Euro 2008 - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 14
 Euro 2008 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: Euro 2008
Titus schreef:
Verbechio schreef:
ja de Hollanders. Ok die 1-0 was nen dikken offside ma 2-0 voorkomen, da doen er ni veel


Bij die eerste goal zag ik toch nen italiaan liggen kermen achter de doellijn. Blijkbaar heeft niemand dat gezien, maar er kan dus geen sprake van buitenspel zijn.


Dat is alleen het geval als diene speler vrijwillig buiten het veld gaan staan is om zo de buitenspelval open te zetten. Dat was hier duidelijk niet het geval dus weldegelijk buitenspel (niet dat het er nog toe doet)


09 Jun 2008, 22:34
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Euro 2008
roeckie schreef:
Titus schreef:
Verbechio schreef:
ja de Hollanders. Ok die 1-0 was nen dikken offside ma 2-0 voorkomen, da doen er ni veel


Bij die eerste goal zag ik toch nen italiaan liggen kermen achter de doellijn. Blijkbaar heeft niemand dat gezien, maar er kan dus geen sprake van buitenspel zijn.


Dat is alleen het geval als diene speler vrijwillig buiten het veld gaan staan is om zo de buitenspelval open te zetten. Dat was hier duidelijk niet het geval dus weldegelijk buitenspel (niet dat het er nog toe doet)


Hij blesseert zich in de fase die vooraf gaat aan de goal en rolt achter de doellijn er is niet gefloten of er is geen verzorging toegelaten dus neemt hij nog deel aan het spel, ik denk dat dat de redenering zal zijn. Anders is het idd een flagrant geval van off-side.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


09 Jun 2008, 22:37
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:30
Berichten: 2350
Leeftijd: 38
Locatie: Oilsjt
WLM: jeroen65@msn.com
Bericht Re: Euro 2008
Twas wel al de schoonste match van het tornooi. :worship: Want de rest van de matchen :hmm:

_________________
mijn club: Soep, cirque en cinema :EA:


09 Jun 2008, 22:38
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7466
Leeftijd: 35
Bericht Re: Euro 2008
Niemand dat gezien :lol: Die Italiaan wordt buiten het veld gestampt, dus dat is altijd offside


09 Jun 2008, 22:42
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Euro 2008
Jeroen schreef:
Niemand dat gezien :lol: Die Italiaan wordt buiten het veld gestampt, dus dat is altijd offside


Ik dacht dat het daarom niet gefloten werd ja. Anders is het toch wel een heel grote blunder.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


09 Jun 2008, 22:43
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: Euro 2008
Titus schreef:
Hij blesseert zich in de fase die vooraf gaat aan de goal en rolt achter de doellijn er is niet gefloten of er is geen verzorging toegelaten dus neemt hij nog deel aan het spel, ik denk dat dat de redenering zal zijn. Anders is het idd een flagrant geval van off-side.


Da was den uitleg van jeurissen en ook op den rtbf waren ze het er over eens.


09 Jun 2008, 22:45
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13163
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Euro 2008
Jeroen schreef:
Niemand dat gezien :lol: Die Italiaan wordt buiten het veld gestampt, dus dat is altijd offside
De discussie gaat daar nu wel over hé.
Maar die lijnrechter heeft volgens mij die Italiaan nooit gezien, al zal de fifa/uefa daar nu wel die uitleg aan geven en het reglement wat anders gaan interpreteren.

De logica van het spel stelt gewoon: offside, ge moet daar allemaal niet te veel regelkes achter zoeken, pas gewoon de basis van het spel toe en denk wat in de geest van het spel hé zeg.

In ieder geval: sjiek van Holland, verdiende overwinning. Cijfers zijn wel te zwaar.

_________________
If you never try, you'll never know


09 Jun 2008, 22:47
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: Euro 2008
Diene commentaar op vt4 is echt wel slecht zeg, vandaag heb ek het 7 min uitgehouden met polspoel en de mos. Van miserie dan maar op rtbf gekeken


09 Jun 2008, 22:57
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13163
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Euro 2008
roeckie schreef:
Diene commentaar op vt4 is echt wel slecht zeg, vandaag heb ek het 7 min uitgehouden met polspoel en de mos. Van miserie dan maar op rtbf gekeken
ik kijk op NOS. Zelfs vandaag nu ze zelf speelden was verslaggeving objectief en eerlijk. Alleen op het laatste begon hij wat te zweven (bij de 3-0).

Maar op NOS gaat het tenminste over voetbal !
op VT4 doen ze alle moeite om het niet over voetbal te laten gaan :hmm:

_________________
If you never try, you'll never know


09 Jun 2008, 22:59
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: Euro 2008
Ik vond rtbf ook wel goed, was vandaag met marc wilmots. Op NOS kijk ik nooit, ik kan nen hollander geen 2 min bezig horen :D


09 Jun 2008, 23:01
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Euro 2008
placietjen schreef:
roeckie schreef:
Diene commentaar op vt4 is echt wel slecht zeg, vandaag heb ek het 7 min uitgehouden met polspoel en de mos. Van miserie dan maar op rtbf gekeken
ik kijk op NOS. Zelfs vandaag nu ze zelf speelden was verslaggeving objectief en eerlijk. Alleen op het laatste begon hij wat te zweven (bij de 3-0).

Maar op NOS gaat het tenminste over voetbal !
op VT4 doen ze alle moeite om het niet over voetbal te laten gaan :hmm:


Inderdaad, op Holland was het een knappe verslaggeving.
Tot tien minuten voor tijd ook heel objectief. Volgende match gaat de tv hier ook terug op Holland.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


09 Jun 2008, 23:03
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Euro 2008
placietjen schreef:
Jeroen schreef:
Niemand dat gezien :lol: Die Italiaan wordt buiten het veld gestampt, dus dat is altijd offside
De discussie gaat daar nu wel over hé.
Maar die lijnrechter heeft volgens mij die Italiaan nooit gezien, al zal de fifa/uefa daar nu wel die uitleg aan geven en het reglement wat anders gaan interpreteren.

De logica van het spel stelt gewoon: offside, ge moet daar allemaal niet te veel regelkes achter zoeken, pas gewoon de basis van het spel toe en denk wat in de geest van het spel hé zeg.

In ieder geval: sjiek van Holland, verdiende overwinning. Cijfers zijn wel te zwaar.


Ik heb de beelden hier nog eens gezien en vlak voor de goal wordt de speler door Buffon buiten de lijnen gebokst en als je de regels strikt gaat toepassen is de goal geldig volgens mij. En dan nog wordt het overgelaten aan de interpretatie van de scheids-/lijnrechter. En blijkbaar vonden zij dat de speler nog deelnam aan het spel. Hebben wie hier eens niet hetzelfde voorgehad met Lootens? Ik kan mij de fase niet goed meer voor de geest halen, maar ik denk dat het zoiets was (de bal week nog af op hem ook). En met niemand gezien bedoelde ik de presentatoren op VT4. Ik dacht toch meteen zoiets toen ze goal goedkeurden en de herhaling lieten zien.

Achja dat is het leuke aan voetbal zeker dat ge tot in den treure toe kunt discussieren over een bepaalde fase.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


10 Jun 2008, 0:01
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13163
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Euro 2008
Mja, hierover zou gewoon beter duidelijkheid bestaan.

hoofd scheidsrechterscommissie België zei eerst: offside
die in Nederland : onside

ondertussen zegt Jeurissen van bij ons ook al offside maar beginnen ze in Nederland al te twijfelen. In Italië zijn ze er zeker van: offside :D

Er was begin dit jaar ook zo een geval met Boussoufa, maar daar was het duidelijk met de bedoeling om die speler buitenspel te zetten en dat wil ik best geloven dat het dan niet telt (hoewel ? ). Maar in dit geval zou ik het belachelijk vinden om die speler die buiten de lijnen ligt en totaal niet aan het spel mee doet mee te gaan rekenen bij beoordeling buitenspel.

En nu ga ik maffen, hopelijk vanaf nu allemaal zulke wedstrijden, over deze kan je tenminste eens iets zeggen.

_________________
If you never try, you'll never know


10 Jun 2008, 0:15
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Euro 2008
placietjen schreef:
Mja, hierover zou gewoon beter duidelijkheid bestaan.

hoofd scheidsrechterscommissie België zei eerst: offside
die in Nederland : onside

ondertussen zegt Jeurissen van bij ons ook al offside maar beginnen ze in Nederland al te twijfelen. In Italië zijn ze er zeker van: offside :D

Er was begin dit jaar ook zo een geval met Boussoufa, maar daar was het duidelijk met de bedoeling om die speler buitenspel te zetten en dat wil ik best geloven dat het dan niet telt (hoewel ? ). Maar in dit geval zou ik het belachelijk vinden om die speler die buiten de lijnen ligt en totaal niet aan het spel mee doet mee te gaan rekenen bij beoordeling buitenspel.

En nu ga ik maffen, hopelijk vanaf nu allemaal zulke wedstrijden, over deze kan je tenminste eens iets zeggen.


Over dat wat Boussoufa deed bestaat er geen twijfel: goal telt en geel voor de speler. Staat in de regels als bedriegelijk spel denk ik.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


10 Jun 2008, 0:26
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Sep 2006, 11:10
Berichten: 507
Leeftijd: 48
Locatie: Apeldoorn
WLM: agovvapeldoorn@hotmail.com
Bericht Re: Euro 2008
om even op de kleur kousen terug te komen, dat is nassaublauw. Ook niet mijn favoriete kleur voor de kous maar het moet maar weer.

Ook hier thuis dachten we met 12 personen allemaal dat de 1e buitenspel was, nistelrooy dacht dat zelf ook, maar de fifa scheidsrechterbaas himself gaf aan dat hij nog deelnam aan het spel ook al lag hij buiten de lijn. Op het moment van spelen had de scheids en grens beoordeeld als zijnde niet een blessure dus de goal is geldig. Vage regel maar in dit geval geen probleem... ;)

_________________
clubloos....


10 Jun 2008, 11:21
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst