|
Pagina 2 van 13 |
[ 190 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 … 13 Volgende |
Auteur | Bericht |
---|---|
nieuw in de eerste ploeg
Bericht Re: Eendracht Aalst Lede
Neutralboy schreef: Inschrijving Interesse nieuwe supportersraad Op vraag van het bestuur en ondersteuners Jong Lede / Aalst zal er een nieuwe supporters raad opgericht worden. Het bestuur en ondernemers staan open voor een supportersparticipatie binnen de nieuwe club. In tegenstelling tot het verleden is het de bedoeling van deze raad om effectief mee te werken aan het nieuwe project jong lede / Aalst. Iedere supporter is welkom om lid te worden van deze raad ( effectieve naam nog te bepalen ). We kunnen ieders creativiteit en knowhow gebruiken, elk op zijn manier kan zijn of haar steentje bijdragen. De eerste afspraak ligt vast op Donderdag 25 Juli 19u in het PC stadion. Wat is de bedoeling hiervan? : - bespreken van de informatievergadering (positief/negatief) - Alles in kaart brengen waar we hoe kunnen helpen. Enkele Voorbeelden: - Nadenken/ voorstellen van de effectieve naam van de nieuwe voetbalclub - Nadenken / uitwerken van het nieuwe logo - Nadenken / uitwerken evenementen/ kantines inkleden ? - Nadenken over hoe we kunnen meehelpen binnen de club ( kantines ? / Fanshop / catering? / ……… Dit zijn maar enkele basis ideëen elk voorstel is welkom !!! Wie mag hier aan deelnemen? Elke supporter jong en oud die zich verder wil engageren binnen de club !! Uiteraard zal dit moeten groeien na een woelige periode. We starten Do 25 Juli 19u Pc stadion met een blanco blad en hopen tegen start van het seizoen 2025-2026 al een paar dingen te kunnen verwezenlijken. Interesse: schrijf in via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... usp=pp_url Zoeken naar een naam voor de club? Is de naam Eendracht Aalst Lede dan niet goedgekeurd door de raad van Jong Lede? |
21 Jul 2024, 23:16 |
|
Scholier
Josken11 schreef: Neutralboy schreef: Inschrijving Interesse nieuwe supportersraad Op vraag van het bestuur en ondersteuners Jong Lede / Aalst zal er een nieuwe supporters raad opgericht worden. Het bestuur en ondernemers staan open voor een supportersparticipatie binnen de nieuwe club. In tegenstelling tot het verleden is het de bedoeling van deze raad om effectief mee te werken aan het nieuwe project jong lede / Aalst. Iedere supporter is welkom om lid te worden van deze raad ( effectieve naam nog te bepalen ). We kunnen ieders creativiteit en knowhow gebruiken, elk op zijn manier kan zijn of haar steentje bijdragen. De eerste afspraak ligt vast op Donderdag 25 Juli 19u in het PC stadion. Wat is de bedoeling hiervan? : - bespreken van de informatievergadering (positief/negatief) - Alles in kaart brengen waar we hoe kunnen helpen. Enkele Voorbeelden: - Nadenken/ voorstellen van de effectieve naam van de nieuwe voetbalclub - Nadenken / uitwerken van het nieuwe logo - Nadenken / uitwerken evenementen/ kantines inkleden ? - Nadenken over hoe we kunnen meehelpen binnen de club ( kantines ? / Fanshop / catering? / ……… Dit zijn maar enkele basis ideëen elk voorstel is welkom !!! Wie mag hier aan deelnemen? Elke supporter jong en oud die zich verder wil engageren binnen de club !! Uiteraard zal dit moeten groeien na een woelige periode. We starten Do 25 Juli 19u Pc stadion met een blanco blad en hopen tegen start van het seizoen 2025-2026 al een paar dingen te kunnen verwezenlijken. Interesse: schrijf in via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... usp=pp_url Zoeken naar een naam voor de club? Is de naam Eendracht Aalst Lede dan niet goedgekeurd door de raad van Jong Lede? Tijdens het infomoment werd al kort aangehaald dat omtrent de naam er nog ruimte is voor andere voorstellen. Na het info moment vertelde Valckenier aan een handvol supporters dat de naam gewoon Eendracht Aalst wordt, maar dat Eendracht Aalst Lede nu even op de plank ligt om de gemoederen te bedaren. |
22 Jul 2024, 0:14 |
|
Scholier
mamananeto schreef: Hugo schreef: Wauw respect dit geeft het gevoel mee van velen onder ons, ja zoals je schreef de opmerking van den Dosje we moeten deze blz omdraaien ja hallo hoe onrespectvol naar onze 105 jarige club toe een stuk erfgoed van onze Stad. Respect voor je mooi geschreven relaas GDS. Er schuilt best veel waarheid in jouw tekst. Maar volgens mij vergeet je echter wel een essentieel punt aan te halen : Je praat namelijk op geen enkel ogenblik over de jeugd en over de dames.... Wil je misschien toch even stilstaan bij het feit dat er zonder dit initiatief enkele honderden kids hun wekelijks voetbalverzetje mochten vergeten ? Om van onze voetballende dames nog maar te zwijgen.. Dus - as for me - volle 100% steun aan de nieuwe bewindsploeg en in tegenstelling tot jou - zal ik volgend seizoen voor de eerste keer in 3 jaar WEL opnieuw te vinden zijn aan het PC op zondag... Merci, mamananeto. En evenveel begrip voor jouw keuze. Zelf was ik 15 jaar lang, van duiveltje tot belofte, jeugdspeler bij Eendracht Aalst. Om er vervolgens nog 4 jaar als jeugdtrainer aan te breien. Je kan dus wel stellen dat de Zandberg mij zeer nauw aan hart ligt. Vandaar dat ik mijn betoog ook open met het gegeven dat dit, mogelijks, de beste optie is om een gezonde club op lange termijn uit te bouwen. Terechte opmerking van jou, de jeugd mag niet in de kou blijven staan. Echter vind ik dat gedurende het infomoment de jeugdkaart te snel als joker werd ingezet om rond lastige vragen te dansen. Het jeugdcomplex is al jaren in verval, dat heb ik uit eerste hand mogen ervaren. Daarnaast vind ik dat de continuïteit van de jeugd ook losstaat van de kern van mijn boodschap. Namelijk het gegeven dat er te makkelijk wordt uitgegaan van een enthousiaste supportsparticipatie. Dit project heeft een reële kans op slagen, mocht het niet zo sterk afhangen van het vitale maar op dit moment onzekere element die de Aalsterse achterban is. Een element, of toch althans mijn bijdrage er aan, dat verdiend moet worden. |
22 Jul 2024, 0:25 |
|
Vaste Waarde
GDS schreef: Josken11 schreef: Neutralboy schreef: Inschrijving Interesse nieuwe supportersraad Op vraag van het bestuur en ondersteuners Jong Lede / Aalst zal er een nieuwe supporters raad opgericht worden. Het bestuur en ondernemers staan open voor een supportersparticipatie binnen de nieuwe club. In tegenstelling tot het verleden is het de bedoeling van deze raad om effectief mee te werken aan het nieuwe project jong lede / Aalst. Iedere supporter is welkom om lid te worden van deze raad ( effectieve naam nog te bepalen ). We kunnen ieders creativiteit en knowhow gebruiken, elk op zijn manier kan zijn of haar steentje bijdragen. De eerste afspraak ligt vast op Donderdag 25 Juli 19u in het PC stadion. Wat is de bedoeling hiervan? : - bespreken van de informatievergadering (positief/negatief) - Alles in kaart brengen waar we hoe kunnen helpen. Enkele Voorbeelden: - Nadenken/ voorstellen van de effectieve naam van de nieuwe voetbalclub - Nadenken / uitwerken van het nieuwe logo - Nadenken / uitwerken evenementen/ kantines inkleden ? - Nadenken over hoe we kunnen meehelpen binnen de club ( kantines ? / Fanshop / catering? / ……… Dit zijn maar enkele basis ideëen elk voorstel is welkom !!! Wie mag hier aan deelnemen? Elke supporter jong en oud die zich verder wil engageren binnen de club !! Uiteraard zal dit moeten groeien na een woelige periode. We starten Do 25 Juli 19u Pc stadion met een blanco blad en hopen tegen start van het seizoen 2025-2026 al een paar dingen te kunnen verwezenlijken. Interesse: schrijf in via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... usp=pp_url Zoeken naar een naam voor de club? Is de naam Eendracht Aalst Lede dan niet goedgekeurd door de raad van Jong Lede? Tijdens het infomoment werd al kort aangehaald dat omtrent de naam er nog ruimte is voor andere voorstellen. Na het info moment vertelde Valckenier aan een handvol supporters dat de naam gewoon Eendracht Aalst wordt, maar dat Eendracht Aalst Lede nu even op de plank ligt om de gemoederen te bedaren. Ben sowieso geen voorstander van die dubbele namen: Zulte-Waregem, Beerschot-Wilrijk, Waasland-Beveren, Kermt-Hasselt, Lokeren-Temse, Mouscron-Péruwelz, Rupel-Boom, Quévy-Mons, Namur-Fosses, Geel-Meerhout, Heur-Tongeren, Tubize-Braine-le-Comte, Gent-Zeehaven, Woluwe-Zaventem, Spouwen-Mopertingen, enzovoort, enzoverder. In de meeste gevallen laat men de naam van de (meestal) kleinere club, die de "grotere" club gered heeft, trouwens na een paar jaar vallen. Uit respect voor Lede en voor het imago naar het hinterland zou Eendracht Land van Aalst misschien beter passen. Dat is trouwens een verwijzing naar het historisch verleden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Land_van_Aalst |
22 Jul 2024, 1:25 |
|
forumlegende
GDS schreef: Ik kan akkoord gaan met het uitgangspunt dat deze optie de beste kan zijn op lange termijn. Of het een optie is die mezelf over de streep kan trekken, dat weet ik niet. En dat doet er ook helemaal niet toe. Ik heb de afgelopen dagen even alles moeten laten bezinken en heb mijn standpunt en gevoel hier nu even neergepend. Alvast mijn excuses voor de best lengtige lectuur: De info-avond Tijdens de voorts transparante infosessie van afgelopen vrijdag, waren er toch enkele zaken die ik niet geheel wist te appreciëren. Het "happy family" gehalte bij de mensen vooraan was er één van. Ook het bij wijlen geforceerde applaus was er net iets te veel aan voor mij. Om nog maar te zwijgen over het gegeven dat onze burgemeester het over zijn lippen wist te krijgen dat hij - op de avond waar we afscheiden nemen van het Eendracht Aalst zoals we het allemaal kennen - een gelukkig man is. Bedankt aan meneer De Ridder voor enige nuance. Hij liet af en toe vallen dat hij hier vandaag liever niet gestaan had. Tenslotte vond ik het ogenblikkelijk aanbieden van de abonnementen na het slikken van zo'n bittere pil allerminst op zijn plaats en van weinig respect getuigen. Uiteraard, ze willen zo snel mogelijk geld in het laatje, maar toch. Smaakvol was het niet. Soit, ik heb meneer Valckenier en meneer De Ridder na afloop bedankt voor hun inspanningen van de afgelopen weken en de duidelijke infosessie. Ik durf namelijk te geloven dat ze goede intenties hebben en den effort die ze de afgelopen weken in dit project hebben gestoken, valt niet te ontkennen. Vervolgens heb ik hen hetzelfde verteld als wat hier nu volgt: Eendracht Aalst, een goede investering Voor mij mocht het infomoment wat meer sereniteit inhouden. En iets genuanceerder. Geen overwinning speech of grote goed nieuws-show. Eendracht Aalst is en blijft een investering, maar kom het alsjeblieft niet afschilderen alsof hier lange nekken werden uitgestoken. Nog vorig jaar waren er investeerders met kennis van zaken, uiteraard heb ik het over de groep achter Sporting Hasselt, die Eendracht Aalst mét gigantische schuldenberg wouden overnemen. Ze hadden er zelfs een mooi bedrag voor over. Omdat ook zij erkennen dat Eendracht Aalst een aantrekkelijke investering is. De nieuwe mensen aan het roer hopen nu de merknaam Eendracht Aalst, haar geschiedenis en voornamelijk haar supporters, kosteloos achter een nieuw project te krijgen. Want die Aalsterse achterban die zich aansluit bij het project is dé primaire voorwaarde om het verhaal voorwaarts te stuwen. Op alle gebied. Zowel qua inkomsten als qua aanzien. Want Eendracht Aalst wordt gelinkt aan traditie en zijn trouwe en sfeervolle achterban. Naast wedstrijdrecettes en dergelijke, zal Eendracht Aalst voor de grotere investeerder pas aantrekkelijk worden als die achterban zich terug in de tribunes nestelt. De vitale rol van de Eendracht-supporter De misschien nog meest misplaatste zin van afgelopen vrijdag, valt mogelijks weer de eer aan onze immer Eendracht gezinde Dozje. Ik quoteer: "En nu krijgen jullie de kans om vragen te stellen, als dat niet mooi is. Het is in het voetbal toch vrij uniek dat men vragen mag stellen". Is het dan niet logisch, meneer D'haese, dat we vragen mogen stellen op een dag als vandaag? Op een dag dat een eeuwenoud instituut van jouw stad een dergelijke transformatie ondergaat? Dat we betrokken worden? Zonder de zwart-witte massa, valt dit project in duigen. Tuurlijk is een vragenrondje dan op zijn plaats. Dus beste mede-iendrachter, wat jouw gevoel ook moge zijn tegenover het nieuwe project, laat ons bewust blijven van de werkelijke kracht die we vandaag in handen hebben. Een centrale positie waar wij als Eendracht-supporter al geruime tijd niet meer in beland zijn. Dit nieuwe project kan élke nieuwe supporter gebruiken en dat moeten we laten blijken. We moeten echt niet de hele tijd ja-knikken naar een leuk ogende Powerpoint-presentatie en voorgekauwde regeltjes over nieuwe zwart-witte bladzijden slikken. Het project rekent op alles wat Eendracht Aalst is/was om het huidige KVC Jong Lede de ambitie te laten nastreven waar ze in 9340 op botsen. De naam, de faam, de locatie én vooral haar supporters. Het overgangsjaar als speelveld Mijn gevoel zegt: maak gebruik van het befaamde "overgangsjaar" om de nieuwe mensen daad bij woord te laten voegen. Zijn ze onze toewijding, geld en tijd vandaag al waard? Wat mij betreft niet. Ze hebben alle zeilen in sneltempo bijgesteld om dit project tijdig in de stijgers te zetten. En chapeau daarvoor. Maar ze wisten donders goed dat deze inspanningen als doel hadden om een prachtige club als Eendracht Aalst schuldenvrij in handen te krijgen. Misschien wel dé beste investering in het Belgische voetballandschap vandaag. En dat met de Stad Aalst, die eindelijk van haar maffiose luizen in het Pierre Cornelisstadion van af is, als bondgenoot. Je zou voor minder snel schakelen. De nieuwe wind rekent op de toewijding van de Aalstenaar, dan mogen ze er ook naar dansen. Niet tevreden met de naam? Stel een andere voor (wat mij betreft Eendracht Aalst, en niets anders). Vraag inspraak naar het design van het nieuwe logo. Van de toegangsprijzen. Laat meneer Valckenier een intentieverklaring tekenen dat hij zijn sponsoring aan FC Rendak zo snel als mogelijk een halt toeroept. Of een toekomstige intentie verklaring waar zo snel mogelijk werk gemaakt wordt van de recuperatie van stamnummer 90. (iets wat ik reeds lachend aanhaalde bij Valckenier, dat het recupereren van het stamnummer 10 jaar na eventuele schrapping zijn belangrijkste transfer ooit wordt). Nu, ik haal hier maar enkele wilde en minder wilde voorbeelden aan, maar wees ervan bewust dat we vandaag in de positie zitten waar we dergelijke voorstellen kunnen en mogen maken. En we hebben er een heel seizoen de tijd voor. Dit uiteraard steeds door middel van respectvolle conversaties met de mensen aan het roer. Het bewaren van de club-identiteit Ik zal het komende seizoen voor het eerst in een twintig jaar niet te zien zijn aan 't Oilig Ert. En dat met verschrikkelijk veel pijn in het hart. Maar gaan kijken naar de club KVC Jong Lede die in het zwart-wit komt spelen in de hoop al een gedeelte van de trouwe Aalsterse achterban te overtuigen, neen, dat staat haaks op alles wat Eendracht Aalst voor mij betekent en waarvoor ik jarenlang in de tribunes heb gestaan. Wel volg ik graag de gesprekken en de richting deze uitgaan. Eventueel zelfs om mijn stem te laten horen als mensen zich in het bovenstaande zouden kunnen vinden en zo de ziel van Eendracht Aalst te trachten bewaren. En die ziel valt of staat voor mij niet met stamnummer 90, waar we momenteel met lede ogen moeten aanzien hoe deze gegijzeld wordt in het Gentse. Het eendracht gevoel is voor mij, net zoals bij zovelen, de kameraadschap. Het unieke, het tegendraadse, het eigenwijze. Het in elkaars armen vliegen bij een frommelgoal. De Aalsterse spot in de tribunes jegens eigen spelers, tegenstanders, scheids- en lijnrechters of de aanhang van de tegenstander. Het uit volle borst inzetten van De Zwette Maan bij (alweer) een achterstand. En het zingen van Iendracht Veroit, neen, dat lukt mij vandaag nog niet. Ik kies ervoor om passief druk te zetten vanuit mijn lege plek in de tribune. Mijn recette en supportersstem ontvangen ze pas als ik voldoende in het nieuwe project herken dat lijkt op de club die ik jarenlang liefgehad heb. En daar zitten ze momenteel mijlenver weg van. Dus laat ik het over aan de nieuwe mensen om te kijken wat ze dit jaar ondernemen om mijn vertrouwen te winnen en wens ze er alle succes toe. Zolang het maar met respect voor de rijke geschiedenis van mijn Eendracht Aalst gebeurd. Mooi verwoord, niets aan toe te voegen. _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
22 Jul 2024, 7:48 |
|
nieuw in de eerste ploeg
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 22:53 Berichten: 555 Leeftijd: 41 WLM: malderlewinssi@yahoo.com |
filip.dhose schreef: GDS schreef: Josken11 schreef: Zoeken naar een naam voor de club? Is de naam Eendracht Aalst Lede dan niet goedgekeurd door de raad van Jong Lede? Tijdens het infomoment werd al kort aangehaald dat omtrent de naam er nog ruimte is voor andere voorstellen. Na het info moment vertelde Valckenier aan een handvol supporters dat de naam gewoon Eendracht Aalst wordt, maar dat Eendracht Aalst Lede nu even op de plank ligt om de gemoederen te bedaren. Ben sowieso geen voorstander van die dubbele namen: Zulte-Waregem, Beerschot-Wilrijk, Waasland-Beveren, Kermt-Hasselt, Lokeren-Temse, Mouscron-Péruwelz, Rupel-Boom, Quévy-Mons, Namur-Fosses, Geel-Meerhout, Heur-Tongeren, Tubize-Braine-le-Comte, Gent-Zeehaven, Woluwe-Zaventem, Spouwen-Mopertingen, enzovoort, enzoverder. In de meeste gevallen laat men de naam van de (meestal) kleinere club, die de "grotere" club gered heeft, trouwens na een paar jaar vallen. Uit respect voor Lede en voor het imago naar het hinterland zou Eendracht Land van Aalst misschien beter passen. Dat is trouwens een verwijzing naar het historisch verleden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Land_van_Aalst Dat is een belachelijke naam. Dan is Lee-ndracht Aalst zelfs beter. |
22 Jul 2024, 9:30 |
|
Vaste Waarde
malder schreef: filip.dhose schreef: GDS schreef: Tijdens het infomoment werd al kort aangehaald dat omtrent de naam er nog ruimte is voor andere voorstellen. Na het info moment vertelde Valckenier aan een handvol supporters dat de naam gewoon Eendracht Aalst wordt, maar dat Eendracht Aalst Lede nu even op de plank ligt om de gemoederen te bedaren. Ben sowieso geen voorstander van die dubbele namen: Zulte-Waregem, Beerschot-Wilrijk, Waasland-Beveren, Kermt-Hasselt, Lokeren-Temse, Mouscron-Péruwelz, Rupel-Boom, Quévy-Mons, Namur-Fosses, Geel-Meerhout, Heur-Tongeren, Tubize-Braine-le-Comte, Gent-Zeehaven, Woluwe-Zaventem, Spouwen-Mopertingen, enzovoort, enzoverder. In de meeste gevallen laat men de naam van de (meestal) kleinere club, die de "grotere" club gered heeft, trouwens na een paar jaar vallen. Uit respect voor Lede en voor het imago naar het hinterland zou Eendracht Land van Aalst misschien beter passen. Dat is trouwens een verwijzing naar het historisch verleden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Land_van_Aalst Dat is een belachelijke naam. Dan is Lee-ndracht Aalst zelfs beter. Tja... Is logisch als je ziet wie het gepost heeft he... |
22 Jul 2024, 9:34 |
|
forumlegende
Ze gaan wel hun A-kern eens mogen updaten op de site. Dat is volgens mij de kern die vorig seizoen 2023-2024 begonnen is. Manky Saidi speelde daar bijvoorbeeld ook na Nieuwjaar maar staat er niet op.
Van die doelmannen weet ik dat er ook zeker 2 niet meer zijn. |
22 Jul 2024, 9:41 |
|
Citeer: Eendracht Aalst, een goede investering Voor mij mocht het infomoment wat meer sereniteit inhouden. En iets genuanceerder. Geen overwinning speech of grote goed nieuws-show. Eendracht Aalst is en blijft een investering, maar kom het alsjeblieft niet afschilderen alsof hier lange nekken werden uitgestoken. Nog vorig jaar waren er investeerders met kennis van zaken, uiteraard heb ik het over de groep achter Sporting Hasselt, die Eendracht Aalst mét gigantische schuldenberg wouden overnemen. Ze hadden er zelfs een mooi bedrag voor over. Omdat ook zij erkennen dat Eendracht Aalst een aantrekkelijke investering is. De nieuwe mensen aan het roer hopen nu de merknaam Eendracht Aalst, haar geschiedenis en voornamelijk haar supporters, kosteloos achter een nieuw project te krijgen. Want die Aalsterse achterban die zich aansluit bij het project is dé primaire voorwaarde om het verhaal voorwaarts te stuwen. Op alle gebied. Zowel qua inkomsten als qua aanzien. Want Eendracht Aalst wordt gelinkt aan traditie en zijn trouwe en sfeervolle achterban. Naast wedstrijdrecettes en dergelijke, zal Eendracht Aalst voor de grotere investeerder pas aantrekkelijk worden als die achterban zich terug in de tribunes nestelt. Veel waarheid in je betoog, maar hier sla je toch de bal mis... Geef eens de voorbeelden van Belgische voetbalclubs die opgekocht zijn en die later met mooie winsten zijn doorverkocht (en trek dan zeker de kapitaalsverhogingen en jaarlijkse bijpassingen af). Als het al lukt, moet je tot in 1A geraken en dan mag je in Aalst dus meteen ook een stadionproject gaan realiseren. In 1B zijn de budgetten al snel 5 tot 10 miljoen euro. Wij staan daar mijlenver vandaan! Ik denk dat die euro nog moet vallen bij veel mensen. Eendracht Aalst had blijkbaar nog 300 abonnementen vorig jaar en zat in de Belgische vierde klasse met een redelijk dure kern. Er waren een handjevol sponsors, in essentie paste PLJ alles bij (je neemt dus een structureel verlieslatend bedrijf over). Na het debacle van de afgelopen jaren denk ik dat ons "merk" echt niet meer zo sterk was... Als je daar enkele honderdduizenden euro's voor neertelt, dan ben je niet goed bij je hoofd (of heb je heel veel geld met een vermoedelijk twijfelachtige afkomst te spenderen), zeker omdat je in je doorstart immens moet investeren in de infrastructuur, spelerskern en structuren rondom de club (want alles werd gedragen door ma, pa, zoon & dochter Le Juste). Le Juste had de sleutel om E. Aalst nog redelijk OK te verkopen - het gros van de schulden was immers aan zichzelf in de vorm van rekening courant. Ik ben akkoord dat het 100 keer wenselijker was dat PLJ aan een Belgische groep of aan de mannen van Play Sports had verkocht, maar hij wou zoveel mogelijk recupereren en dacht het kip met het gouden ei gevonden te hebben met die Turken. De rest is geschiedenis. Hij alleen heeft ons in de belachelijke situatie van dit jaar getrokken. De huidige vennootschap was na de passage van de Turken niet meer over te nemen. Daar was niemand geïnteresseerd in (dat was een oncontroleerbaar kluwen van schulden, procedures, contracten en de fiscus zal zich stilaan ook gaan moeien). Ik denk dat er is gezocht naar de "minst slechte" oplossing om Eendracht toch enig toekomstperspectief te geven. En dat is de formule die Beerschot, Lokeren, Zulte-Waregem, ... wel terug naar een deftig niveau heeft gebracht, zij het door een andere club "op te slorpen". Maar ik denk dat de ondernemers hierbij betrokken echt wel betere investeringen weten dan dit. In verband met het "'happy family" gehalte: als de bestuursploeg niet enthousiast is over het nieuwe project dan zal niemand het zijn. En je kan het hun toch moeilijk verwijten dat zij het wel commercieel slim aanpakken en meteen de mogelijkheid geven om een abonnement te kopen. De Turken hulden zich vorig jaar in stilzwijgen en als ze spraken was het grootspraak. Dat waren voor mij de eerste alarmbellen die afgingen eerlijk gezegd. Ik had ze liever wat minder zien blazen en wat meer commercieel slimme acties op poten zien zetten. Over D'Haese: 100% gelijk. Een ego-tripper die graag met andersman pluimen gaat lopen. |
22 Jul 2024, 9:48 |
|
nieuw in de eerste ploeg
Lucas schreef: Citeer: Eendracht Aalst, een goede investering Voor mij mocht het infomoment wat meer sereniteit inhouden. En iets genuanceerder. Geen overwinning speech of grote goed nieuws-show. Eendracht Aalst is en blijft een investering, maar kom het alsjeblieft niet afschilderen alsof hier lange nekken werden uitgestoken. Nog vorig jaar waren er investeerders met kennis van zaken, uiteraard heb ik het over de groep achter Sporting Hasselt, die Eendracht Aalst mét gigantische schuldenberg wouden overnemen. Ze hadden er zelfs een mooi bedrag voor over. Omdat ook zij erkennen dat Eendracht Aalst een aantrekkelijke investering is. De nieuwe mensen aan het roer hopen nu de merknaam Eendracht Aalst, haar geschiedenis en voornamelijk haar supporters, kosteloos achter een nieuw project te krijgen. Want die Aalsterse achterban die zich aansluit bij het project is dé primaire voorwaarde om het verhaal voorwaarts te stuwen. Op alle gebied. Zowel qua inkomsten als qua aanzien. Want Eendracht Aalst wordt gelinkt aan traditie en zijn trouwe en sfeervolle achterban. Naast wedstrijdrecettes en dergelijke, zal Eendracht Aalst voor de grotere investeerder pas aantrekkelijk worden als die achterban zich terug in de tribunes nestelt. Veel waarheid in je betoog, maar hier sla je toch de bal mis... Geef eens de voorbeelden van Belgische voetbalclubs die opgekocht zijn en die later met mooie winsten zijn doorverkocht (en trek dan zeker de kapitaalsverhogingen en jaarlijkse bijpassingen af). Als het al lukt, moet je tot in 1A geraken en dan mag je in Aalst dus meteen ook een stadionproject gaan realiseren. In 1B zijn de budgetten al snel 5 tot 10 miljoen euro. Wij staan daar mijlenver vandaan! Ik denk dat die euro nog moet vallen bij veel mensen. Eendracht Aalst had blijkbaar nog 300 abonnementen vorig jaar en zat in de Belgische vierde klasse met een redelijk dure kern. Er waren een handjevol sponsors, in essentie paste PLJ alles bij (je neemt dus een structureel verlieslatend bedrijf over). Na het debacle van de afgelopen jaren denk ik dat ons "merk" echt niet meer zo sterk was... Als je daar enkele honderdduizenden euro's voor neertelt, dan ben je niet goed bij je hoofd (of heb je heel veel geld met een vermoedelijk twijfelachtige afkomst te spenderen), zeker omdat je in je doorstart immens moet investeren in de infrastructuur, spelerskern en structuren rondom de club (want alles werd gedragen door ma, pa, zoon & dochter Le Juste). Le Juste had de sleutel om E. Aalst nog redelijk OK te verkopen - het gros van de schulden was immers aan zichzelf in de vorm van rekening courant. Ik ben akkoord dat het 100 keer wenselijker was dat PLJ aan een Belgische groep of aan de mannen van Play Sports had verkocht, maar hij wou zoveel mogelijk recupereren en dacht het kip met het gouden ei gevonden te hebben met die Turken. De rest is geschiedenis. Hij alleen heeft ons in de belachelijke situatie van dit jaar getrokken. De huidige vennootschap was na de passage van de Turken niet meer over te nemen. Daar was niemand geïnteresseerd in (dat was een oncontroleerbaar kluwen van schulden, procedures, contracten en de fiscus zal zich stilaan ook gaan moeien). Ik denk dat er is gezocht naar de "minst slechte" oplossing om Eendracht toch enig toekomstperspectief te geven. En dat is de formule die Beerschot, Lokeren, Zulte-Waregem, ... wel terug naar een deftig niveau heeft gebracht, zij het door een andere club "op te slorpen". Maar ik denk dat de ondernemers hierbij betrokken echt wel betere investeringen weten dan dit. In verband met het "'happy family" gehalte: als de bestuursploeg niet enthousiast is over het nieuwe project dan zal niemand het zijn. En je kan het hun toch moeilijk verwijten dat zij het wel commercieel slim aanpakken en meteen de mogelijkheid geven om een abonnement te kopen. De Turken hulden zich vorig jaar in stilzwijgen en als ze spraken was het grootspraak. Dat waren voor mij de eerste alarmbellen die afgingen eerlijk gezegd. Ik had ze liever wat minder zien blazen en wat meer commercieel slimme acties op poten zien zetten. Over D'Haese: 100% gelijk. Een ego-tripper die graag met andersman pluimen gaat lopen. Natuurlijk wel slim van de "ondersteuners" om hem zijn show te laten opvoeren. Het verleden leert ons dat je het stadsbestuur beter mee dan tegen hebt... |
22 Jul 2024, 10:14 |
|
Vaste Waarde
Citeer:
Het bewaren van de club-identiteit Ik zal het komende seizoen voor het eerst in een twintig jaar niet te zien zijn aan 't Oilig Ert. En dat met verschrikkelijk veel pijn in het hart. Maar gaan kijken naar de club KVC Jong Lede die in het zwart-wit komt spelen in de hoop al een gedeelte van de trouwe Aalsterse achterban te overtuigen, neen, dat staat haaks op alles wat Eendracht Aalst voor mij betekent en waarvoor ik jarenlang in de tribunes heb gestaan. Wel volg ik graag de gesprekken en de richting deze uitgaan. Eventueel zelfs om mijn stem te laten horen als mensen zich in het bovenstaande zouden kunnen vinden en zo de ziel van Eendracht Aalst te trachten bewaren. En die ziel valt of staat voor mij niet met stamnummer 90, waar we momenteel met lede ogen moeten aanzien hoe deze gegijzeld wordt in het Gentse. Het eendracht gevoel is voor mij, net zoals bij zovelen, de kameraadschap. Het unieke, het tegendraadse, het eigenwijze. Het in elkaars armen vliegen bij een frommelgoal. De Aalsterse spot in de tribunes jegens eigen spelers, tegenstanders, scheids- en lijnrechters of de aanhang van de tegenstander. Het uit volle borst inzetten van De Zwette Maan bij (alweer) een achterstand. En het zingen van Iendracht Veroit, neen, dat lukt mij vandaag nog niet. Ik kies ervoor om passief druk te zetten vanuit mijn lege plek in de tribune. Mijn recette en supportersstem ontvangen ze pas als ik voldoende in het nieuwe project herken dat lijkt op de club die ik jarenlang liefgehad heb. En daar zitten ze momenteel mijlenver weg van. Dus laat ik het over aan de nieuwe mensen om te kijken wat ze dit jaar ondernemen om mijn vertrouwen te winnen en wens ze er alle succes toe. Zolang het maar met respect voor de rijke geschiedenis van mijn Eendracht Aalst gebeurd. Antwoord: In grote lijnen volg ik de redeneringen: Enkele hiaten in uw post: - Eendracht Aalst was niet schuldenvrij over te nemen zonder dat er eerst een faillissement volgde dat is nu wel bewezen door het voorbije seizoen. - De grote goed nieuws show werd vooral gebracht door Dozje en niet door de ondernemers en Matthias die meermaals benadrukten dat het een moeilijke situatie is en dat ze begrip hebben dat er veel gevoeligheden zijn. Ze hebben ook benadrukt dat ze goed beseffen dat ze supporters nodig gaan hebben en dat ze nu de kans bieden om van in het begin na te denken en te luisteren/ in dialoog te gaan met de supporters. - Lid worden van de raad kan ook gewoon zijn om een idee mee te geven binnen de raad dit wil niet zeggen dat er fulltime aanwezigheid en actieve medewerking dient verleend te worden. - Lid worden wil ook zeggen dat je tijdens het sabbatjaar of jaren mee kan volgen wat er ondertussen verwezenlijkt wordt en niet alleen via de kranten of andere media. - Om uw passieve stem te laten horen zal je toch een kanaal moeten hebben om dat te kunnen doen, moet je daarom meteen een abonnement kopen, neen. De hoofdpunten wat voor jou belangrijk zijn kan je wel meegeven via de raad om daar van in het begin aan te werken, hoe ga je dat anders kunnen doen? Enkel via het forum of sociale media en hopen dat iemand het oppikt en meeneemt ? Eens het verhaal begonnen is zonder dat iemand er van in het begin een stem in vraagt kan je moeilijk na 2 jaar zeggen ik had het graag zo gezien, toch? Uiteraard is het moeilijk en zelfs onmogelijk om dit seizoen te verwachten of te denken dat er liedjes gaan gezongen worden over EA, dat kan ook niet want het is Jong Lede en EA 90 bestaat nog vandaag. |
22 Jul 2024, 10:24 |
|
nieuw in de eerste ploeg
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 22:53 Berichten: 555 Leeftijd: 41 WLM: malderlewinssi@yahoo.com |
Mijn matige paint-skills hebben alvast een shirt en logo gemaakt met wat groene accenten. Denk wel het logo van River Plate weg, ik was te lui om dat te verwijderen.
|
22 Jul 2024, 11:50 |
|
Vaste Waarde
@ Malder,
Schrijf u in via de link en neem het idee mee. Hier alles kopieren en bijhouden gaat een beetje moeilijk worden denk ik . Grtz |
22 Jul 2024, 12:08 |
|
nieuw in de eerste ploeg
Dat heb ik gedaan, al kan ik er de eerste keer niet bij zijn.
|
22 Jul 2024, 12:54 |
|
nieuw in de eerste ploeg
malder schreef: Mijn matige paint-skills hebben alvast een shirt en logo gemaakt met wat groene accenten. Denk wel het logo van River Plate weg, ik was te lui om dat te verwijderen. Ze gaan thuis toch in zwart wit spelen zonder groen in? |
22 Jul 2024, 13:03 |
|
Pagina 2 van 13 |
[ 190 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 … 13 Volgende |