Licentie EA & Reeksgenoten - Pagina 27 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 450 berichten ]  Ga naar pagina 1 25 26 27 28 29 30
 Licentie EA & Reeksgenoten 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Licentie EA & Reeksgenoten
AlostanA schreef:
Branovitsj schreef:
> Er zijn bepaalde deadlines te respecteren, op voorwaarde dat je al een ploeg vindt die wil "samenwerken" lijken veel van deze deadlines al verstreken. Een Beerschot/Lokeren scenario voor volgend seizoen lijkt me dus vrij onmogelijk.

> Een doorstart in Eerste Provinciale als de licentie niet gehaald wordt, lijkt door de schuldenlast vrijwel onmogelijk.

> Er zijn nog twee beroepskansen tegen de beslissing om ons uit de Amateurreeksen te weren, maar wie heeft daar nog vertrouwen in? Gezien het feit dat er vrijwel geen voorschriften zijn voor dit niveau, kan het alleen maar een financiële kwestie zijn.

Kampioen worden maar vervolgens zelfs voor Tweede Amateur geen licentie (in eerste zit) halen, dat is op zich een ferme prestatie.

Tenzij PLJ het voor een habbekrats overlaat, naar zijn tegoed van vijf miljoen euro kan hij sowieso al fluiten.

In de periode van de overname door de Turken waren er nog kandidaat-overnemers en die zullen er nu nog zijn, alleen zal het overnamebod drastisch geslonken zijn (mede doro problemen bij jeugd en dames) en zal PLJ de volledige schuldenberg moeten kwijtschelden. Maar dan zit je nog altijd op niveau 2de amateur met hoge loonlast.
Daarom zou start in provinciale - alvast op vlak van lonen - beter zijn.

28 Mei 2024, 20:07
Junior

VERKLARING BESTUUR

Beste supporters,

Wij willen jullie informeren dat comissie bij Voetbal Vlaanderen maandag zal plaatsvinden voor de 2de amateur.
Aangezien er nog geen definitieve beslissing is genomen over de licentie voor de 2e amateur, zullen wij onze open vergadering verplaatsen naar volgende week.

Zoals vermeld in ons vorige bericht, zijn de voorzitters van de supportersclubs welkom om een dossier inzage te doen voor de 1e nationale.
Dit hoeft niet te wachten op de open vergadering die volgende week zal plaatsvinden.

Wij begrijpen jullie frustratie, maar wij hebben nog steeds geen motivering ontvangen van het BAS-comité over de beslissing betreffende de licentie voor de 1e nationale, waardoor we verdere stappen nog niet kunnen ondernemen. Wij vragen daarom om geduld en begrip aan onze supporters.

Daarnaast willen wij jullie informeren dat het huidige bestuur tot heden alle nodige investeringen hebben gedaan en ook naar de bewindvoerders toe om van de schulden af te komen die dateren van 2017. Het is jammer dat onze inspanningen niet altijd worden erkend.

We hebben een succesvol sportief seizoen achter de rug, maar administratief was het een uitdagend jaar. Wij zetten ons als club volledig in om alles zo snel mogelijk recht te zetten en vragen onze supporters geen geloof te hechten aan de geruchten die de ronde doen.

Gelieve te wachten op de verklaring van de club. Wij zullen de verdere ontwikkelingen met betrekking tot de licentie voor de 2e amateur en de motivering van het BAS over de licentie voor de 1e nationale met onze supporters delen.

Bedankt voor het geduld.

28 Mei 2024, 21:49
Junior

Das toch niet meer normaal he ? Die lachen ons gewoon uit in ons gezicht

28 Mei 2024, 21:50
forumlegende

jMs schreef:

Je was nochtans zo blij met hun hoop buitenlandse brol. :wave:

28 Mei 2024, 22:55
forumlegende

Leeftijd: 67
El Corredor (Light) schreef:
jMs schreef:

En wat was het vroeger ..... binnenlandse brol!!!!
Iedereen verdient een kans en als het blijkt dat het niet ok is kan je nog uw ongenoegen laten blijken.
Hoeveel binnenlandse brol is hier de laatste 30jaar reeds binnengevlogen met hun beloftes en grootspraak?

29 Mei 2024, 8:02
Ancien

Leeftijd: 45
iendracht mèn 2de vraa schreef:
jMs schreef:

En wat was het vroeger ..... binnenlandse brol!!!!
Iedereen verdient een kans en als het blijkt dat het niet ok is kan je nog uw ongenoegen laten blijken.
Hoeveel binnenlandse brol is hier de laatste 30jaar reeds binnengevlogen met hun beloftes en grootspraak?

Ik denk dat ElCo het vooral ook op de buitenlandse spelers had... We kunnen misschien mindere goden aangetrokken hebben in het verleden uit de Belgische competities, maar langs kostenzijde wil je de vergelijking gewoon al niet maken... En het was nu niet dat dat vreemdelingenlegioen iedereen heeft weggespeeld... Soit, praat na de vaak.

Wat die kans verdienen betreft - ik denk dat onze Turkse vrienden met open armen zijn verwelkomd na de passage van PLJ, alleen wist je na pakweg een week of twee dat het verhaal langs alle kanten rammelde, meer zelfs, er is tot op heden nog altijd geen verhaal verteld wat hun beweegredenen waren, waarom Aalst godbetert... Het is intussen wel duidelijk waarom dat "verhaal" en die "uitleg" er nooit is gekomen... En elke kans die hen werd geboden, hebben ze zelf vakkundig (allez eerder onvakkundig, zeker in het geval van de COO) de grond ingeboord... Dat ze daarmee ongeziene schade hebben aangericht, is wraakroepend... Nen Aalstenaar die zelfs in een andere taal zijn pint of koffie moest bestellen aan de toog in vierde klasse - hoe zot moest het eigenlijk nog worden... Dan is het geen kans meer geven hé - dat is blinde naïviteit...

En bredere tip voor het gross van de supporters naar de toekomst toe: een overname van een laag geklasseerde voetbalclub door een rits onbekenden die met miljoenen goochelen van dag 1 zonder naar de boeken te hebben gekeken, is net hetzelfde als die Afrikaanse prins die u via uw spam-folder van uw mailbox vraagt of je even uw bankrekening kan doorgeven dat hij zijn miljoenen daar kan op parkeren in ruil voor een mooie financiële vergoeding... Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook...

29 Mei 2024, 8:49
Junior

jMs schreef:

Ja , ik was blij.. wou jij liever verder doen dan toen we bezig waren indertijd ? Geen ambitie en elk jaar dieper en dieper wegzakken.. maar we hadden wel altijd ons licentie dat is waar.

Noem mij goedgelovig of naïef maar ik was en blijf nog altijd supporter van Eendracht Aalst.. Als het niet goed gaat zoals nu durf ik dat ook zeggen en heb ook veel liever dat ze het afbollen.. maar iedereen verdiende een kans en ze hebben hun kans gehad.. ipv op mij te reageren dat ik ze vroeger geloofde zouden we beter samen werken en onze uitgenoegen uiten en er snel iets aan doen.. alleen moeten we wat opletten van den BSB die volgens mij nog altijd volledig achter dit bestuur staan ! En ook ik heb hun verhalen allemaal geloofd.. dus nogmaals ipv hier op mij te reageren zou je het beter eens tegen hun zeggen.. maar daar hebben we precies allemaal schrik van.

Laatst gewijzigd door jMs op 29 Mei 2024, 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.

29 Mei 2024, 9:05
Freak

Als Eendracht Aalst naar eerste provinciale degradeert, verliest clubbestuur het Pierre Cornelisstadion: “Dan is het over en out en komt de stad aan zet”

De geplande vergadering met de supporters woensdagavond gaat niet door, liet de club dinsdagavond weten op haar Facebookpagina. De licentie voor tweede en derde afdeling is geweigerd, maar de club kan wel nog in beroep gaan. “Wij willen jullie informeren dat commissie bij Voetbal Vlaanderen maandag zal plaatsvinden voor de tweede amateur. Aangezien er nog geen definitieve beslissing is genomen over de licentie voor de tweede amateur, zullen wij onze open vergadering verplaatsen naar volgende week”, zo communiceerde het clubbestuur van Eendracht Aalst.

Over en out

Indien het niet lukt om een licentie te verkrijgen, dan zakt Eendracht Aalst naar eerste provinciale. In de gemeenteraad van Aalst werd de kwestie dinsdagavond besproken. “Wij zijn op de hoogte gesteld dat het BAS het beroep ongegrond heeft verklaard. Daarom kan de promotie niet doorgaan. We hebben daarop de club gecontacteerd, maar hebben nog geen reactie gekregen. Nu probeert de club een licentie te krijgen voor tweede en derde afdeling, maar die is nu al geweigerd. Als het misloopt bij het BAS, dan is het over en out en zakt de club naar eerste provinciale”, zegt schepen De Ridder (N-VA). “Het is voor mij duidelijk dat de stad weinig te verwijten valt. Clubs als Virton en La Louvière geen licentie kregen, maar bij het BAS wel hun licentie binnenhaalden.”
Beheersovereenkomst

“De dames namen een advocaat onder de arm. De club vroeg geen licentie aan zodat de dames van Eendracht Aalst niet kan promoveren. Het ziet er daar niet goed uit. We horen dat zeer veel jeugdspelers van Aalst de club verlaten. Ik heb er het bestuur op aangesproken, maar het antwoord is dat we ons geen zorgen over moeten maken. In de beheersovereenkomst staat dat Aalsterse jeugd op de Zandberg moet spelen. Het geeft weinig vertrouwen en de schade is enorm”, aldus de schepen.“Het was geen verrassing dat de licentie niet werd behaald. Als de club degradeert naar provinciale dan wordt de beheersovereenkomst van rechtswege ontbonden. Dan speelt de club niet meer nationaal voetbal en dan komen wij wel aan zet”, zegt sportschepen De Ridder (N-VA).

29 Mei 2024, 9:41
Nationale Ploeg

Leeftijd: 48
Ik herinner me nog die keer dat Dozje, na zijn aanstelling als burgemeester, op de middenstip met zijn sjaal aan 't zwieren was en in de micro verkondigde hoe diep Iendracht wel in zijn hart zat, want zijn petjen zaliger had er nog gesjot. Het was maar een kwestie van tijd vooraleer we weer zouden aanknopen met de grote successen.

11 jaar na datum stuurt hij zijn loopjongen uit met de mededeling dat het voor iedereen toch beter is om sociale woningen aan de Bredestraat te zetten.

Dozje, een even grote gangster als die Turken.

29 Mei 2024, 9:57
Freak

iedereen content zeker? :hmm:

29 Mei 2024, 10:04
Vaste Waarde

Mijn mening: drukkingsmiddel om die Turken het te doen afbollen.

29 Mei 2024, 10:27
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 35
elfahem schreef:
Ik herinner me nog die keer dat Dozje, na zijn aanstelling als burgemeester, op de middenstip met zijn sjaal aan 't zwieren was en in de micro verkondigde hoe diep Iendracht wel in zijn hart zat, want zijn petjen zaliger had er nog gesjot. Het was maar een kwestie van tijd vooraleer we weer zouden aanknopen met de grote successen.

11 jaar na datum stuurt hij zijn loopjongen uit met de mededeling dat het voor iedereen toch beter is om sociale woningen aan de Bredestraat te zetten.

Sommigen geloven hier toch echt hun eigen fabeltjes hoor...

Laat ons allen hopen dat ze die licentie niet halen, dat het Stad ze buiten kan krijgen en dat er dan hopelijk een deftige groep opstaat die een doorstart kan maken ZONDER schulden en MET beleid.

Le Juste en De Turken mogen dan veel plezier hebben met stamnummer 90 in 1ste provinciale, met 5 miljoen schuld en zonder accomodatie. Hun welverdiende loon heet dat dan.

29 Mei 2024, 10:50
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 33
Jeroen schreef:
elfahem schreef:

Sommigen geloven hier toch echt hun eigen fabeltjes hoor...

Laat ons allen hopen dat ze die licentie niet halen, dat het Stad ze buiten kan krijgen en dat er dan hopelijk een deftige groep opstaat die een doorstart kan maken ZONDER schulden en MET beleid.

Le Juste en De Turken mogen dan veel plezier hebben met stamnummer 90 in 1ste provinciale, met 5 miljoen schuld en zonder accomodatie. Hun welverdiende loon heet dat dan.

Een doorstart in vierde provinciale dan?

29 Mei 2024, 11:09
Junior

Leeftijd: 69
In 4de Prov en spelen op den Osbroek, astablieft

29 Mei 2024, 18:06
Junior

VOETBAL VLAANDEREN HEEFT EEN VOORSTEL TOT REEKSINDELING BEKENDGEMAAKT.
Elke reeks in 2e afdeling telt 16 clubs.

Voorstel reeksindeling 2e amateur A:
– Jong KV Mechelen
– Racing Gent
– Oudenaarde
– Eendracht Aalst
– Westhoek
– Torhout
– Harelbeke
– Voorde-Appelterre
– Zelzate
– Jong Zulte Waregem
– Brakel
– Oostkamp
– Dikkelvenne
– Roeselare
– Lebbeke
– Gullegem

Voorstel reeksindeling 2e amateur B:
– Racing Mechelen
– Berchem
– Tongeren
– Jong STVV
– Bocholt
– Hades Hasselt
– Wezel Sport
– Jong Westerlo
– Rupel Boom
– Esperanza Pelt
– Lille United
– Wellen
– Berg en Dal
– Diegem
– Houtvenne
– Termien

Als Aalst geen licentie voor 2e amateur krijgt, neemt Petegem de plaats van Aalst in.

Op 4 juni is er een bijeenkomst om de reeksindeling definitief vast te leggen.

29 Mei 2024, 22:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 450 berichten ]  Ga naar pagina 1 25 26 27 28 29 30