Licentie EA & Reeksgenoten - Pagina 22 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 478 berichten ]  Ga naar pagina 1 20 21 22 23 24 32
 Licentie EA & Reeksgenoten 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Bericht Re: Licentie EA & Reeksgenoten
Stil op de social media kanalen bij de Turkse bestuurslui. Ook niks te lezen op de officiële site, da's eigenlijk een echte schande.

Mijn part nemen ze de eerste vlucht (enkel ticket) naar Istanbul.

Hun nog resterende geloofwaardigheid is volledig opgebrand na deze klucht.
Zelfs al zouden ze nog een licentie vragen en krijgen voor 2de amateur, dan nog is hun verhaal over denk ik. Ik geloof nooit dat er volgend jaar nog 200 man komt kijken als die huidige bende hier aan zet blijft.

Naar hoe het nu verder moet is het gissen. Faillissement zou misschien nog het beste scenario zijn. Herstarten van nul met een ploeg mensen uit de streek met een hart voor EA, de relatie met lokale sponsors en stad proberen heropbouwen. Op welk niveau dit dan kan zijn? Geen idee.

Hopelijk tekent men massaal de online petitie om een sterk signaal te geven naar de Turkse clan.

23 Mei 2024, 14:22
Duivelke

tympanum2 schreef:
In 2015 kregen werd de beslissing van het BAS herroepen door de burgerlijke rechtbank (ging over onze licentie voor tweede klasse bij de hervorming van de amateurreeksen). Dit gebeurde pas midden juli. Wat er daarna gebeurde herinner ik me precies niet meer want we zakten toch naar derde. Ik hoop dat onze Turkse pipo's het zo laten en het zo snel mogelijk afbollen. Dank u.

Citeer:
‘De Rechtbank is van oordeel dat het niet kan dat de voorzitter van de KBVB (François De Keersmaecker) ook bestuurder is van het BAS, dat op 15 mei had geoordeeld dat aan Eendracht Aalst geen licentie kon worden toegekend.’

‘Deze vermenging van hoedanigheden in hoofde van François De Keersmaecker brengt volgens de Rechtbank de onafhankelijkheid en onpartijdigheid van het BAS als arbitrage-instelling in het gedrang, hetgeen onder meer in strijd is met het recht op een eerlijk proces.’

‘Hierdoor zijn de rechten van Eendracht Aalst benadeeld, waardoor de Rechtbank van oordeel is dat de club, gelet op haar sportieve prestaties, wel een licentie dient te verkrijgen.’

Dat was wel een zeer ongebruikelijke situatie. Zoiets pakt niet elke keer.

23 Mei 2024, 14:34
Vaste Waarde

the_red_ant69 schreef:
Uitspraken van het B.A.S. zijn in principe niet vatbaar voor hoger beroep. Dit dient wel genuanceerd te worden daar een partij naar de burgerlijke rechtbank zou kunnen stappen om de wettigheid van de beslissing van het B.A.S. aan te kaarten. Op basis van artikel 1717 van het Gerechtelijk Wetboek kan een vordering tot nietigverklaring worden ingeleid bij de rechtbank van eerste aanleg. De rechtbank van eerste aanleg heeft echter geen inhoudelijke bevoegdheid meer over het geschil, het gaat enkel over een beperkte wettigheidstoetsing.

maar daarna? geen idee bij wie dat dan terug komt, opnieuw bij BAS, of opnieuw bij licentiecommissie?

Het antwoord staat er in, de beslissing licentie 1 amateur wordt zoizo NIET meer teruggedraaid, er van uitgaande dat je voor de burgerrechtbank wel gelijk zou halen moet dan ook daar alles in orde zijn natuurlijk, inclusief verslag sociale inspectie..

23 Mei 2024, 15:04
Reserve

Neutralboy schreef:
the_red_ant69 schreef:
Uitspraken van het B.A.S. zijn in principe niet vatbaar voor hoger beroep. Dit dient wel genuanceerd te worden daar een partij naar de burgerlijke rechtbank zou kunnen stappen om de wettigheid van de beslissing van het B.A.S. aan te kaarten. Op basis van artikel 1717 van het Gerechtelijk Wetboek kan een vordering tot nietigverklaring worden ingeleid bij de rechtbank van eerste aanleg. De rechtbank van eerste aanleg heeft echter geen inhoudelijke bevoegdheid meer over het geschil, het gaat enkel over een beperkte wettigheidstoetsing.

maar daarna? geen idee bij wie dat dan terug komt, opnieuw bij BAS, of opnieuw bij licentiecommissie?

Het antwoord staat er in, de beslissing licentie 1 amateur wordt zoizo NIET meer teruggedraaid, er van uitgaande dat je voor de burgerrechtbank wel gelijk zou halen moet dan ook daar alles in orde zijn natuurlijk, inclusief verslag sociale inspectie..

Ik denk dat het ooit 1 ploeg (Virton) zo ver gebracht heeft en uiteindelijk, toen de competitie in 1B al ettelijke speeldagen ver was, toch na uitspraak van de Rechtbank moest toegevoegd worden aan de competitie. En er dus een extra ploeg werd toegelaten.
Maar laat het hier aub niet zo ver komen, t is genoeg geweest.
Het stond vanaf dag 1 in de sterren geschreven, nee geen negatieveling maar gewoon kritisch durven zijn over de realiteit.
Ik zei het ook al eerder, de meesten waren gelaten na wat hier allemaal al de revue is gepasseerd de afgelopen decennia. Ik was onder PLJ al afgehaakt toen hij beweerde (een deel van) zijn fans niet nodig te hebben. Afgelopen jaar dan toch terug handvol matchen meegepikt.
Laat ons hopen dat EA op een of andere manier er nog in slaagt om uit zijn as te herrijzen.

23 Mei 2024, 17:51
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 48
Ook al zijn we als Iendrachters tegen een fusie, vrees ik dat we toch ook aan een constructie als Beerschot, Lokeren, La Loiviere, Mons, Lommel, ... moeten denken om er ooit nog bovenop te komen.

Ik lees nu ook dat Roeselare, 3 jaar geleden failliet en via zo een fusie met Dadizele in eerste provinciale herstart, nu voor de 2de keer in 3 jaar promoveert en volgend jaar in tweede amateur zit. Daarbij komt een dikke sponsor en spelers van Winkel over.

Op zich is zo een constructie niet echt proper, want een gezonde kleine club wordt gewoon opgeslorpt. Eerste jaar zit er misschien nog iets van hun naam in, maar in bijna alle voorbeelden verdwijnt dat snel. Geen idee ook welke club uit de buurt hiervoor in aanmerking zou komen.

Maar dit kan denk ik enkel als we eerst failliet gaan en waarschijnlijk is het hiervoor nu al te laat op het seizoen.

1 groot nadeel dat we hebben tegen over alle andere voorbeelden: zij hebben allemaal een veel beter stadion en steun van de stad

24 Mei 2024, 0:05
Vaste Waarde

Smetje schreef:
Ook al zijn we als Iendrachters tegen een fusie, vrees ik dat we toch ook aan een constructie als Beerschot, Lokeren, La Loiviere, Mons, Lommel, ... moeten denken om er ooit nog bovenop te komen.

Ik lees nu ook dat Roeselare, 3 jaar geleden failliet en via zo een fusie met Dadizele in eerste provinciale herstart, nu voor de 2de keer in 3 jaar promoveert en volgend jaar in tweede amateur zit. Daarbij komt een dikke sponsor en spelers van Winkel over.

Op zich is zo een constructie niet echt proper, want een gezonde kleine club wordt gewoon opgeslorpt. Eerste jaar zit er misschien nog iets van hun naam in, maar in bijna alle voorbeelden verdwijnt dat snel. Geen idee ook welke club uit de buurt hiervoor in aanmerking zou komen.

Maar dit kan denk ik enkel als we eerst failliet gaan en waarschijnlijk is het hiervoor nu al te laat op het seizoen.

1 groot nadeel dat we hebben tegen over alle andere voorbeelden: zij hebben allemaal een veel beter stadion en steun van de stad

Voor de volledigheid:
KSV Waregem, gered door VV Zulte
KSK Beveren, gered door RSH Waasland
Beerschot, gered door FCO Wilrijk
Lommel, gered door VV Overpelt Fabriek
RWDM, eerst gered door FC Strombeek, later gered door Standaard Wetteren (toen er nog geen beperkingen waren op het aantal kilometers)
RC Harelbeke, gered door SV Ingelmunster
V. Geel, gered door V. Meerhout
Lierse, gered door FC Oosterzonen (uit Westerlo)
FC Boom, gered door SK Rupel
AA La Louvière, gered door RACS Couillet
Sp. Hasselt, gered door SK Kermt
SK Tongeren, gered door VV Heur
FC Beringen, gered door Vigor Beringen
Stade Leuven, gered door Zwarte Duivels Oud-Heverlee
SK Roeselare, gered door Dadizele
RAEC Mons, gered door Us Genly-Quévy
Exc. Moeskroen, gered door FC Péruwelz
Sp. Lokeren, gered door SV Temse
CS Verviers, gered door Dison Sport
Allemaal ploegen die ooit in Eerste Klasse gespeeld hebben, en die konden overleven via een "fusie" met een kleinere buur. Die kleinere buur slorpte officieel de failliete eersteklasser op, waarna de "fusieclub" in het leegstaande stadion ging spelen. Slechts in enkele gevallen werd het stamnummer van de oude glorie later teruggekocht (bv. Beerschot, OHL).

24 Mei 2024, 8:22
nieuw in de eerste ploeg

Volledig is volledig:

Voor de volledigheid:
KSV Waregem, gered door VV Zulte
KSK Beveren, gered door RSH Waasland
Beerschot, eerst gered door Germinal Ekeren, daarna nog eens door FCO Wilrijk
Lommel, gered door VV Overpelt Fabriek
RWDM, eerst gered door FC Strombeek, later gered door Standaard Wetteren (toen er nog geen beperkingen waren op het aantal kilometers)
RC Harelbeke, gered door SV Ingelmunster
V. Geel, gered door V. Meerhout
Lierse, gered door FC Oosterzonen (uit Westerlo)
FC Boom, gered door SK Rupel
AA La Louvière, gered door RACS Couillet
Sp. Hasselt, gered door SK Kermt
SK Tongeren, gered door VV Heur
FC Beringen, gered door Vigor Beringen
Stade Leuven, gered door Zwarte Duivels Oud-Heverlee
SK Roeselare, gered door Dadizele
RAEC Mons, gered door Us Genly-Quévy
Exc. Moeskroen, gered door FC Péruwelz
Sp. Lokeren, gered door SV Temse
CS Verviers, gered door Dison Sport
Allemaal ploegen die ooit in Eerste Klasse gespeeld hebben, en die konden overleven via een "fusie" met een kleinere buur. Die kleinere buur slorpte officieel de failliete eersteklasser op, waarna de "fusieclub" in het leegstaande stadion ging spelen. Slechts in enkele gevallen werd het stamnummer van de oude glorie later teruggekocht (bv. Beerschot, OHL).

Ik zie in geen 1000 jaar zo'n constructie ontstaan met EA. We kunnen op héél weinig symphatie rekenen in "het land van Aalst" en ver daarbuiten.

24 Mei 2024, 8:47
nieuw in de eerste ploeg

Is er al een opsporingsbericht gelanceerd voor ons bestuur? Toch wel onrustwekkende verdwijning vind ik…

24 Mei 2024, 9:06
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 39
Website: http://www.iendracht.be
Neutralboy schreef:
the_red_ant69 schreef:

.

en ter herinnering, we kregen toen wel gelijk via kortgeding, maar dat werd al snel herroepen omdat de voetbalbond in beroep ging met als argument dat de kwestie niet aan de voorwaarden voldeed voor een kortgeding procedure. Met andere woorden, vergeet het dus maar dat je nu diezelfde slag zal kunnen strijden, laat staan met positieve uitslag.

Bijgevolg kan je de kwestie nooit meer ten gronde gaan uitvechten voor de reeksindelingen zijn gebeurd.

Je kan altijd wel ergens nog hoop willen uit putten. Maar dit kalf maf nu toch wel begraven worden. Symboliser kan haast biet nu we voor 2e keer op rij een grote hervorming missen en Dender naar 1A promoveert.

Tijd om de basis terug stabiel te trekken, en echt terug naar die basis te gaan. Wie DAAROP afhaakt, dat is pas een successupporter !

Laatst gewijzigd door Bram op 24 Mei 2024, 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.

24 Mei 2024, 9:09
Junior

Leeftijd: 70
Petroe69 schreef:
Is er al een opsporingsbericht gelanceerd voor ons bestuur? Toch wel onrustwekkende verdwijning vind ik…

Ze zijn hun Speech aan het schrijven, maar ze vinden nergens nog een Tolk

24 Mei 2024, 9:09
forumlegende

Petroe69 schreef:

Ik ben juist blij dat ze verdwenen zijn. Liever geen opsporingsbericht want zie dat ze gevonden wordne en terugkomen om onze club nog meer kapot te maken... One way ticket to Turkey :wave:

24 Mei 2024, 9:41
Ancien

Leeftijd: 47
Timoilsjt schreef:
Petroe69 schreef:

Ik ben juist blij dat ze verdwenen zijn. Liever geen opsporingsbericht want zie dat ze gevonden wordne en terugkomen om onze club nog meer kapot te maken... One way ticket to Turkey :wave:

Publiceert het BAS vandaag niet hun motivatie?
Ik vermoed dat ze wel op basis van dit verslag hun mededelingen zullen doen. En hopelijk staat daar bij dat ze de handdoek gooien en de club overlaten!

24 Mei 2024, 10:16
Vaste Waarde

Tenzij de club zelf vraagt niet te publiceren waarom ze geen krijgen ......

artikel 26: Mededeling van de arbitrale uitspraak aan de partijen

1. Het arbitragecollege bezorgt de arbitrale uitspraak aan het secretariaat.

2. Het secretariaat deelt het door de leden van het arbitragecollege ondertekende exemplaar mede aan de partijen.

3. Tenzij (een van) de partijen er zich tegen verzet(ten) wordt de arbitrale uitspraak gepubliceerd op de website van het BAS, indien nodig geanonimiseerd door het secretariaat.

https://www.bas-cbas.be/nl/reglement.php#art26

24 Mei 2024, 10:48
Ancien

Leeftijd: 47
Ah kijk, zou me niet verbazen dat het niet gepubliceerd wordt.
Ik las gisteren in de krant dat enkele supportersclubs zouden samenzitten, donderdagavond. Is er ondertussen is bekend van dat gesprek? Ze gaan toch alle vertrouwen opgeven?

24 Mei 2024, 10:59
Vaste Waarde

witzwet schreef:
Ah kijk, zou me niet verbazen dat het niet gepubliceerd wordt.
Ik las gisteren in de krant dat enkele supportersclubs zouden samenzitten, donderdagavond. Is er ondertussen is bekend van dat gesprek? Ze gaan toch alle vertrouwen opgeven?

Dat gesprek gaat pas door als er effectief geweten is waar het schip zal stranden, als er nog een schip overblijft.
En deze keer hoop ik vooral met ALLE supporters niet enkel de voorzitters van.... die hebben de bal misgeslagen door hun eigen weg te kiezen zonder te luisteren naar anderen ( onder andere ex leden oud vzw EMM ).
Enkel een open vergadering met stemrecht voor iedereen is nu van toepassing.
Als dit niet kan dan houdt het volledig op ( in de veronderstelling dat er nu nog iets overschiet).

Ik ben er van overtuigd dat alle know how die nodig is binnen de eigen supporters zit, alleen werden die genegeerd en werd er blind vertrouwen gekozen voor iets dat nu wel duidelijk is dat het niet bestaat.
Verder werden er ook meerdere verslagen "gemanipuleerd" en beter voorgesteld dan dat de situatie effectief was dus mag niet meer enkel de stem van de voorzitters gelden. Oa MM die openbaar verkondigde de mails dat de licentie binnen was gelezen te hebben, BDN die openbaar zei dat het goede mensen zijn en dat alles in orde was, nog gezwegen van de kritiek op alles en iedereen inclusief stad en pers die eigenlijk allemaal gelijk hadden.

Enkel een faillissement kan EA "redden" en zoals Bram aanhaalt, enkel als iedereen dat durft inzien is er pas een toekomst..

24 Mei 2024, 11:22
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 478 berichten ]  Ga naar pagina 1 20 21 22 23 24 32