|
Pagina 1 van 13 |
[ 190 berichten ] | Ga naar pagina 1 2 3 4 5 … 13 Volgende |
Auteur | Bericht |
---|---|
Iendracht.be - beheer
Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5579 Leeftijd: 48 Locatie: Lebbeke |
Bericht Eendracht Aalst Lede
Misschien beter om een nieuwe topic te hebben voor alle meningen, ideeën, voorstellen, ... betreffende het nieuwe Iendracht
|
20 Jul 2024, 11:47 |
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8723 Leeftijd: 57 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
Bericht Re: Eendracht Aalst Lede
Edit
_________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
20 Jul 2024, 12:00 |
|
Iendracht.be - beheer
Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5579 Leeftijd: 48 Locatie: Lebbeke |
Hoe moeilijk het ook is om ons stamnummer 90, ... te verliezen, persoonlijk denk ik dat dit nieuwe project de beste oplossing is om ons Iendracht (op termijn) terug te krijgen.
Als ik het lijstje met ondersteuners/ondernemers zie, geeft dit toch vertrouwen. Principe van niet 1 sterke man is zeker toe te juichen. Enkel hopen dat zoiets ook op langere termijn werkt, want kans bestaat altijd dat op een bepaald moment verschillende ideeën ontstaan. Feit dat de stad van in het begin betrokken is, is ook positief. Nu moet de stad bewijzen dat ze den Iendracht genegen zijn en ook op lange termijn betrokken zijn en medewerking verlenen. Hopelijk komt ook de supporters participatie in orde. Ik geloof zeker dat de wil aanwezig is om hier iets moois van te maken. Door het feit dat alles snel moest gaan, zijn er een paar nadelen (nog geen nieuwe naam, logo, overgangsjaar, ...) die zeker supporters kunnen kosten. Sportief hoop ik op het beste (ze spreken van linker kolom), maar vorig seizoen heeft Lede het toch moeilijk gehad en was een goede derde periode nodig om zich te redden. Er is enkel een spits en keeper bij gekomen. Als het financieel mogelijk is, hoop ik toch nog op een transfer of 2-3 (ook al lijkt de kans klein). Iedereen weet dat het een overgangsjaar is, als je rechterkolom/onderaan speelt, gaan er snel veel afhaken. Conclusie voor mij: ik hoop dat zoveel mogelijk Iendrachters het een kans geven. Of het ooit kan worden als voorheen zal in grote mate mee bepaald worden door de supporters. Hopelijk met zoveel mogelijk Iendrachtig achter de ploeg en terug naar de sfeer van voorheen |
20 Jul 2024, 12:11 |
|
Iendracht.be - beheer
Als hier mensen van de verschillende supporters clubs zijn: hoe staan supporters clubs tegenover het project? Welke geven steun en welke haken misschien (spijtig genoeg) af?
|
20 Jul 2024, 12:14 |
|
nieuw in de eerste ploeg
Smetje schreef: Hoe moeilijk het ook is om ons stamnummer 90, ... te verliezen, persoonlijk denk ik dat dit nieuwe project de beste oplossing is om ons Iendracht (op termijn) terug te krijgen. Als ik het lijstje met ondersteuners/ondernemers zie, geeft dit toch vertrouwen. Principe van niet 1 sterke man is zeker toe te juichen. Enkel hopen dat zoiets ook op langere termijn werkt, want kans bestaat altijd dat op een bepaald moment verschillende ideeën ontstaan. Feit dat de stad van in het begin betrokken is, is ook positief. Nu moet de stad bewijzen dat ze den Iendracht genegen zijn en ook op lange termijn betrokken zijn en medewerking verlenen. Hopelijk komt ook de supporters participatie in orde. Ik geloof zeker dat de wil aanwezig is om hier iets moois van te maken. Door het feit dat alles snel moest gaan, zijn er een paar nadelen (nog geen nieuwe naam, logo, overgangsjaar, ...) die zeker supporters kunnen kosten. Sportief hoop ik op het beste (ze spreken van linker kolom), maar vorig seizoen heeft Lede het toch moeilijk gehad en was een goede derde periode nodig om zich te redden. Er is enkel een spits en keeper bij gekomen. Als het financieel mogelijk is, hoop ik toch nog op een transfer of 2-3 (ook al lijkt de kans klein). Iedereen weet dat het een overgangsjaar is, als je rechterkolom/onderaan speelt, gaan er snel veel afhaken. Conclusie voor mij: ik hoop dat zoveel mogelijk Iendrachters het een kans geven. Of het ooit kan worden als voorheen zal in grote mate mee bepaald worden door de supporters. Hopelijk met zoveel mogelijk Iendrachtig achter de ploeg en terug naar de sfeer van voorheen Op de site staat te lezen dat er grotendeels gerekend wordt op de kern van Jong Lede. Ze zullen dus wel nog iets van versterking halen zodat ze volgend seizoen niet in provinciale moeten starten... |
20 Jul 2024, 14:07 |
|
Ancien
Ik ben ook zeer benieuwd naar een officieel standpunt van onze supportersclubs omtrent het nieuwe project.
_________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
20 Jul 2024, 14:19 |
|
nieuw in de eerste ploeg
Smetje schreef: Hoe moeilijk het ook is om ons stamnummer 90, ... te verliezen, persoonlijk denk ik dat dit nieuwe project de beste oplossing is om ons Iendracht (op termijn) terug te krijgen. Als ik het lijstje met ondersteuners/ondernemers zie, geeft dit toch vertrouwen. Principe van niet 1 sterke man is zeker toe te juichen. Enkel hopen dat zoiets ook op langere termijn werkt, want kans bestaat altijd dat op een bepaald moment verschillende ideeën ontstaan. Feit dat de stad van in het begin betrokken is, is ook positief. Nu moet de stad bewijzen dat ze den Iendracht genegen zijn en ook op lange termijn betrokken zijn en medewerking verlenen. Hopelijk komt ook de supporters participatie in orde. Ik geloof zeker dat de wil aanwezig is om hier iets moois van te maken. Door het feit dat alles snel moest gaan, zijn er een paar nadelen (nog geen nieuwe naam, logo, overgangsjaar, ...) die zeker supporters kunnen kosten. Sportief hoop ik op het beste (ze spreken van linker kolom), maar vorig seizoen heeft Lede het toch moeilijk gehad en was een goede derde periode nodig om zich te redden. Er is enkel een spits en keeper bij gekomen. Als het financieel mogelijk is, hoop ik toch nog op een transfer of 2-3 (ook al lijkt de kans klein). Iedereen weet dat het een overgangsjaar is, als je rechterkolom/onderaan speelt, gaan er snel veel afhaken. Conclusie voor mij: ik hoop dat zoveel mogelijk Iendrachters het een kans geven. Of het ooit kan worden als voorheen zal in grote mate mee bepaald worden door de supporters. Hopelijk met zoveel mogelijk Iendrachtig achter de ploeg en terug naar de sfeer van voorheen _________________ WOEF |
20 Jul 2024, 15:42 |
|
forumlegende
Ze kunnen moeilijk de gevormde kern van Lede gaan buiten smijten he nu. Vandaar dat een overgangsjaar logisch klinkt.
Anderzijds kun je met Nieuwjaar ook nog serieus gaan versterken. Stel dat je de derde periode kunt pakken, speel je sowieso eindronde. |
20 Jul 2024, 18:41 |
|
Vaste Waarde
Website met alle info 1 ploeg:
Www.eendracht-aalst-lede.be Website is al aangepast en de infovergadering staat erop in pdf. https://eendracht-aalst-lede.be/pdf/inf ... 19juli.pdf Er komt ook nog een google formulier met een online inschrijvingsmogelijkheid tot het toetreden van de nieuwe supportersraad . De draft versie wordt momenteel nagekeken door het bestuur en zal asap verspreid worden zodat er een beeld is hoeveel personen er donderdag om 19u verwacht kunnen worden. De bedoeling van deze supportersraad zal zijn om actief deel te nemen aan de werking van de club ( niet enkel luisteren naar wat er gezegd wordt door het bestuur ) elk volgens zijn kennis en knowhow creatief en administratief. Lees de supportersparticipatie wordt uitgewerkt . Alle supporters zullen zich kunnen inschrijven om actief deel te nemen/lid te worden. Grtz. |
20 Jul 2024, 18:57 |
|
Ancien
Smetje schreef: Hoe moeilijk het ook is om ons stamnummer 90, ... te verliezen, persoonlijk denk ik dat dit nieuwe project de beste oplossing is om ons Iendracht (op termijn) terug te krijgen. Als ik het lijstje met ondersteuners/ondernemers zie, geeft dit toch vertrouwen. Principe van niet 1 sterke man is zeker toe te juichen. Enkel hopen dat zoiets ook op langere termijn werkt, want kans bestaat altijd dat op een bepaald moment verschillende ideeën ontstaan. Feit dat de stad van in het begin betrokken is, is ook positief. Nu moet de stad bewijzen dat ze den Iendracht genegen zijn en ook op lange termijn betrokken zijn en medewerking verlenen. Hopelijk komt ook de supporters participatie in orde. Ik geloof zeker dat de wil aanwezig is om hier iets moois van te maken. Door het feit dat alles snel moest gaan, zijn er een paar nadelen (nog geen nieuwe naam, logo, overgangsjaar, ...) die zeker supporters kunnen kosten. Sportief hoop ik op het beste (ze spreken van linker kolom), maar vorig seizoen heeft Lede het toch moeilijk gehad en was een goede derde periode nodig om zich te redden. Er is enkel een spits en keeper bij gekomen. Als het financieel mogelijk is, hoop ik toch nog op een transfer of 2-3 (ook al lijkt de kans klein). Iedereen weet dat het een overgangsjaar is, als je rechterkolom/onderaan speelt, gaan er snel veel afhaken. Conclusie voor mij: ik hoop dat zoveel mogelijk Iendrachters het een kans geven. Of het ooit kan worden als voorheen zal in grote mate mee bepaald worden door de supporters. Hopelijk met zoveel mogelijk Iendrachtig achter de ploeg en terug naar de sfeer van voorheen Klopt helemaal besteken we moeten rekening houden dat er toch een deel gaan afhaken hetzelfde geval bij Lede daar tegenover misschien terugkomers, onderschat niet wat we de laatste tijd hebben moeten incasseren i.p.v. 1ste amateur speel je nu 2 reeksen lager als Jong Lede zijnde en dan er nog degradatievoetbal moeten bijnemen zou voor sommigen een breekpunt kunnen zijn om toch die moeilijke stap te zetten, degraderen zou sowieso het einde betekenen niet voor het bestuur maar wel voor de vele twijfelaars en die zijn er geloof me vrij. Mijn hart klopt volledig wit-zwart maar mijn gezond verstand zegt het is dit project of geen voetbal meer in het PC-stadion erg maar het is zo. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
20 Jul 2024, 20:25 |
|
Scholier
Ik kan akkoord gaan met het uitgangspunt dat deze optie de beste kan zijn op lange termijn. Of het een optie is die mezelf over de streep kan trekken, dat weet ik niet. En dat doet er ook helemaal niet toe. Ik heb de afgelopen dagen even alles moeten laten bezinken en heb mijn standpunt en gevoel hier nu even neergepend. Alvast mijn excuses voor de best lengtige lectuur:
De info-avond Tijdens de voorts transparante infosessie van afgelopen vrijdag, waren er toch enkele zaken die ik niet geheel wist te appreciëren. Het "happy family" gehalte bij de mensen vooraan was er één van. Ook het bij wijlen geforceerde applaus was er net iets te veel aan voor mij. Om nog maar te zwijgen over het gegeven dat onze burgemeester het over zijn lippen wist te krijgen dat hij - op de avond waar we afscheiden nemen van het Eendracht Aalst zoals we het allemaal kennen - een gelukkig man is. Bedankt aan meneer De Ridder voor enige nuance. Hij liet af en toe vallen dat hij hier vandaag liever niet gestaan had. Tenslotte vond ik het ogenblikkelijk aanbieden van de abonnementen na het slikken van zo'n bittere pil allerminst op zijn plaats en van weinig respect getuigen. Uiteraard, ze willen zo snel mogelijk geld in het laatje, maar toch. Smaakvol was het niet. Soit, ik heb meneer Valckenier en meneer De Ridder na afloop bedankt voor hun inspanningen van de afgelopen weken en de duidelijke infosessie. Ik durf namelijk te geloven dat ze goede intenties hebben en den effort die ze de afgelopen weken in dit project hebben gestoken, valt niet te ontkennen. Vervolgens heb ik hen hetzelfde verteld als wat hier nu volgt: Eendracht Aalst, een goede investering Voor mij mocht het infomoment wat meer sereniteit inhouden. En iets genuanceerder. Geen overwinning speech of grote goed nieuws-show. Eendracht Aalst is en blijft een investering, maar kom het alsjeblieft niet afschilderen alsof hier lange nekken werden uitgestoken. Nog vorig jaar waren er investeerders met kennis van zaken, uiteraard heb ik het over de groep achter Sporting Hasselt, die Eendracht Aalst mét gigantische schuldenberg wouden overnemen. Ze hadden er zelfs een mooi bedrag voor over. Omdat ook zij erkennen dat Eendracht Aalst een aantrekkelijke investering is. De nieuwe mensen aan het roer hopen nu de merknaam Eendracht Aalst, haar geschiedenis en voornamelijk haar supporters, kosteloos achter een nieuw project te krijgen. Want die Aalsterse achterban die zich aansluit bij het project is dé primaire voorwaarde om het verhaal voorwaarts te stuwen. Op alle gebied. Zowel qua inkomsten als qua aanzien. Want Eendracht Aalst wordt gelinkt aan traditie en zijn trouwe en sfeervolle achterban. Naast wedstrijdrecettes en dergelijke, zal Eendracht Aalst voor de grotere investeerder pas aantrekkelijk worden als die achterban zich terug in de tribunes nestelt. De vitale rol van de Eendracht-supporter De misschien nog meest misplaatste zin van afgelopen vrijdag, valt mogelijks weer de eer aan onze immer Eendracht gezinde Dozje. Ik quoteer: "En nu krijgen jullie de kans om vragen te stellen, als dat niet mooi is. Het is in het voetbal toch vrij uniek dat men vragen mag stellen". Is het dan niet logisch, meneer D'haese, dat we vragen mogen stellen op een dag als vandaag? Op een dag dat een eeuwenoud instituut van jouw stad een dergelijke transformatie ondergaat? Dat we betrokken worden? Zonder de zwart-witte massa, valt dit project in duigen. Tuurlijk is een vragenrondje dan op zijn plaats. Dus beste mede-iendrachter, wat jouw gevoel ook moge zijn tegenover het nieuwe project, laat ons bewust blijven van de werkelijke kracht die we vandaag in handen hebben. Een centrale positie waar wij als Eendracht-supporter al geruime tijd niet meer in beland zijn. Dit nieuwe project kan élke nieuwe supporter gebruiken en dat moeten we laten blijken. We moeten echt niet de hele tijd ja-knikken naar een leuk ogende Powerpoint-presentatie en voorgekauwde regeltjes over nieuwe zwart-witte bladzijden slikken. Het project rekent op alles wat Eendracht Aalst is/was om het huidige KVC Jong Lede de ambitie te laten nastreven waar ze in 9340 op botsen. De naam, de faam, de locatie én vooral haar supporters. Het overgangsjaar als speelveld Mijn gevoel zegt: maak gebruik van het befaamde "overgangsjaar" om de nieuwe mensen daad bij woord te laten voegen. Zijn ze onze toewijding, geld en tijd vandaag al waard? Wat mij betreft niet. Ze hebben alle zeilen in sneltempo bijgesteld om dit project tijdig in de stijgers te zetten. En chapeau daarvoor. Maar ze wisten donders goed dat deze inspanningen als doel hadden om een prachtige club als Eendracht Aalst schuldenvrij in handen te krijgen. Misschien wel dé beste investering in het Belgische voetballandschap vandaag. En dat met de Stad Aalst, die eindelijk van haar maffiose luizen in het Pierre Cornelisstadion van af is, als bondgenoot. Je zou voor minder snel schakelen. De nieuwe wind rekent op de toewijding van de Aalstenaar, dan mogen ze er ook naar dansen. Niet tevreden met de naam? Stel een andere voor (wat mij betreft Eendracht Aalst, en niets anders). Vraag inspraak naar het design van het nieuwe logo. Van de toegangsprijzen. Laat meneer Valckenier een intentieverklaring tekenen dat hij zijn sponsoring aan FC Rendak zo snel als mogelijk een halt toeroept. Of een toekomstige intentie verklaring waar zo snel mogelijk werk gemaakt wordt van de recuperatie van stamnummer 90. (iets wat ik reeds lachend aanhaalde bij Valckenier, dat het recupereren van het stamnummer 10 jaar na eventuele schrapping zijn belangrijkste transfer ooit wordt). Nu, ik haal hier maar enkele wilde en minder wilde voorbeelden aan, maar wees ervan bewust dat we vandaag in de positie zitten waar we dergelijke voorstellen kunnen en mogen maken. En we hebben er een heel seizoen de tijd voor. Dit uiteraard steeds door middel van respectvolle conversaties met de mensen aan het roer. Het bewaren van de club-identiteit Ik zal het komende seizoen voor het eerst in een twintig jaar niet te zien zijn aan 't Oilig Ert. En dat met verschrikkelijk veel pijn in het hart. Maar gaan kijken naar de club KVC Jong Lede die in het zwart-wit komt spelen in de hoop al een gedeelte van de trouwe Aalsterse achterban te overtuigen, neen, dat staat haaks op alles wat Eendracht Aalst voor mij betekent en waarvoor ik jarenlang in de tribunes heb gestaan. Wel volg ik graag de gesprekken en de richting deze uitgaan. Eventueel zelfs om mijn stem te laten horen als mensen zich in het bovenstaande zouden kunnen vinden en zo de ziel van Eendracht Aalst te trachten bewaren. En die ziel valt of staat voor mij niet met stamnummer 90, waar we momenteel met lede ogen moeten aanzien hoe deze gegijzeld wordt in het Gentse. Het eendracht gevoel is voor mij, net zoals bij zovelen, de kameraadschap. Het unieke, het tegendraadse, het eigenwijze. Het in elkaars armen vliegen bij een frommelgoal. De Aalsterse spot in de tribunes jegens eigen spelers, tegenstanders, scheids- en lijnrechters of de aanhang van de tegenstander. Het uit volle borst inzetten van De Zwette Maan bij (alweer) een achterstand. En het zingen van Iendracht Veroit, neen, dat lukt mij vandaag nog niet. Ik kies ervoor om passief druk te zetten vanuit mijn lege plek in de tribune. Mijn recette en supportersstem ontvangen ze pas als ik voldoende in het nieuwe project herken dat lijkt op de club die ik jarenlang liefgehad heb. En daar zitten ze momenteel mijlenver weg van. Dus laat ik het over aan de nieuwe mensen om te kijken wat ze dit jaar ondernemen om mijn vertrouwen te winnen en wens ze er alle succes toe. Zolang het maar met respect voor de rijke geschiedenis van mijn Eendracht Aalst gebeurd. Laatst gewijzigd door GDS op 21 Jul 2024, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd. |
21 Jul 2024, 15:44 |
|
Ancien
GDS schreef: Ik kan akkoord gaan met het uitgangspunt dat deze optie de beste kan zijn op lange termijn. Of het een optie is die mezelf over de streep kan trekken, dat weet ik niet. En dat doet er ook helemaal niet toe. Ik heb de afgelopen dagen even alles moeten laten bezinken en heb mijn standpunt en gevoel hier nu even neergepend. Alvast mijn excuses voor de best lengtige lectuur: De info-avond Tijdens de voorts transparante infosessie van afgelopen vrijdag, waren er toch enkele zaken die ik niet geheel wist te appreciëren. Het "happy family" gehalte bij de mensen vooraan was er één van. Ook het bij wijlen geforceerde applaus was er net iets te veel aan voor mij. Om nog maar te zwijgen over het gegeven dat onze burgemeester het over zijn lippen wist te krijgen dat hij - op de avond waar we afscheiden nemen van het Eendracht Aalst zoals we het allemaal kennen - een gelukkig man is. Bedankt aan meneer De Ridder voor enige nuance. Hij liet af en toe vallen dat hij hier vandaag liever niet gestaan had. Tenslotte vond ik het ogenblikkelijk aanbieden van de abonnementen na het slikken van zo'n bittere pil allerminst op zijn plaats en van weinig respect getuigen. Uiteraard, ze willen zo snel mogelijk geld in het laatje, maar toch. Smaakvol was het niet. Soit, ik heb meneer Valckenier en meneer De Ridder na afloop bedankt voor hun inspanningen van de afgelopen weken en de duidelijke infosessie. Ik durf namelijk te geloven dat ze goede intenties hebben en den effort die ze de afgelopen weken in dit project hebben gestoken, valt niet te ontkennen. Vervolgens heb ik hen hetzelfde verteld als wat hier nu volgt: Eendracht Aalst, een goede investering Voor mij mocht het infomoment wat meer sereniteit inhouden. En iets genuanceerder. Geen overwinning speech of grote goed nieuws-show. Eendracht Aalst is en blijft een investering, maar kom het alsjeblieft niet afschilderen alsof hier lange nekken werden uitgestoken. Nog vorig jaar waren er investeerders met kennis van zaken, uiteraard heb ik het over de groep achter Sporting Hasselt, die Eendracht Aalst mét gigantische schuldenberg wouden overnemen. Ze hadden er zelfs een mooi bedrag voor over. Omdat ook zij erkennen dat Eendracht Aalst een aantrekkelijke investering is. De nieuwe mensen aan het roer hopen nu de merknaam Eendracht Aalst, haar geschiedenis en voornamelijk haar supporters, kosteloos achter een nieuw project te krijgen. Want die Aalsterse achterban die zich aansluit bij het project is dé primaire voorwaarde om het verhaal voorwaarts te stuwen. Op alle gebied. Zowel qua inkomsten als qua aanzien. Want Eendracht Aalst wordt gelinkt aan traditie en zijn trouwe en sfeervolle achterban. Naast wedstrijdrecettes en dergelijke, zal Eendracht Aalst voor de grotere investeerder pas aantrekkelijk worden als die achterban zich terug in de tribunes nestelt. De vitale rol van de Eendracht-supporter De misschien nog meest misplaatste zin van afgelopen vrijdag, valt mogelijks weer de eer aan onze immer Eendracht gezinde Dozje. Ik quoteer: "En nu krijgen jullie de kans om vragen te stellen, als dat niet mooi is. Het is in het voetbal toch vrij uniek dat men vragen mag stellen". Is het dan niet logisch, meneer D'haese, dat we vragen mogen stellen op een dag als vandaag? Op een dag dat een eeuwenoud instituut van jouw stad een dergelijke transformatie ondergaat? Dat we betrokken worden? Zonder de zwart-witte massa, valt dit project in duigen. Tuurlijk is een vragenrondje dan op zijn plaats. Dus beste mede-iendrachter, wat jouw gevoel ook moge zijn tegenover het nieuwe project, laat ons bewust blijven van de werkelijke kracht die we vandaag in handen hebben. Een centrale positie waar wij als Eendracht-supporter al geruime tijd niet meer in beland zijn. Dit nieuwe project kan élke nieuwe supporter gebruiken en dat moeten we laten blijken. We moeten echt niet de hele tijd ja-knikken naar een leuk ogende Powerpoint-presentatie en voorgekauwde regeltjes over nieuwe zwart-witte bladzijden slikken. Het project rekent op alles wat Eendracht Aalst is/was om het huidige KVC Jong Lede de ambitie te laten nastreven waar ze in 9340 op botsen. De naam, de faam, de locatie én vooral haar supporters. Het overgangsjaar als speelveld Mijn gevoel zegt: maak gebruik van het befaamde "overgangsjaar" om de nieuwe mensen daad bij woord te laten voegen. Zijn ze onze toewijding, geld en tijd vandaag al waard? Wat mij betreft niet. Ze hebben alle zeilen in sneltempo bijgesteld om dit project tijdig in de stijgers te zetten. En chapeau daarvoor. Maar ze wisten donders goed dat deze inspanningen als doel hadden om een prachtige club als Eendracht Aalst schuldenvrij in handen te krijgen. Misschien wel dé beste investering in het Belgische voetballandschap vandaag. En dat met de Stad Aalst, die eindelijk van haar maffiose luizen in het Pierre Cornelisstadion van af is, als bondgenoot. Je zou voor minder snel schakelen. De nieuwe wind rekent op de toewijding van de Aalstenaar, dan mogen ze er ook naar dansen. Niet tevreden met de naam? Stel een andere voor (wat mij betreft Eendracht Aalst, en niets anders). Vraag inspraak naar het design van het nieuwe logo. Van de toegangsprijzen. Laat meneer Valckenier een intentieverklaring tekenen dat hij zijn sponsoring voor FC Rendak zo snel als mogelijk een halt toeroept. Of een intentie verklaring waar zo snel mogelijk werk gemaakt wordt van de recuperatie van stamnummer 90. (iets wat ik reeds lachend aanhaalde bij Valckenier, dat het recupereren van het stamnummer 10 jaar na eventuele schrapping zijn belangrijkste transfer ooit wordt). Nu, ik haal hier maar enkele wilde en minder wilde voorbeelden aan, maar wees ervan bewust dat we vandaag in de positie zitten waar we dergelijke voorstellen kunnen en mogen maken. En we hebben er een heel seizoen de tijd voor. Dit uiteraard steeds door middel van respectvolle conversaties met de mensen aan het roer. Het bewaren van de club-identiteit Ik zal het komende seizoen voor het eerst in een twintig jaar niet te zien zijn aan 't Oilig Ert. En dat met verschrikkelijk veel pijn in het hart. Maar gaan kijken naar de club KVC Jong Lede die in het zwart-wit komt spelen in de hoop al een gedeelte van de trouwe Aalsterse achterban te overtuigen, neen, dat staat haaks op alles wat Eendracht Aalst voor mij betekent en waarvoor ik jarenlang in de tribunes heb gestaan. , Wel volg ik graag de gesprekken en de richting deze uitgaan. Eventueel zelfs om mijn stem te laten horen als mensen zich in het bovenstaande zouden kunnen vinden en zo de ziel van Eendracht Aalst te trachten bewaren. En die ziel valt of staat voor mij niet met stamnummer 90, waar we momenteel met lede ogen moeten aanzien hoe deze gegijzeld wordt in het Gentse. Het eendracht gevoel is voor mij, net zoals bij zovelen, de kameraadschap. Het unieke, het tegendraadse, het eigenwijze. Het in elkaars armen vliegen bij een frommelgoal. De Aalsterse spot in de tribunes jegens eigen spelers, tegenstanders, scheids- en lijnrechters of de aanhang van de tegenstander. Het uit volle borst inzetten van De Zwette Maan bij (alweer) een achterstand. En het zingen van Iendracht Veroit, neen, dat lukt mij vandaag nog niet. Ik kies ervoor om passief druk te zetten vanuit mijn lege plek in de tribune. Mijn recette en supportersstem ontvangen ze pas als ik voldoende in het nieuwe project herken dat lijkt op de club die ik jarenlang liefgehad heb. En daar zitten ze momenteel mijlenver weg van. Dus laat ik het over aan de nieuwe mensen om te kijken wat ze dit jaar ondernemen om mijn vertrouwen te winnen en wens ze er alle succes toe. Zolang het maar met respect voor de rijke geschiedenis van mijn Eendracht Aalst gebeurd. Wauw respect dit geeft het gevoel mee van velen onder ons, ja zoals je schreef de opmerking van den Dosje we moeten deze blz omdraaien ja hallo hoe onrespectvol naar onze 105 jarige club toe een stuk erfgoed van onze Stad. _________________ Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom" |
21 Jul 2024, 16:27 |
|
Scholier
Hugo schreef: Wauw respect dit geeft het gevoel mee van velen onder ons, ja zoals je schreef de opmerking van den Dosje we moeten deze blz omdraaien ja hallo hoe onrespectvol naar onze 105 jarige club toe een stuk erfgoed van onze Stad. Merci! Mocht het u deugd doen, heb na de infosessie Dozje ook even in gesprek gehad en hem die ongelukkige uitspraak even voorgelegd. Verbazingwekkend weinig repliek gekregen. |
21 Jul 2024, 16:35 |
|
Vaste Waarde
Hugo schreef: GDS schreef: Ik kan akkoord gaan met het uitgangspunt dat deze optie de beste kan zijn op lange termijn. Of het een optie is die mezelf over de streep kan trekken, dat weet ik niet. En dat doet er ook helemaal niet toe. Ik heb de afgelopen dagen even alles moeten laten bezinken en heb mijn standpunt en gevoel hier nu even neergepend. Alvast mijn excuses voor de best lengtige lectuur: De info-avond Tijdens de voorts transparante infosessie van afgelopen vrijdag, waren er toch enkele zaken die ik niet geheel wist te appreciëren. Het "happy family" gehalte bij de mensen vooraan was er één van. Ook het bij wijlen geforceerde applaus was er net iets te veel aan voor mij. Om nog maar te zwijgen over het gegeven dat onze burgemeester het over zijn lippen wist te krijgen dat hij - op de avond waar we afscheiden nemen van het Eendracht Aalst zoals we het allemaal kennen - een gelukkig man is. Bedankt aan meneer De Ridder voor enige nuance. Hij liet af en toe vallen dat hij hier vandaag liever niet gestaan had. Tenslotte vond ik het ogenblikkelijk aanbieden van de abonnementen na het slikken van zo'n bittere pil allerminst op zijn plaats en van weinig respect getuigen. Uiteraard, ze willen zo snel mogelijk geld in het laatje, maar toch. Smaakvol was het niet. Soit, ik heb meneer Valckenier en meneer De Ridder na afloop bedankt voor hun inspanningen van de afgelopen weken en de duidelijke infosessie. Ik durf namelijk te geloven dat ze goede intenties hebben en den effort die ze de afgelopen weken in dit project hebben gestoken, valt niet te ontkennen. Vervolgens heb ik hen hetzelfde verteld als wat hier nu volgt: Eendracht Aalst, een goede investering Voor mij mocht het infomoment wat meer sereniteit inhouden. En iets genuanceerder. Geen overwinning speech of grote goed nieuws-show. Eendracht Aalst is en blijft een investering, maar kom het alsjeblieft niet afschilderen alsof hier lange nekken werden uitgestoken. Nog vorig jaar waren er investeerders met kennis van zaken, uiteraard heb ik het over de groep achter Sporting Hasselt, die Eendracht Aalst mét gigantische schuldenberg wouden overnemen. Ze hadden er zelfs een mooi bedrag voor over. Omdat ook zij erkennen dat Eendracht Aalst een aantrekkelijke investering is. De nieuwe mensen aan het roer hopen nu de merknaam Eendracht Aalst, haar geschiedenis en voornamelijk haar supporters, kosteloos achter een nieuw project te krijgen. Want die Aalsterse achterban die zich aansluit bij het project is dé primaire voorwaarde om het verhaal voorwaarts te stuwen. Op alle gebied. Zowel qua inkomsten als qua aanzien. Want Eendracht Aalst wordt gelinkt aan traditie en zijn trouwe en sfeervolle achterban. Naast wedstrijdrecettes en dergelijke, zal Eendracht Aalst voor de grotere investeerder pas aantrekkelijk worden als die achterban zich terug in de tribunes nestelt. De vitale rol van de Eendracht-supporter De misschien nog meest misplaatste zin van afgelopen vrijdag, valt mogelijks weer de eer aan onze immer Eendracht gezinde Dozje. Ik quoteer: "En nu krijgen jullie de kans om vragen te stellen, als dat niet mooi is. Het is in het voetbal toch vrij uniek dat men vragen mag stellen". Is het dan niet logisch, meneer D'haese, dat we vragen mogen stellen op een dag als vandaag? Op een dag dat een eeuwenoud instituut van jouw stad een dergelijke transformatie ondergaat? Dat we betrokken worden? Zonder de zwart-witte massa, valt dit project in duigen. Tuurlijk is een vragenrondje dan op zijn plaats. Dus beste mede-iendrachter, wat jouw gevoel ook moge zijn tegenover het nieuwe project, laat ons bewust blijven van de werkelijke kracht die we vandaag in handen hebben. Een centrale positie waar wij als Eendracht-supporter al geruime tijd niet meer in beland zijn. Dit nieuwe project kan élke nieuwe supporter gebruiken en dat moeten we laten blijken. We moeten echt niet de hele tijd ja-knikken naar een leuk ogende Powerpoint-presentatie en voorgekauwde regeltjes over nieuwe zwart-witte bladzijden slikken. Het project rekent op alles wat Eendracht Aalst is/was om het huidige KVC Jong Lede de ambitie te laten nastreven waar ze in 9340 op botsen. De naam, de faam, de locatie én vooral haar supporters. Het overgangsjaar als speelveld Mijn gevoel zegt: maak gebruik van het befaamde "overgangsjaar" om de nieuwe mensen daad bij woord te laten voegen. Zijn ze onze toewijding, geld en tijd vandaag al waard? Wat mij betreft niet. Ze hebben alle zeilen in sneltempo bijgesteld om dit project tijdig in de stijgers te zetten. En chapeau daarvoor. Maar ze wisten donders goed dat deze inspanningen als doel hadden om een prachtige club als Eendracht Aalst schuldenvrij in handen te krijgen. Misschien wel dé beste investering in het Belgische voetballandschap vandaag. En dat met de Stad Aalst, die eindelijk van haar maffiose luizen in het Pierre Cornelisstadion van af is, als bondgenoot. Je zou voor minder snel schakelen. De nieuwe wind rekent op de toewijding van de Aalstenaar, dan mogen ze er ook naar dansen. Niet tevreden met de naam? Stel een andere voor (wat mij betreft Eendracht Aalst, en niets anders). Vraag inspraak naar het design van het nieuwe logo. Van de toegangsprijzen. Laat meneer Valckenier een intentieverklaring tekenen dat hij zijn sponsoring voor FC Rendak zo snel als mogelijk een halt toeroept. Of een intentie verklaring waar zo snel mogelijk werk gemaakt wordt van de recuperatie van stamnummer 90. (iets wat ik reeds lachend aanhaalde bij Valckenier, dat het recupereren van het stamnummer 10 jaar na eventuele schrapping zijn belangrijkste transfer ooit wordt). Nu, ik haal hier maar enkele wilde en minder wilde voorbeelden aan, maar wees ervan bewust dat we vandaag in de positie zitten waar we dergelijke voorstellen kunnen en mogen maken. En we hebben er een heel seizoen de tijd voor. Dit uiteraard steeds door middel van respectvolle conversaties met de mensen aan het roer. Het bewaren van de club-identiteit Ik zal het komende seizoen voor het eerst in een twintig jaar niet te zien zijn aan 't Oilig Ert. En dat met verschrikkelijk veel pijn in het hart. Maar gaan kijken naar de club KVC Jong Lede die in het zwart-wit komt spelen in de hoop al een gedeelte van de trouwe Aalsterse achterban te overtuigen, neen, dat staat haaks op alles wat Eendracht Aalst voor mij betekent en waarvoor ik jarenlang in de tribunes heb gestaan. , Wel volg ik graag de gesprekken en de richting deze uitgaan. Eventueel zelfs om mijn stem te laten horen als mensen zich in het bovenstaande zouden kunnen vinden en zo de ziel van Eendracht Aalst te trachten bewaren. En die ziel valt of staat voor mij niet met stamnummer 90, waar we momenteel met lede ogen moeten aanzien hoe deze gegijzeld wordt in het Gentse. Het eendracht gevoel is voor mij, net zoals bij zovelen, de kameraadschap. Het unieke, het tegendraadse, het eigenwijze. Het in elkaars armen vliegen bij een frommelgoal. De Aalsterse spot in de tribunes jegens eigen spelers, tegenstanders, scheids- en lijnrechters of de aanhang van de tegenstander. Het uit volle borst inzetten van De Zwette Maan bij (alweer) een achterstand. En het zingen van Iendracht Veroit, neen, dat lukt mij vandaag nog niet. Ik kies ervoor om passief druk te zetten vanuit mijn lege plek in de tribune. Mijn recette en supportersstem ontvangen ze pas als ik voldoende in het nieuwe project herken dat lijkt op de club die ik jarenlang liefgehad heb. En daar zitten ze momenteel mijlenver weg van. Dus laat ik het over aan de nieuwe mensen om te kijken wat ze dit jaar ondernemen om mijn vertrouwen te winnen en wens ze er alle succes toe. Zolang het maar met respect voor de rijke geschiedenis van mijn Eendracht Aalst gebeurd. Wauw respect dit geeft het gevoel mee van velen onder ons, ja zoals je schreef de opmerking van den Dosje we moeten deze blz omdraaien ja hallo hoe onrespectvol naar onze 105 jarige club toe een stuk erfgoed van onze Stad. Respect voor je mooi geschreven relaas GDS. Er schuilt best veel waarheid in jouw tekst. Maar volgens mij vergeet je echter wel een essentieel punt aan te halen : Je praat namelijk op geen enkel ogenblik over de jeugd en over de dames.... Wil je misschien toch even stilstaan bij het feit dat er zonder dit initiatief enkele honderden kids hun wekelijks voetbalverzetje mochten vergeten ? Om van onze voetballende dames nog maar te zwijgen.. Dus - as for me - volle 100% steun aan de nieuwe bewindsploeg en in tegenstelling tot jou - zal ik volgend seizoen voor de eerste keer in 3 jaar WEL opnieuw te vinden zijn aan het PC op zondag... |
21 Jul 2024, 18:31 |
|
Vaste Waarde
Inschrijving Interesse nieuwe supportersraad
Op vraag van het bestuur en ondersteuners Jong Lede / Aalst zal er een nieuwe supporters raad opgericht worden. Het bestuur en ondernemers staan open voor een supportersparticipatie binnen de nieuwe club. In tegenstelling tot het verleden is het de bedoeling van deze raad om effectief mee te werken aan het nieuwe project jong lede / Aalst. Iedere supporter is welkom om lid te worden van deze raad ( effectieve naam nog te bepalen ). We kunnen ieders creativiteit en knowhow gebruiken, elk op zijn manier kan zijn of haar steentje bijdragen. De eerste afspraak ligt vast op Donderdag 25 Juli 19u in het PC stadion. Wat is de bedoeling hiervan? : - bespreken van de informatievergadering (positief/negatief) - Alles in kaart brengen waar we hoe kunnen helpen. Enkele Voorbeelden: - Nadenken/ voorstellen van de effectieve naam van de nieuwe voetbalclub - Nadenken / uitwerken van het nieuwe logo - Nadenken / uitwerken evenementen/ kantines inkleden ? - Nadenken over hoe we kunnen meehelpen binnen de club ( kantines ? / Fanshop / catering? / ……… Dit zijn maar enkele basis ideëen elk voorstel is welkom !!! Wie mag hier aan deelnemen? Elke supporter jong en oud die zich verder wil engageren binnen de club !! Uiteraard zal dit moeten groeien na een woelige periode. We starten Do 25 Juli 19u Pc stadion met een blanco blad en hopen tegen start van het seizoen 2025-2026 al een paar dingen te kunnen verwezenlijken. Interesse: schrijf in via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... usp=pp_url |
21 Jul 2024, 22:39 |
|
Pagina 1 van 13 |
[ 190 berichten ] | Ga naar pagina 1 2 3 4 5 … 13 Volgende |