EA - Sp. Petegem (02/04/2016) - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10
 EA - Sp. Petegem (02/04/2016) 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
pattaboem schreef:
Vanzelfsprekend blijft het een delicate zaak, die ook stof zal doen opwaaien; en discussies zal opwekken.

Maar zo'n uitspraak dat een SV voor iedereen geldt, ...ook voor spelers, lijkt mij de logica zelf.
En zal ook duidelijkheid brengen voor dergelijke situaties in de toekomst.
Lees : dat men in de hoedanigheid van voetbalspeler niet zomaar immuniteit verkrijgt wanneer men toeschouwer is, voor een andere voetbalwedstrijd; en dus nooit of nooit SV kan worden opgelegd....
En 'zelf' spelen, dus geen (of wel) uitzondering vormt; op het SV.
Men zal in de toekomst wellicht SV nauwkeuriger moeten definieren.
Zolang dit niet gebeurt blijft SV stricto sensu geldig.....
Watr mijn visie betreft, gaat een uitspraak van de burgerlijke rechtbank, in hierarchie nog steeds boven een reglement van KBVB. En kunnen zij een vonnis niet tegenspreken...
Het zou me dan ook verwonderen, wanneer KBVB de competitieresultaten aanpast, dit gesteund op een schending van een burgerlijk vonnis. ...Dat nadien andere (zogezegd benadeelde clubs) zich hiertegen zouden verzetten? En een nieuw burgerlijk geding zouden starten, ... omdat het vonnis 'stadionverbod' op een andere wijze moet geinterpreteerd worden.
Zo'n burgerlijk geding loopt minstens een jaar lang. En verzeilt in een gelijkaardige situatie zoals Eendracht (nu) met haar gedwongen degradatie naar 3de klasse. Alleen (in geval men gelijk haalt): is schadeloosstelling mogelijk. Maar onmogelijk : terugschroeving van de competitie....


Ik ben toch ook van oordeel dat SV = SV, zonder uitzondering.
'k Heb even de matchen van Petegem nagekeken, in de tweede seizoensheflt, en dit in de veronderstelling dat hij elke match minstens op de bank zat.
Dan heeft enkel Londerzeel ook 3 punten tegoed, na hun verlies van vorige week thuis tegen Petegem (2-3).
Oudenaarde en Dender hebben beiden tegen Petegem gewonnen.

Aldus zou je klimmen naar de 4de plaats in de klassereing. Sint-Eloois heeft geen licentie dus sta je eigenlijk op de derde plaats, op 2 punten van Londerzeel.

Londerzeel dat volgende week naar Temse moet en de laatste match thuis tegen Olsa Brakel. Je moet wel al 3 punten meer halen dan londerzeel want zij hebben een doelpuntsaldo van +19 tov +12 voor ons. Die 7 goalen ophalen in 2 matchen is schier onmogelijk (met ons aanvallend compartiment).

Stel dat de zaak een jaar duurt, dan wordt het helemaal leuk..; dan blijf je mogelijks in 2de amateurklasse (behoudens winst eindronde) en heb je nog 2 langlopende zaken:
- de zaak van de verplichte degradatie van vorig jaar is dan nog lopende
- nieuwe zaak Petegem nu die ons een promotie mogelijks ontneemt.

Als ge die beiden wint zijn alle schulden weggewerkt ;).
Maar laten we eerst winnen op Racing of de zaak Petegem mag je al verticaal klasseren :hmm:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


Laatst gewijzigd door Timoilsjt op 21 Apr 2016, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.



21 Apr 2016, 10:27
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Kalisj schreef:
En wat met onze verplichte degradatie? Gaan we daar nog punten voor verliezen?

---
Geen idee. Daarrond is het inderdaad windstil. Ook de media stellen zich daar geen vragen rond.
Ik vermoed dus; dat er geen puntenverlies is geweest; op grond van niet-voldoening aan de licentie 2de klasse, waaraan men eerder al wel voldeed.
Ik denk dus dat het verlies van 3 punten enkel wordt toegepast bij degradatie door fraude of faillissement.
Net zoals men niet kan promoveren naar een hoger klasse zonder licentie, kan men ook degraderen zonder licentie. Maar wordt men niet gestraft met 3 punten 'malus' omdat de club 'geen sanctionerende fouten' maakte.
Anders zou die mogelijkheid wel al lang, als optie zijn toegevoegd, op de verschillende media en TV-zenders.

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Apr 2016, 10:28
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Ik ben toch ook van oordeel dat SV = SV, zonder uitzondering.
'k Heb even de matchen van Petegem nagekeken, in de tweede seizoensheflt, en dit in de veronderstelling dat hij elke match minstens op de bank zat.
Dan heeft enkel Londerzeel ook 3 punten tegoed, na hun verlies van vorige week thuis tegen Petegem (2-3).
Oudenaarde en Dender hebben beiden tegen Petegem gewonnen.

Aldus zou je klimmen naar de 4de plaats in de klassereing. Sint-Eloois heeft geen licentie dus sta je eigenlijk op de derde plaats, op 2 punten van Londerzeel.

Londerzeel dat volgende week naar Temse moet en de laatste match thuis tegen Olsa Brakel. Je moet wel al 3 punten meer halen dan londerzeel want zij hebben een doelpuntsaldo van +19 tov +12 voor ons. Die 7 goalen ophalen in 2 matchen is schier onmogelijk (met ons aanvallend compartiment).

Stel dat de zaak een jaar duurt, dan wordt het helemaal leuk..; dan blijf je mogelijks in 2de amateurklasse (behoudens winst eindronde) en heb je nog 2 langlopende zaken:
- de zaak van de verplichte degradatie van vorig jaar is dan nog lopende
- nieuwe zaak Petegem nu die ons een promotie mogelijks ontneemt.

Als ge die beiden wint zijn alle schulden weggewerkt ;).
Maar laten we eerst winnen op Racing of de zaak Petegem mag je al verticaal klasseren :hmm:[/quote]
---
De vraag waarop ik geen antwoord weet, is tot hoelang na een wedstrijd, men klacht kan neerleggen voor het opstellen van een speler die daartoe niet gerechtigd was?
Ik heb ook nog niet kunnen natrekken, wat de gevolgen zijn voor de andere (eventueel benadeelde) clubs.
Zullen Londerzeel of andere clubs ook klacht neerleggen? Hoelang en voor welke wedstrijden over het gehele seizoen, werd Vandelanotte opgesteld?
Er komt schijnbaar toch heel wat meer bij kijken, als Eendracht initiêel gelijk krijgt...
Alleen als de huidige klacht van Eendracht door KBVB verworpen wordt, zou EA naar de burgerlijke rechtbank kunnen stappen.... met (alweer) een eis tot schadeloosstelling tot gevolg


Neem daarbij ook nog eens bovenop : dat bovenstaande redenering ook niet helemaal correct is.
Bvb met de doelpuntensaldi, waarbij alle , of slechts een deel van wedstrijden van Petegem waarschijnlijk worden omgebogen tot 5-0 forfaitnederlagen.
Dan heb je een computer nodig om de nieuwe situatie te herberekenen..... :plat:

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Apr 2016, 10:58
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
pattaboem schreef:
filip.dhose schreef:
Bram schreef:
klacht indienen kan je toch enkel binnen termijnen ? Denk niet dat het feit dat hij al een heel seizoen meespeelt plots zal inhouden dat ze al hun punten verliezen hoor. Als de andere ploegen geen klachten ingediend hebben binnen de termijnen dan blijft die uitslag ongewijzigd.


Ik vrees dat dit op een sisser gaat uitdraaien.
Ik kan verkeerd zijn, maar het stadionverbod is een burgerlijke sanctie, uitgesproken door een rechter, veronderstel ik?
In dat geval mag Vandelanoitte inderdaad het stadion niet meer betreden als supporter.
Maar dat stadionverbod is geen sportieve sanctie (een schorsing, dus). Je mag die man niet verbieden om zijn beroep uit te oefenen.
Ik denk dat dit de juiste redenering is, maar ik kan er ook glad naast zitten. En als dat zo is, des te beter, dan moeten we nu zes op zes halen om direct over te gaan!

---------
Ik denk daar enigszins anders over. Stadionverbod is stadionverbod, strictu sensu, dus in gelijk welke hoedanigheid: bvb hetzij als supporter, als hamburgerverkoper, als neutrale toeschouwer of zelfs als speler.
Hij is op geen enkele wijze in het stadion is toegelaten. Hij is dus ook niet toegelaten als speler en heeft op het terrein niks te zoeken. En hij mag dus in een voetbalstadion niet aanwezig zijn. Ook niet om geld te verdienen of mee te spelen met de club die hij sympathiseert om haar wedstrijdpunten toe te bedelen. Hij mag daarom dus ook niet op het wedstrijdblad voorkomen.
Maar ik geef toe: het is een juridische kluif, wellicht nooit voorgevallen, die weer stof zal doen opwaaien...En ik hoop dat ik deze keer gelijk heb...


Klopt niet. SV wordt bepaald door de cel BZ. Daar komt geen rechtbank aan te pas. Een beroepsprocedure wordt dan weer wel behandeld door de politierechtbank

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


21 Apr 2016, 11:31
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
"Klopt niet. SV wordt bepaald door de cel BZ. Daar komt geen rechtbank aan te pas. Een beroepsprocedure wordt dan weer wel behandeld door de politierechtbank[/quote]

Je hebt gelijk dat er geen rechtbank aan te pas komt. Maar dat het stadionverbod geregeld wordt door een Belgische Wet: de voetbalwet of de Wet van 21 december 1998.
SV is een opgelegde sanctie, als overtreding van deze wet.
In deze wet is 'stadionverbod' niet specifiek gedefinieerd. Maar wel de term "stadion".
Dit verbod geldt dus ook voor het speelveld.
KBVB mag ook geen wetgeving tegenspreken, En zeker niet de voetbalwet....

zie: https://besafe.ibz.be/Publications/De%2 ... 202007.pdf

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Apr 2016, 11:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Aansluitend mijn vorige post:
"stadion" wordt gedefinieerd in het begin van de wettekst.
Stadionverbod, wordt besproken in art 21 van deze voetbalwet.

https://besafe.ibz.be/Publications/De%2 ... 202007.pdf

Vandelanotte kan dus zelfs nog extra-sancties worden opgelegd !
Niet door KBVB, maar wel door de voetbalcel van BZ
Zijn aanwezigheid op een voetbalterrein tijdens de wedstrijd(en) is dus VERBODEN en IN STRIJD met de Belgische wetgeving.
Analoog : een illegaal verblijvende buitenlandse voetballer, in overtreding met de Belgische verblijfsWET;
mag/kan ook niet worden opgesteld door een voetbalclub in een reguliere competitie.

Als KBVB die onrechtmatige opstelling van een speler niet erkend, dan is er serieus iets mis, bij deze organistatie....

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Apr 2016, 12:21
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Woor da ge geir allemool eiren toid in steikt zeg.
't Iejnegste da ge kentj doeng es afwachten. Ni miejr, ni minder.

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


21 Apr 2016, 12:55
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Schepper schreef:
Woor da ge geir allemool eiren toid in steikt zeg.
't Iejnegste da ge kentj doeng es afwachten. Ni miejr, ni minder.

----
Inderdaad, afwachten is de finale boodschap voor het resultaat.
Maar waarvoor dient dit forum, anders ?
....Discussies en toelichtingen over toestanden, nieuwtjes en weetjes van alles wat rond Eendracht draait....
Sommigen hebben daar geen boodschap daaraan, ....anderen wel....(voor iedereen wat wils..)

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Apr 2016, 13:12
Reserve

Lid geworden op: 01 Apr 2014, 16:53
Berichten: 319
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Schepper schreef:
Woor da ge geir allemool eiren toid in steikt zeg.
't Iejnegste da ge kentj doeng es afwachten. Ni miejr, ni minder.


(y)


21 Apr 2016, 13:27
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Schepper schreef:
Woor da ge geir allemool eiren toid in steikt zeg.
't Iejnegste da ge kentj doeng es afwachten. Ni miejr, ni minder.


jamaar, jamaar, twas een fugue
:D

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


21 Apr 2016, 14:11
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
dat wij 3 punten zullen krijgen van de maffiabond? :hmm:


21 Apr 2016, 14:17
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
waly 2 schreef:
dat wij 3 punten zullen krijgen van de maffiabond? :hmm:

----
Dat is inderdaad een andere discussie. We hebben nog nooit "iets gekregen" van de bond, dan alleen maar boetes en sancties, (remember carnavalmatch)... meerdere degradaties (remember blavier...), geweigerde promotie,(remember cercle...).. geweigerde licentie..(remember 2de klasse).
Misschien kunnen ze er nu eens niet aanuit.... :kots:

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


21 Apr 2016, 15:18
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
ze kunnen ons even goed 3 punten aftrekken omdat we die speler hebben binnen gelaten. :lol:


21 Apr 2016, 15:57
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
waly 2 schreef:
ze kunnen ons even goed 3 punten aftrekken omdat we die speler hebben binnen gelaten. :lol:
:D


21 Apr 2016, 16:06
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Nov 2007, 12:13
Berichten: 528
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
waly 2 schreef:
ze kunnen ons even goed 3 punten aftrekken omdat we die speler hebben binnen gelaten. :lol:


Hahaha, da's e goeken :lol: . Alhoewel, breng die mannen op den Bond niet op gedachten :boks: ...


21 Apr 2016, 16:51
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst