|
Pagina 29 van 57 |
[ 841 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 27 28 29 30 31 … 57 Volgende |
Auteur | Bericht |
---|---|
forumlegende
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Tja, het vertrouwen blijven geven...allemaal goed en wel, maar dat neemt niet weg dat er hier dingen gebeuren die zelfs niet in de verste verte met goed bestuur te maken hebben. Maar ja, ze moeten het nog een beetje leren zeker...er zal er ene goed aan 't lachen zijn in Zwitserland, zoveel is zeker.
|
21 Nov 2023, 14:39 |
|
Vaste Waarde
tympanum2 schreef: Tja, het vertrouwen blijven geven...allemaal goed en wel, maar dat neemt niet weg dat er hier dingen gebeuren die zelfs niet in de verste verte met goed bestuur te maken hebben. Maar ja, ze moeten het nog een beetje leren zeker...er zal er ene goed aan 't lachen zijn in Zwitserland, zoveel is zeker. Nu ligt de bal in het kamp van wie de beloftes gemaakt heeft ( stad en bestuur samen) we zullen wel snel zien wie wat waar kan maken. Daarom geef ik EMM nu gelijk met hun post waarbij ze toch niet meer ontkennen dat er problemen zijn en ze ook benoemt nu , het waren alleszins geen roddels maar feiten wat hier gepost werden. Dankzij zo kritisch te zijn en openlijk durven zeggen dat die problemen er zijn is er nu effectief een gesprek geweest en oplossingen belooft. Dat is al een stap verder dan ervoor waar alles ontkent werd en alleen positieve mocht benoemd worden. Dat geeft rust en duidelijkheid. Gelijke welke partij nu de beloftes niet nakomt zal zeer snel door de mand vallen. En de ene blijft thuis en weet dat het niet goed kan komen en de andere gaat en gelooft dat het wel goed kan komen. Zo simpel is het . |
21 Nov 2023, 14:59 |
|
forumlegende
Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41 Berichten: 2656 Leeftijd: 67 Locatie: Oilsjt |
tympanum2 schreef: Tja, het vertrouwen blijven geven...allemaal goed en wel, maar dat neemt niet weg dat er hier dingen gebeuren die zelfs niet in de verste verte met goed bestuur te maken hebben. Maar ja, ze moeten het nog een beetje leren zeker...er zal er ene goed aan 't lachen zijn in Zwitserland, zoveel is zeker. Zo is het! _________________ Iendracht veroit en nie mier achteroit |
21 Nov 2023, 16:06 |
|
forumlegende
Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41 Berichten: 2656 Leeftijd: 67 Locatie: Oilsjt |
Neutralboy schreef: tympanum2 schreef: Tja, het vertrouwen blijven geven...allemaal goed en wel, maar dat neemt niet weg dat er hier dingen gebeuren die zelfs niet in de verste verte met goed bestuur te maken hebben. Maar ja, ze moeten het nog een beetje leren zeker...er zal er ene goed aan 't lachen zijn in Zwitserland, zoveel is zeker. Nu ligt de bal in het kamp van wie de beloftes gemaakt heeft ( stad en bestuur samen) we zullen wel snel zien wie wat waar kan maken. Daarom geef ik EMM nu gelijk met hun post waarbij ze toch niet meer ontkennen dat er problemen zijn en ze ook benoemt nu , het waren alleszins geen roddels maar feiten wat hier gepost werden. Dankzij zo kritisch te zijn en openlijk durven zeggen dat die problemen er zijn is er nu effectief een gesprek geweest en oplossingen belooft. Dat is al een stap verder dan ervoor waar alles ontkent werd en alleen positieve mocht benoemd worden. Dat geeft rust en duidelijkheid. Gelijke welke partij nu de beloftes niet nakomt zal zeer snel door de mand vallen. En de ene blijft thuis en weet dat het niet goed kan komen en de andere gaat en gelooft dat het wel goed kan komen. Zo simpel is het . Dat klopt, maar indien we op een beleefde manier kunnen blijven communiceren met elkaar is dat een stap in de goeie richting en toekomst van onze club. En zoals je zelf schrijft, de ene blijft thuis en de andere komt nog kijken, ik behoor tot de laatste categorie maar zal nooit kritiek geven op een thuisblijver! Met wederzijds respect is het aangenamer leven op alle vlakken _________________ Iendracht veroit en nie mier achteroit |
21 Nov 2023, 16:14 |
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:12 Berichten: 1026 Leeftijd: 53 Locatie: mollem-asse |
_________________ |
21 Nov 2023, 19:05 |
|
nieuw in de eerste ploeg
zandbergske schreef: https://www.hln.be/belgisch-voetbal/is-dit-het-einde-voor-honderden-jeugdspelers-van-eendracht-aalst-de-wonden-zijn-niet-meer-te-helen~a1430599/ kan iemand dit hele artikel posten? “We zetten in op de jeugd”, beloofden de nieuwe Turkse eigenaars van Eendracht Aalst deze zomer. Maar afgelopen weekend konden 370 kinderen niet voetballen. Met spuug- en plakwerk beloven de nieuwe eigenaars een oplossing, maar zal die er ook komen? Steeds meer mensen uit het voetbal stellen zich vragen over de toekomst van ‘den Iendracht’. Op dit moment lijkt het uitgesloten dat de club met ruim 100.000 euro schulden een licentie kan aanvragen voor de eerste amateurklasse, waardoor promotie onwaarschijnlijk is. Eendracht Aalst staat op kop in de tweede amateurklasse, het vierde niveau in België. Ook de vrouwenploeg staat bovenaan de competitie. Dat dáár de aandacht niet naar gaat vinden Tülin Sönmez, Yüksel Demir en Ulas Ortakaya onbegrijpelijk. Afgelopen zomer namen de Turkse investeerders Eendracht Aalst over van ondernemer Patrick Le Juste. Ze zouden Aalst zo snel mogelijk weer naar het profvoetbal brengen, garandeerden ze. Dat de club een enorme schuldenput had, mocht daarbij geen geheim zijn. Volgens de jaarrekening bedroegen de lopende en overgedragen schulden bijna 5 miljoen euro. Een beetje due dilligence zou moeten uitwijzen dat het een pak geld zou kosten om Eendracht Aalst boven water te houden. De huidige impasse van Eendracht Aalst was tragisch voorspelbaar. Maar vandaag wijzen de Turken naar ‘lijken die uit de kast vallen’ en ‘onvoorziene financiële problemen’ om te vergoelijken dat Eendracht Aalst aan de rand van de afgrond staat. Nog geen zes maanden na de overname kunnen de nieuwe eigenaars verschillende financiële afspraken niet nakomen en staat de geroemde jeugdopleiding in brand. Matthias De Ridder, schepen van Sport en Financiën (N-VA) in Aalst, trekt aan de alarmbel. “Voor de huur van het jeugdcomplex Zandberg en het Pierre Cornelisstadion wacht de stad Aalst nog op 72.000 euro. 16.600 euro moet nog worden overgemaakt aan Sport AG, een autonoom gemeentebedrijf van de stad Aalst, voor gebruik van de sportvelden.” Daarnaast zwaait Hotel Astrid in het stadscentrum met een factuur van meer dan 20.000 euro. Verschillende buitenlandse spelers werden er eerst ondergebracht, maar moesten van de ene dag op de andere een nieuw onderkomen zoeken. “En dan zijn er nog de achterstallige verloningen van de jeugdtrainers, nóg eens goed voor 37.000 euro”, aldus De Ridder. Hij heeft intussen genoeg gezien van de nieuwe investeerders om sceptisch te zijn wanneer Sönmez, Demir en Ortakaya beweren dat de facturen intussen betaald zijn. “Dat zullen we nog zien.” Naast de onbestaande trainersvergoedingen zorgden onbetaalde gasfacturen ervoor dat de jeugdploegen afgelopen week geen verwarming of warm water hadden op het oefencomplex. Het signaal voor de verantwoordelijken voor de opleiding om over alle leeftijdscategorieën forfait te geven afgelopen weekend. Dat leidde tot een clash tussen de nieuwe eigenaars en de opleiders. Gunther Ingels, die als technisch verantwoordelijke voor de jeugdopleiding de eindverantwoordelijkheid droeg, vertrok inmiddels bij de club. Onder zijn leiding bouwde Aalst de voorbije jaren z'n jeugdstructuur uit naar één van de beste uit de streek. De jeugdwerking krijgt vier sterren van de externe audit die de voetbalbond laat uitvoeren door Double Pass - het maximaal haalbare voor een tweedenationaler. De Turken zeggen Ingels’ ontslag “te aanvaarden", terwijl hij in de praktijk uit de club is gezet. De officiële website van Eendracht Aalst en de socialmediakanalen van de club fungeren intussen als propagandamachine van de nieuwe eigenaars. Zo beweerde het bestuur dat de trainingen maandagavond al waren hervat, met als zogenaamd bewijs een foto van enkele jeugdspelers die aan het voetballen waren op de velden. In de praktijk bleef de overgrote meerderheid van de spelertjes en trainers gewoon thuis. Daar zou de komende dagen wel verandering in komen. Op initiatief van Voetbal Vlaanderen, de amateurtak van de voetbalbond, zaten clubbestuur en politici maandag wel samen om tot een oplossing te komen voor de 370 jeugdspelers. In die vergaderingen deden de Turken beloften om de trainers correct te vergoeden, en hun contracten ook volledig conform de wetgeving op te stellen. “Dit is slechte reclame voor onze club én onze stad”, zucht Matthias De Ridder. “Wij eisen excuses tegenover álle jeugdtrainers voor de manier waarop zij de laatste maanden behandeld zijn. Al vraag ik me af of excuses alleen zullen volstaan, het water tussen het bestuur en de jeugdtrainers is heel diep. Er zijn wonden geslagen die volgens mij niet meer te helen zijn.” Steeds meer mensen uit het voetbal stellen zich vragen over de toekomst van Eendracht Aalst. Op dit moment lijkt het uitgesloten dat de club een licentie kan aanvragen voor de eerste amateurklasse, waardoor promotie onwaarschijnlijk is. Ondertussen bestaat de vrees dat de 370 jeugdvoetballers van Aalst binnenkort zonder club zullen vallen. De Ridder hoopt dat er snel een oplossing uit de bus komt: “Zij mogen hier absoluut de dupe niet van zijn. Ik ben blij dat we een goed gesprek hebben gehad, het is nu aan het bestuur om de vertrouwensbreuk die er is te herstellen en hun engagementen na te komen.” Sportief directeur en ex-Rode Duivel Kevin Mirallas wilde geen verdere verklaringen afleggen. “We zijn in overleg met alle partijen. Onze jeugdopleiding en onze jeugdspelers zijn te belangrijk om niet snel met een oplossing te komen.” |
21 Nov 2023, 19:09 |
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8723 Leeftijd: 57 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
Er waren toch geen problemen die doemdenkers altijd.
_________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
21 Nov 2023, 19:20 |
|
nieuw in de eerste ploeg
Mss eerst de waslijst schuldeisers betalen ipv over transfers met nieuwjaar te spreken?
Ik vind trouwens deze kern prijs/kwaliteit onvoldoende, van al die buitenlanders zijn er 3 echte versterkingen en dat zijn Angelov, Prince en Race. Al de rest is niet beter als onze Belgische spelers die er al waren. Je zou al 10 punten moeten los staan met zo een dure kern. Ik wil niet weten wat deze ploeg meer kost dan die van bvb Oostkamp of Oudenaarde….. |
21 Nov 2023, 19:58 |
|
Ancien
iendrachter schreef: Mss eerst de waslijst schuldeisers betalen ipv over transfers met nieuwjaar te spreken? Ik vind trouwens deze kern prijs/kwaliteit onvoldoende, van al die buitenlanders zijn er 3 echte versterkingen en dat zijn Angelov, Prince en Race. Al de rest is niet beter als onze Belgische spelers die er al waren. Je zou al 10 punten moeten los staan met zo een dure kern. Ik wil niet weten wat deze ploeg meer kost dan die van bvb Oostkamp of Oudenaarde….. Roumpoulaku en een fitte Mikulic mogen gerust aan dat lijstje worden toegevoegd. Nieuwe sponsor ook: DA Trans 76 _________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
22 Nov 2023, 9:12 |
|
nieuw in de eerste ploeg
witzwet schreef: iendrachter schreef: Mss eerst de waslijst schuldeisers betalen ipv over transfers met nieuwjaar te spreken? Ik vind trouwens deze kern prijs/kwaliteit onvoldoende, van al die buitenlanders zijn er 3 echte versterkingen en dat zijn Angelov, Prince en Race. Al de rest is niet beter als onze Belgische spelers die er al waren. Je zou al 10 punten moeten los staan met zo een dure kern. Ik wil niet weten wat deze ploeg meer kost dan die van bvb Oostkamp of Oudenaarde….. Nieuwe sponsor ook: DA Trans 76 Een transportfirma uit Zele die in Ninove zit..... |
22 Nov 2023, 9:21 |
|
Vaste Waarde
Moses Chunga schreef: witzwet schreef: iendrachter schreef: Mss eerst de waslijst schuldeisers betalen ipv over transfers met nieuwjaar te spreken? Ik vind trouwens deze kern prijs/kwaliteit onvoldoende, van al die buitenlanders zijn er 3 echte versterkingen en dat zijn Angelov, Prince en Race. Al de rest is niet beter als onze Belgische spelers die er al waren. Je zou al 10 punten moeten los staan met zo een dure kern. Ik wil niet weten wat deze ploeg meer kost dan die van bvb Oostkamp of Oudenaarde….. Nieuwe sponsor ook: DA Trans 76 Een transportfirma uit Zele die in Ninove zit..... En tevens het bedrijf is van de T3 agtas echte clubliefde. Bedrijf is in Ninove Meerbeke dat is niet zo ver van Zele |
22 Nov 2023, 10:23 |
|
Reserve
Als je al de factuur van de drank en het hotel niet kan betalen, hoe kapitaalkrachtig moeten die bestuurders dan wel niet zijn? Sorry, zolang ze me van het tegendeel niet bewijzen, blijf ik zoals het laatste jaar weg van deze praktijken. Ik vrees dat het voor deze overnemers niet over de club eendracht aalst gaat maar dat er andere beweegredenen zijn. Maar zoals gezegd dat ze het tegendeel maar bewijzen.
|
22 Nov 2023, 16:54 |
|
forumlegende
2 nieuwe turkse sponsors erbij, eentje uit de transportsector (onzen T3), en eentje uit de bouw.
boekhouders weten waarom ik dacht na De Roose dat het niet erger meer kon, en na PLJ dacht ik dat we alles gezien hadden. Maar wat zich deze week heeft afgespeeld binnen onze club, tart voor mij iedere verbeelding. Voor mij was het ontslag van PLJ in het BS de voorwaarde om terug te komen kijken. Maar eerlijk, met gans deze nest wil ik zelfs van heel ver niets meer te maken hebben. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
23 Nov 2023, 0:10 |
|
forumlegende
El Corredor (Light) schreef: 2 nieuwe turkse sponsors erbij, eentje uit de transportsector (onzen T3), en eentje uit de bouw. boekhouders weten waarom ik dacht na De Roose dat het niet erger meer kon, en na PLJ dacht ik dat we alles gezien hadden. Maar wat zich deze week heeft afgespeeld binnen onze club, tart voor mij iedere verbeelding. Voor mij was het ontslag van PLJ in het BS de voorwaarde om terug te komen kijken. Maar eerlijk, met gans deze nest wil ik zelfs van heel ver niets meer te maken hebben. Het probleem is dat sponsors zoeken en aantrekken, en zeker met ons verleden, niet zo eenvoudig meer is dus wat moet je op de duur nog doen? _________________ Iendracht veroit en nie mier achteroit |
23 Nov 2023, 11:51 |
|
Vaste Waarde
iendracht mèn 2de vraa schreef: El Corredor (Light) schreef: 2 nieuwe turkse sponsors erbij, eentje uit de transportsector (onzen T3), en eentje uit de bouw. boekhouders weten waarom ik dacht na De Roose dat het niet erger meer kon, en na PLJ dacht ik dat we alles gezien hadden. Maar wat zich deze week heeft afgespeeld binnen onze club, tart voor mij iedere verbeelding. Voor mij was het ontslag van PLJ in het BS de voorwaarde om terug te komen kijken. Maar eerlijk, met gans deze nest wil ik zelfs van heel ver niets meer te maken hebben. Het probleem is dat sponsors zoeken en aantrekken, en zeker met ons verleden, niet zo eenvoudig meer is dus wat moet je op de duur nog doen? Daar ben ik het totaal mee oneens. In tegendeel : indien hier ooit een bestuur aan zet zou zijn dat professionalisme uitstraalt dan blijf ik er van overtuigd dat er wel serieuze sponsors kunnen worden aangetrokken. EA is een merk - een merk dat ( veel) mensen charmeert en veel volk kan aantrekken dus die potentiële sponsors zijn er zeker. Maar inderdaad : met de bende amateurs/idioten of consoorten die hier nu binnengewaaid zijn gaat het echt niet lukken.... |
23 Nov 2023, 12:32 |
|
Pagina 29 van 57 |
[ 841 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 27 28 29 30 31 … 57 Volgende |