VZW Supporters Eendracht Aalst. - Pagina 130 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 128 129 130 131 132 152
 VZW Supporters Eendracht Aalst. 
Auteur Bericht
Junior

Lid geworden op: 07 Mei 2015, 14:51
Berichten: 214
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Dag Witteken, op al deze vragen en antwoorden is tijdens de supportersvergadering uitvoerig ingegaan. Zowel door de VZW als door PLJ en DA. De aanwezigen kunnen dit bevestigen en meer uitleg geven aan zij die er niet waren. Als VZW hebben we geprobeerd om alle info over te maken aan de achterban.
Ik wens langs deze weg ook nog eens iedereen te bedanken die aanwezig was op onze supportersvergadering.


09 Apr 2017, 11:30
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
4life schreef:
Dag Witteken, op al deze vragen en antwoorden is tijdens de supportersvergadering uitvoerig ingegaan. Zowel door de VZW als door PLJ en DA. De aanwezigen kunnen dit bevestigen en meer uitleg geven aan zij die er niet waren. Als VZW hebben we geprobeerd om alle info over te maken aan de achterban.
Ik wens langs deze weg ook nog eens iedereen te bedanken die aanwezig was op onze supportersvergadering.


ik kon er deze keer niet bij zijn , hopelijk de volgende keer weer wel.
met de uitleg van witzwet hierboven weet ik genoeg (y) .


09 Apr 2017, 11:38
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4820
Locatie: oilsjt
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
witteken schreef:
4life schreef:
Dag Witteken, op al deze vragen en antwoorden is tijdens de supportersvergadering uitvoerig ingegaan. Zowel door de VZW als door PLJ en DA. De aanwezigen kunnen dit bevestigen en meer uitleg geven aan zij die er niet waren. Als VZW hebben we geprobeerd om alle info over te maken aan de achterban.
Ik wens langs deze weg ook nog eens iedereen te bedanken die aanwezig was op onze supportersvergadering.


ik kon er deze keer niet bij zijn , hopelijk de volgende keer weer wel.
met de uitleg van witzwet hierboven weet ik genoeg (y) .


Een deel van de schuldeis van FDR zijn bedragen die door zijn moeder en 2 neven aan hem persoonlijk overgemaakt zijn en dus niet rechtstreeks aan EA.

_________________
oilsjt, goi alien...


09 Apr 2017, 12:16
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 849
Locatie: mejlert
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
wou gewoon iedereen die hier tijd en moeite heeft ingestoken bedanken.

kon er zelf niet bijzijn wegens babysit


10 Apr 2017, 17:49
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Achteraf gezien tevreden dat ik die vergadering heb meegemaakt. Zoals reeds hierboven gesteld moet iedereen zelf zijn gedacht vormen over waar we staan of waar we naartoe gaan. makkelijk is dat niet omdat er in de feedback van de vzw en die van het bestuur nogal wat tegenstrijdigheden zaten. vooral over het feit dat er dc's met en zonder vzw zijn en daar andere zaken worden op besproken daar was onenigheid over. daaruit blijkt ontegensprekelijk dat plj en da niet het achterste van hun tong laten zien.
Verder is voor mij duidelijk dat er een verenging ipv verbreding van het draagvlak is gekomen en dat ons lot in handen ligt van één man.
ik vind het ook wel wat eigenaardig dat men aan crowdfunding denkt voor die tribune wetende dat je dat bedrag nooit via die weg samenkrijgt en wetende dat supporters al genoeg betalen om de matchen te zien.
een goeie grasmat zou 20.000 euro moeten kosten ipv de geinvesteerde 10.000 euro vorig jaar. er werd erkent dat we hierdoor allicht punten hebben laren schieten.
Men sprak daar over 55.000 bruto (officieel) jaarloon voor nen deftige speler op dat niveau, en zelf bedragen tot 80.000 per jaar... toch wel bedragen om mottig van te worden.
verder heb ik ook onthouden dat er tussen de vaak geciteerde namen op het forum die potentiele versterkingen zouden betekenen een aantal hoge %'s loon int zwart vragen. in die zin strijdt onze club die alles officieel wil blijven doen een zeer ongelijke strijd. het is makkelijk om op de borst te kloppen een zeer indrukwekkend parcours te hebben afgelegd als je int zwart betaalt natuurlijk. Hopelijk kan daar toch enige actie in worden ondernomen al is moeilijk te zien hoe...
ondanks alles hield ik op zich geen negatief gevoel over, alles samen genomen. ik denk dat dat komt door de vzw die zijn rol goed invult en het feit dat lejuste me in tegenstelling tot zijn voorgangers bekwamer lijkt. of de outcome voor de club beter zal zijn op langere termijn zal de toekomst moeten uitwijzen. het doel van het bestuurduo was heel duidelijk om de club gezond te maken en interessant te maken voor investeerders. hopelijk zal dat dan in het belang zijn van de "community" ;)


10 Apr 2017, 20:41
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4820
Locatie: oilsjt
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Davy schreef:
Achteraf gezien tevreden dat ik die vergadering heb meegemaakt. Zoals reeds hierboven gesteld moet iedereen zelf zijn gedacht vormen over waar we staan of waar we naartoe gaan. makkelijk is dat niet omdat er in de feedback van de vzw en die van het bestuur nogal wat tegenstrijdigheden zaten. vooral over het feit dat er dc's met en zonder vzw zijn en daar andere zaken worden op besproken daar was onenigheid over. daaruit blijkt ontegensprekelijk dat plj en da niet het achterste van hun tong laten zien.
Verder is voor mij duidelijk dat er een verenging ipv verbreding van het draagvlak is gekomen en dat ons lot in handen ligt van één man.
ik vind het ook wel wat eigenaardig dat men aan crowdfunding denkt voor die tribune wetende dat je dat bedrag nooit via die weg samenkrijgt en wetende dat supporters al genoeg betalen om de matchen te zien.
een goeie grasmat zou 20.000 euro moeten kosten ipv de geinvesteerde 10.000 euro vorig jaar. er werd erkent dat we hierdoor allicht punten hebben laren schieten.
Men sprak daar over 55.000 bruto (officieel) jaarloon voor nen deftige speler op dat niveau, en zelf bedragen tot 80.000 per jaar... toch wel bedragen om mottig van te worden.
verder heb ik ook onthouden dat er tussen de vaak geciteerde namen op het forum die potentiele versterkingen zouden betekenen een aantal hoge %'s loon int zwart vragen. in die zin strijdt onze club die alles officieel wil blijven doen een zeer ongelijke strijd. het is makkelijk om op de borst te kloppen een zeer indrukwekkend parcours te hebben afgelegd als je int zwart betaalt natuurlijk. Hopelijk kan daar toch enige actie in worden ondernomen al is moeilijk te zien hoe...
ondanks alles hield ik op zich geen negatief gevoel over, alles samen genomen. ik denk dat dat komt door de vzw die zijn rol goed invult en het feit dat lejuste me in tegenstelling tot zijn voorgangers bekwamer lijkt. of de outcome voor de club beter zal zijn op langere termijn zal de toekomst moeten uitwijzen. het doel van het bestuurduo was heel duidelijk om de club gezond te maken en interessant te maken voor investeerders. hopelijk zal dat dan in het belang zijn van de "community" ;)


Die 80.000€ was bedoeld op 2 spelers van Denderbrol.

_________________
oilsjt, goi alien...


10 Apr 2017, 20:52
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
jammen schreef:
Davy schreef:
Achteraf gezien tevreden dat ik die vergadering heb meegemaakt. Zoals reeds hierboven gesteld moet iedereen zelf zijn gedacht vormen over waar we staan of waar we naartoe gaan. makkelijk is dat niet omdat er in de feedback van de vzw en die van het bestuur nogal wat tegenstrijdigheden zaten. vooral over het feit dat er dc's met en zonder vzw zijn en daar andere zaken worden op besproken daar was onenigheid over. daaruit blijkt ontegensprekelijk dat plj en da niet het achterste van hun tong laten zien.
Verder is voor mij duidelijk dat er een verenging ipv verbreding van het draagvlak is gekomen en dat ons lot in handen ligt van één man.
ik vind het ook wel wat eigenaardig dat men aan crowdfunding denkt voor die tribune wetende dat je dat bedrag nooit via die weg samenkrijgt en wetende dat supporters al genoeg betalen om de matchen te zien.
een goeie grasmat zou 20.000 euro moeten kosten ipv de geinvesteerde 10.000 euro vorig jaar. er werd erkent dat we hierdoor allicht punten hebben laren schieten.
Men sprak daar over 55.000 bruto (officieel) jaarloon voor nen deftige speler op dat niveau, en zelf bedragen tot 80.000 per jaar... toch wel bedragen om mottig van te worden.
verder heb ik ook onthouden dat er tussen de vaak geciteerde namen op het forum die potentiele versterkingen zouden betekenen een aantal hoge %'s loon int zwart vragen. in die zin strijdt onze club die alles officieel wil blijven doen een zeer ongelijke strijd. het is makkelijk om op de borst te kloppen een zeer indrukwekkend parcours te hebben afgelegd als je int zwart betaalt natuurlijk. Hopelijk kan daar toch enige actie in worden ondernomen al is moeilijk te zien hoe...
ondanks alles hield ik op zich geen negatief gevoel over, alles samen genomen. ik denk dat dat komt door de vzw die zijn rol goed invult en het feit dat lejuste me in tegenstelling tot zijn voorgangers bekwamer lijkt. of de outcome voor de club beter zal zijn op langere termijn zal de toekomst moeten uitwijzen. het doel van het bestuurduo was heel duidelijk om de club gezond te maken en interessant te maken voor investeerders. hopelijk zal dat dan in het belang zijn van de "community" ;)


Die 80.000€ was bedoeld op 2 spelers van Denderbrol.


oeoeoew zeker zn geld ni waard!!

n zer apart wereldje , de voetballerij


10 Apr 2017, 21:10
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5526
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Als ik me goed herinner is sportief jaarbudget (dit of volgrnd seizoen) bij ons 560.000 euro.

Spelers als Joye kosten jaarlijks 60.000 (volledig in het wit) en zijn dus onbetaalbaar, al willen ze in eerste instantie wel graag voor Aalst spelen. De 80 a 90.000 was voor Sterckx en Tarfi van dender die ook wouden komen, maar onbetaalbaar zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


10 Apr 2017, 21:12
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Smetje schreef:
Als ik me goed herinner is sportief jaarbudget (dit of volgrnd seizoen) bij ons 560.000 euro.

Spelers als Joye kosten jaarlijks 60.000 (volledig in het wit) en zijn dus onbetaalbaar, al willen ze in eerste instantie wel graag voor Aalst spelen. De 80 a 90.000 was voor Sterckx en Tarfi van dender die ook wouden komen, maar onbetaalbaar zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Dienen Joye en Staelens en nog enen van Knokke vroegen meer dan de helft in het zwart!


10 Apr 2017, 22:20
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Ik kon er jammer genoeg ook niet bijzijn op de vergadering.
Dat idee voor crowdfunding voor die tribune vind ik op zich zo slecht niet
Denk wel dat men meer geld zou binnenhalen mocht men bv vragen om 1.000 eur te storten en in ruil hiervoor aantal voordelen tr krijgen: bijvoorbeeld 4jaar gratis abonnement, x% korting in fanshop, 1x per jaar uitgenodigd worden in restaurant voor wedstrijd met eten,...
Op deze manier beschikt de club meteen over geld en zien de sups waar voor hun geld


11 Apr 2017, 9:16
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1275
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Of je probeert de 100K te halen via de vzw en eist dan voor die inbreng 6 nieuwe leden in de AV ?
Of dit lukt heb ik wel twijfels bij want de actie een paar jaar geleden leverde na weken en een weekend 15000 euro op .
Die tribune is wel echt nodig maar dan gaan we het (nogmaals) zelf moeten doen denk ik.


11 Apr 2017, 10:02
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2940
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Ik vind het toch redelijk ver gaan dat een voetbalclub, met toch een grote maatschappelijke en sociale betekenis, op crowdfunding moet gaan rekenen. Sponsors, lokale overheden en de clubs zelf moeten dit toch voldoende kunnen financieren?
Hopelijk heb ik het fout, maar ik zie dat niet goedkomen.
Eigenlijk weinig positiefs gelezen, behalve dan de sanering van de club.
En dat er nog altijd massa's zwart geld in het voetbal circuleert is overal geweten, maar niemand doet er wat aan.


11 Apr 2017, 10:04
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4813
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Neutralboy schreef:
Of je probeert de 100K te halen via de vzw en eist dan voor die inbreng 6 nieuwe leden in de AV ?
Of dit lukt heb ik wel twijfels bij want de actie een paar jaar geleden leverde na weken en een weekend 15000 euro op .
Die tribune is wel echt nodig maar dan gaan we het (nogmaals) zelf moeten doen denk ik.


Interessante piste ware het niet dat PLJ er geen geheim van maakt dat hij die AV/VZW als een lege doos ziet...

En dat is mijn grootste kritiek in de aanpak van de huidige ploeg tot nu toe: zelf stapelen ze de tegenstrijdigheden op in de verklaringen (AV door FDR clan belemmert ons vs AV is lege doos) en als je dat aangeeft, zijn de heren geërgerd... Nochtans hebben ze zelf aangedrongen op de toetreding van GV en MVS tot die VZW/AV...

Simpel voorbeeld ook: lees de uitleg van punt rond de staantribune en de link met de onverwachte claim uit het verslag van de vergadering en leg daar de reactie van witzwet naast op de vraag van witteken... Zet zo'n redenering in een Excel-sheet en je krijgt "circular reference" mijns insziens maar goed...

Voor alle duidelijkheid: is mijn persoonlijke mening en reden van mijn ergernis is dat ik die redeneringen de laatste jaren al net iets te vaak heb gehoord/gelezen... Kan best zijn dat ze onder dit bewind uiteindelijk wel deftig worden gekanaliseerd, maar op dit moment zie ik het niet... Ook onder FDR was een groot deel van de schuld gecentraliseerd bij 1 man...


Laatst gewijzigd door DT op 11 Apr 2017, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.



11 Apr 2017, 10:21
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1275
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
DT schreef:
Neutralboy schreef:
Of je probeert de 100K te halen via de vzw en eist dan voor die inbreng 6 nieuwe leden in de AV ?
Of dit lukt heb ik wel twijfels bij want de actie een paar jaar geleden leverde na weken en een weekend 15000 euro op .
Die tribune is wel echt nodig maar dan gaan we het (nogmaals) zelf moeten doen denk ik.


Interessante piste ware het niet dat PLJ er geen geheim van maakt dat hij die AV als een lege doos ziet...

En dat is mijn grootste kritiek in de aanpak van de huidige ploeg tot nu toe: zelf stapelen ze de tegenstrijdigheden op in de verklaringen (AV door FDR clan belemmert ons vs AV is lege doos) en als je dat aangeeft, zijn de heren geërgerd... Simpel voorbeeld: lees de uitleg van punt 1 uit het verslag van de vergadering en leg daar de reactie van witzwet naast op de vraag van witteken... Zet zo'n redenering in een Excel-sheet en je krijgt "circular reference" mijns insziens maar goed...

Voor alle duidelijkheid: is mijn persoonlijke mening en reden van mijn ergernis is dat ik die redeneringen de laatste jaren al net iets te vaak heb gehoord/gelezen... Kan best zijn dat ze onder dit bewind uiteindelijk wel deftig worden gekanaliseerd, maar op dit moment zie ik het niet...


Ok daarom zou ik ze niet zomaar 100 k in de schoot werpen moest het ooit al lukken .
De vicieuze cirkel is te rond .
Wat mij verontrust was de uitspraak: "transparantie is niet gelijk aan ongezonde nieuwsgierigheid "


11 Apr 2017, 10:29
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2940
Bericht Re: VZW Supporters Eendracht Aalst.
Vind ik ook een heel raar antwoord, net als sommige andere replieken.
Ik kan me (alweer) niet van de indruk ontdoen dat het een zootje aan het worden is net als bij FDR, waarbij de supporter dan (nog eens : alweer) de grootste dupe gaat worden. En dan wordt deze nog eens redelijk denigrerend behandeld, als je sommige antwoorden bekijkt.


11 Apr 2017, 11:41
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2276 berichten ]  Ga naar pagina 1 128 129 130 131 132 152


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst