van deze klacht.
De drie punten pakken op de Racing is een must want een klacht indienen en daarna gaan verliezen bij de rode lantaarn zou ook de max zen. :hmm:

klacht indienen kan je toch enkel binnen termijnen ? Denk niet dat het feit dat hij al een heel seizoen meespeelt plots zal inhouden dat ze al hun punten verliezen hoor. Als de andere ploegen geen klachten ingediend hebben binnen de termijnen dan blijft die uitslag ongewijzigd.

_________________
If you never try, you'll never know


20 Apr 2016, 21:02
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Bram schreef:
Hugo schreef:
De Jean schreef:
Heeft die Vandelannoitte enkel tegen ons gespeeld, of zijn er andere ploegen die ook drie extra punten zouden kunnen krijgen?


Speelde normaal iedere wedstrijd mee, heeft wel enkele wedstrijden gemist door een blessure geloof ik, moesten ze er geen voordeel mee hebben dan zie ik het nut niet in van deze klacht.
De drie punten pakken op de Racing is een must want een klacht indienen en daarna gaan verliezen bij de rode lantaarn zou ook de max zen. :hmm:

klacht indienen kan je toch enkel binnen termijnen ? Denk niet dat het feit dat hij al een heel seizoen meespeelt plots zal inhouden dat ze al hun punten verliezen hoor. Als de andere ploegen geen klachten ingediend hebben binnen de termijnen dan blijft die uitslag ongewijzigd.


Ik vrees dat dit op een sisser gaat uitdraaien.
Ik kan verkeerd zijn, maar het stadionverbod is een burgerlijke sanctie, uitgesproken door een rechter, veronderstel ik?
In dat geval mag Vandelanoitte inderdaad het stadion niet meer betreden als supporter.
Maar dat stadionverbod is geen sportieve sanctie (een schorsing, dus). Je mag die man niet verbieden om zijn beroep uit te oefenen.
Ik denk dat dit de juiste redenering is, maar ik kan er ook glad naast zitten. En als dat zo is, des te beter, dan moeten we nu zes op zes halen om direct over te gaan!


20 Apr 2016, 23:04
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
filip.dhose schreef:
Bram schreef:
Hugo schreef:

Speelde normaal iedere wedstrijd mee, heeft wel enkele wedstrijden gemist door een blessure geloof ik, moesten ze er geen voordeel mee hebben dan zie ik het nut niet in van deze klacht.
De drie punten pakken op de Racing is een must want een klacht indienen en daarna gaan verliezen bij de rode lantaarn zou ook de max zen. :hmm:

klacht indienen kan je toch enkel binnen termijnen ? Denk niet dat het feit dat hij al een heel seizoen meespeelt plots zal inhouden dat ze al hun punten verliezen hoor. Als de andere ploegen geen klachten ingediend hebben binnen de termijnen dan blijft die uitslag ongewijzigd.


Ik vrees dat dit op een sisser gaat uitdraaien.
Ik kan verkeerd zijn, maar het stadionverbod is een burgerlijke sanctie, uitgesproken door een rechter, veronderstel ik?
In dat geval mag Vandelanoitte inderdaad het stadion niet meer betreden als supporter.
Maar dat stadionverbod is geen sportieve sanctie (een schorsing, dus). Je mag die man niet verbieden om zijn beroep uit te oefenen.
Ik denk dat dit de juiste redenering is, maar ik kan er ook glad naast zitten. En als dat zo is, des te beter, dan moeten we nu zes op zes halen om direct over te gaan!

---------
Ik denk daar enigszins anders over. Stadionverbod is stadionverbod, strictu sensu, dus in gelijk welke hoedanigheid: bvb hetzij als supporter, als hamburgerverkoper, als neutrale toeschouwer of zelfs als speler.
Hij is op geen enkele wijze in het stadion is toegelaten. Hij is dus ook niet toegelaten als speler en heeft op het terrein niks te zoeken. En hij mag dus in een voetbalstadion niet aanwezig zijn. Ook niet om geld te verdienen of mee te spelen met de club die hij sympathiseert om haar wedstrijdpunten toe te bedelen. Hij mag daarom dus ook niet op het wedstrijdblad voorkomen.
Maar ik geef toe: het is een juridische kluif, wellicht nooit voorgevallen, die weer stof zal doen opwaaien...En ik hoop dat ik deze keer gelijk heb...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


20 Apr 2016, 23:23
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Mijn redenering is als volgt: SV is niet gebonden aan de hoedanigheid van "supporter". Anders kan men makkelijk SV omzeilen en beweren dat men toch in het stadion aanwezig is, niet als supporter, maar bvb om "vogels te spotten", "als retraite" , voor het mooie weer; of zomaar, om een eender welke andere reden.....
SV is SV : voor eender welke hoedanigheid dat men in het stadion aanwezig is,
...zelfs als speler om er geld te verdienen, ...of om een club te sympathiseren.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


20 Apr 2016, 23:36
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
En ik denk ook dat de kaarten gunstig liggen voor Eendracht en de KBVB;
Omdat er weinig of niets moet gevreesd worden voor beroepsprocedure door Petegem, en het 'leggen van een bom onder de competitieresultaten in derde klasse".
...Omdat Petegem thans niks meer te winnen of verliezen heeft met één of alle winstpunten meer of minder in de rangschikking.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Apr 2016, 9:22
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
pattaboem schreef:
En ik denk ook dat de kaarten gunstig liggen voor Eendracht en de KBVB;
Omdat er weinig of niets moet gevreesd worden voor beroepsprocedure door Petegem, en het 'leggen van een bom onder de competitieresultaten in derde klasse".
...Omdat Petegem thans niks meer te winnen of verliezen heeft met één of alle winstpunten meer of minder in de rangschikking.


Petegem heeft niks te verliezen of te winnen, maar andere ploegen wel. Het is sowieso een delicate zaak.


21 Apr 2016, 9:27
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Vanzelfsprekend blijft het een delicate zaak, die ook stof zal doen opwaaien; en discussies zal opwekken.

Maar zo'n uitspraak dat een SV voor iedereen geldt, ...ook voor spelers, lijkt mij de logica zelf.
En zal ook duidelijkheid brengen voor dergelijke situaties in de toekomst.
Lees : dat men in de hoedanigheid van voetbalspeler niet zomaar immuniteit verkrijgt wanneer men toeschouwer is, voor een andere voetbalwedstrijd; en dus nooit of nooit SV kan worden opgelegd....
En 'zelf' spelen, dus geen (of wel) uitzondering vormt; op het SV.
Men zal in de toekomst wellicht SV nauwkeuriger moeten definieren.
Zolang dit niet gebeurt blijft SV stricto sensu geldig.....
Watr mijn visie betreft, gaat een uitspraak van de burgerlijke rechtbank, in hierarchie nog steeds boven een reglement van KBVB. En kunnen zij een vonnis niet tegenspreken...
Het zou me dan ook verwonderen, wanneer KBVB de competitieresultaten aanpast, dit gesteund op een schending van een burgerlijk vonnis. ...Dat nadien andere (zogezegd benadeelde clubs) zich hiertegen zouden verzetten? En een nieuw burgerlijk geding zouden starten, ... omdat het vonnis 'stadionverbod' op een andere wijze moet geinterpreteerd worden.
Zo'n burgerlijk geding loopt minstens een jaar lang. En verzeilt in een gelijkaardige situatie zoals Eendracht (nu) met haar gedwongen degradatie naar 3de klasse. Alleen (in geval men gelijk haalt): is schadeloosstelling mogelijk. Maar onmogelijk : terugschroeving van de competitie....

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


Laatst gewijzigd door pattaboem op 21 Apr 2016, 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.



21 Apr 2016, 9:47
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Nov 2008, 11:30
Berichten: 160
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
En wat met onze verplichte degradatie? Gaan we daar nog punten voor verliezen?


21 Apr 2016, 10:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst