Voorbereiding 2017-2018 - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 9
 Voorbereiding 2017-2018 
Auteur Bericht
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Zoals ik op voorhand al zei, kon je bij deze oefenwedstrijd niet echt van een test spreken. Eindhoven is sowieso al " e niveauken hoger" en staat bovendien al veel verder in de voorbereiding aangezien hun competitie binnen twee weken begint.
Geen test dus maar wel interessant om te zien hoe we het dan zouden doen als we onder druk komen te staan. Eindhoven had het initiatief en drukte ons achteruit maar ik vond dat we eigenlijk vrij goed stand gehouden hebben. Van Den Noortgaete heeft eigenlijk maar twee keer moeten tussenkomen om een goal te verhinderen. Langs de andere kant konden we zelf ook maar één keer echt tegenprikken met een kans voor Mitu.
Jammer genoeg slikken we kort na de rust de 0-1 via een absoluut te vermijden tegendoelpunt (slecht uitvoetballen van Kevin achterin) want anders houden we ook in de tweede helft stand. De 0-2 en zeker de 0-3 (in blessuretijd) zijn voor de statistieken.
We hebben iets te weinig zelf kunnen tegenprikken maar voor de rest ben ik wel tevreden over het weerwerk dat de ploeg geboden heeft tegen een tegenstander die, zoals verwacht, sterker was.

De staat van het veld is duidelijk verbeterd maar het lag er wel vrij stroef bij vond ik. Een beetje meer sproeien voor de match kan dat misschien wel verhelpen.

Tijdens de fandag zelf was er inderdaad niet zoveel volk maar buiten het levend kickertornooi was er eigenlijk ook niet zoveel te doen. Veel meer dan iets eten of drinken kon je niet doen en na de ploegvoorstelling om half vier zat je eigenlijk met een gat van twee uur tot de match begon. Ik denk dat daar toch meer moet van te maken zijn met activiteiten waar de supporters kunnen aan deelnemen doorheen de namiddag zoals bijvoorbeeld een penaltycup tegen de doelmannen van het eerste elftal ofzo.


30 Jul 2017, 7:51
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
zwawi schreef:
Zoals ik op voorhand al zei, kon je bij deze oefenwedstrijd niet echt van een test spreken. Eindhoven is sowieso al " e niveauken hoger" en staat bovendien al veel verder in de voorbereiding aangezien hun competitie binnen twee weken begint.
Geen test dus maar wel interessant om te zien hoe we het dan zouden doen als we onder druk komen te staan. Eindhoven had het initiatief en drukte ons achteruit maar ik vond dat we eigenlijk vrij goed stand gehouden hebben. Van Den Noortgaete heeft eigenlijk maar twee keer moeten tussenkomen om een goal te verhinderen. Langs de andere kant konden we zelf ook maar één keer echt tegenprikken met een kans voor Mitu.
Jammer genoeg slikken we kort na de rust de 0-1 via een absoluut te vermijden tegendoelpunt (slecht uitvoetballen van Kevin achterin) want anders houden we ook in de tweede helft stand. De 0-2 en zeker de 0-3 (in blessuretijd) zijn voor de statistieken.
We hebben iets te weinig zelf kunnen tegenprikken maar voor de rest ben ik wel tevreden over het weerwerk dat de ploeg geboden heeft tegen een tegenstander die, zoals verwacht, sterker was.

De staat van het veld is duidelijk verbeterd maar het lag er wel vrij stroef bij vond ik. Een beetje meer sproeien voor de match kan dat misschien wel verhelpen.

Tijdens de fandag zelf was er inderdaad niet zoveel volk maar buiten het levend kickertornooi was er eigenlijk ook niet zoveel te doen. Veel meer dan iets eten of drinken kon je niet doen en na de ploegvoorstelling om half vier zat je eigenlijk met een gat van twee uur tot de match begon. Ik denk dat daar toch meer moet van te maken zijn met activiteiten waar de supporters kunnen aan deelnemen doorheen de namiddag zoals bijvoorbeeld een penaltycup tegen de doelmannen van het eerste elftal ofzo.


En ik heb er geen enkel probleem mee om mijn club door dik en dun te steunen, maar 2 euro op zo'n fandag voor een 3/4 gevuld pintje in een plastic bekertje, vind ik er een tikkeltje over. Het is een FAN-dag, hé, mensen, dus geef aan de fans op die dag pintjes aan 1,5 euro of zelfs uitzonderlijk aan 1 euro.


30 Jul 2017, 13:43
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
zonet de beelden van de doelpunten gezien... 1x zwak uitvoetballen, 2x slecht doorgedekt (claeys en ntika). Alles samen 3x te maken met focus/concentratie. Ik ga ervan uit dat dit nu nog even kan/mag gebeuren... maar dat er bij het seizoensbegin meer scherpte is achterin.


30 Jul 2017, 14:20
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Ik kan me vinden in de commentaren van hierboven.
FC Eindhoven was sterker, toch vond ik ons aardig meevoetballen. Den eerste helft die kopkans voor Verstraeten helemaal alleen op voorzet van Van Tricht dacht ik, die kans voor Mitu,... t was zeker gene walk-over en de 0-3 vond ik ook een overdreven uitslag.
T was de eerste keer dat ik onze kern aan het werk zag en ik ben best wel tevreden. Echte versterkingen tov vorig seizoen zijn er inderdaad misschien niet, maar ik vind dat er quasi voor elke positie een heel goed alternatief voor handen is. En bovendien zijn jongens als een Diarra, De Coninck, Mitu etc een jaar en een pak ervaring rijper. Diene Gyselinck vond ik ook vrij sterk spelen. Jan Mertens lijkt me toch zo zeker niet van zijn basisplaats, ik vind Jelle Geenens zeker evenwaardig.

Anderzijds begin ik mij toch ook steeds meer te ergeren aan het uitmelken van onze supporters. Eerst de prijs v/e abonnement staanplaats verhogen (snap ik nog gezien het betere comfort dat er toch zou moeten komen), op de fandag 10EUR inkom (kan ik ook nog mee leven, alhoewel veel ploegen hun fans op de fandag gratis binnenlaten zoals bv dit weekend op ohl, of gewoon uw abonnees maar al gratis binnenlaten), verder de prijs van de bonnekes opgetrokken naar 2EUR voor een pintje in een plastic bekerken,... Ik had mijn zoontje van 5jaar een nieuw truiken beloofd, 58 euroloekes voor een truiken waar hij volgende lente wss al ni meer in kan (ik had dan al korting zei hij omda ik een abo had...).
Als ge onze abonnementsprijzen, prijs van die truikes, drankprijzen etc eens vergelijkt met een middenmoter in eerste klasse, is dat heus niet goedkoper hoor. Ik begrijp dat er een financiële inhaalbeweging bezig is, en ik ben gerust bereid mijn steentje hiervoor bij te dragen, maar nieuwe,neutrale supporters winnen met dergelijke bedragen zal er ook niet eenvoudiger op worden.


30 Jul 2017, 21:32
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Vandaag een groot verschil gezien tussen het elftal van het eerste uur en het elftal van het laatste half uur. Het eerste uur amper een kans bij mekaar gevoetbald, te weinig balbezit, een aantal spelers die amper een bal geraakt hebben, enfin te weinig gebracht. (ook niet zoveel dreiging of grote kansen aan de overkant overigens). Het laatste half uur met oa Mitu, Lusala en De Rock overwicht gecreëerd, en de score kunnen uitdiepen.
De meeste nieuwkomers lijken me idd eerder "versterkingen in de breedte" op Ntika na... die zat overal wel tussen. nog wat vroeg misschien, maar ik gok dat die een basisplaats zal pakken. Ook n zeer secure De Vriendt. Dat lijkt me een meer dan degelijke keeper! Verder ben ik wel fan van het lef waarmee een Joran Van Belle speelt.


30 Jul 2017, 22:16
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Kan iemand die gisteren Aalst - Boom zag efkes laten weten hoe het was aub?


03 Aug 2017, 9:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Jean schreef:
Kan iemand die gisteren Aalst - Boom zag efkes laten weten hoe het was aub?


Ik vond ons niet al te scherp vanachter in de eerst helft, gaven ruimte weg en niet kort genoeg dekken. Rupel heeft dan ook wel wat kansen bijeengevoetbald waarvan een 2-tal echt gevaarlijk. De Rock 1x in stelling gebracht en twas prijs, meeste balbezit wel voor ons. Tweede helft met Mitu, Diarra en Lusala (veel balverlies). Mitu was een gesel voor die rechtsback van hen en maakt een mooie goal. penalty nog gemist (Diarra op de lat), en enkele prikken van Boom die ons nooit echt in problemen brachten op 't einde.

_________________
www.spionkoplede.com


03 Aug 2017, 9:28
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Mariner schreef:
Jean schreef:
Kan iemand die gisteren Aalst - Boom zag efkes laten weten hoe het was aub?


Ik vond ons niet al te scherp vanachter in de eerst helft, gaven ruimte weg en niet kort genoeg dekken. Rupel heeft dan ook wel wat kansen bijeengevoetbald waarvan een 2-tal echt gevaarlijk. De Rock 1x in stelling gebracht en twas prijs, meeste balbezit wel voor ons. Tweede helft met Mitu, Diarra en Lusala (veel balverlies). Mitu was een gesel voor die rechtsback van hen en maakt een mooie goal. penalty nog gemist (Diarra op de lat), en enkele prikken van Boom die ons nooit echt in problemen brachten op 't einde.


Was een vrij potige wedstrijd (om een oefenwedstrijd te zijn). Ntika heel goeie wedstrijd gespeeld en ook onze beide keepers hebben hun kunnen getoond. Bij Boom vond ik hunne spits, diene grote zwarte, zeker ni slecht. Was dat de broer van Bokila?
Verder 2 heel mooie doorsteekpassen gezien in de 2de helft, 1 keer Jelle en 1 keer Van Belle? En als Mitu iets egoïstischer zou zijn, had hij er nog minstens 1 kunnen maken gisteren.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


03 Aug 2017, 11:09
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Die opmerking over Devriendt heb ik ook gemaakt. Kwam eens 1 op 1 met een aanvaller en plukte die bal netjes uit de voeten. Knap! Verdient zeker zijn kans tijdens de bekermatchen, je moet hem ooit eens brengen, en kan zo toch al wat ervaring opdoen en zo hou je hem tevreden ook. Dieje Van belle naar mijn mening ook terecht in de A kern, positioneel wel nog wat werk aan, en soms te overhaast inspelen. Maar ging zeer goed in duel, durfde ook vaak meegaan. Ni slecht. Ntika toch uitvoetballend veel risico in zijn spel, door dom balverlies kwam boom eens met 3 aanvallers tegenover 2 verdedigers maar ze speelden het slecht uit.

Zaterdag Telstar zal weer een ander paar mouwen zijn, hopelijk eens starten met ons type elftal en zien wat we er dan tegenover kunnen stellen. Aanvallend mag er toch niks met de rock/mitu gebeuren of we zijn gesche... :)

Is er al iets meer info over de abbonementen? Ik heb al weken betaald, maar geen bevestigingsmail gekregen dat de betaling ontvangen is, nog geen nieuws van wanneer we het kunnen afhalen ofzo?

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


04 Aug 2017, 17:31
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
hansken schreef:
Is er al iets meer info over de abbonementen? Ik heb al weken betaald, maar geen bevestigingsmail gekregen dat de betaling ontvangen is, nog geen nieuws van wanneer we het kunnen afhalen ofzo?

Idem hier. Meteen bij de lancering abo besteld maar geen enkel bericht/mail ontvangen.
heb vorige week de vraag dan mr zelf gesteld en blijkbaar zouden we ze vanaf midden augustus kunnen afhalen. Exacte afhaaldata volgen nog


04 Aug 2017, 17:50
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Ik heb ze nu al tweemaal aan 't werk gezien, er staat al een ploeg maar aanvallend mag er toch nog versterking komen mijn gedacht.
Gijselinck zal volgens mij de transfer van 't seizoen worden, verder speelt De Rock al op 1ste amateurniveau maar dienen Amazou jongens toch dat is een ramp, als er nog geld is koop nog een extra spits met gestalte a.u.b..

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


06 Aug 2017, 9:08
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
De test met Ntika voor de verdediging was leerrijk : nooit meer doen, de man is een verdediger!

Onze twee beste voetballers stonden gisteren beide centraal achterin : Ridwan en Jordy!
Pas na de inbreng van Wannes en Jilke was er voldoende voetballend vermogen in de ploeg. Voor de rust hadden we allemaal "lopers" op het middenveld maar niemand die de bal het werk liet doen.
Jilke en/of wannes moeten zeker in de ploeg, minstens één van beide!

Onze rechtsback maakte alweer een paar foutjes die dit seizoen veel meer gaan afgestraft worden dan het voorbije jaar. De lincksback is goed maar zo traag!

Mijn ideale elf, na een deel van de voorbereiding:
VDN
Verstraeten - Gyselinck - Ntika - Mertens
Diarra
Yala Lusala - Van Tricht
Mitu - De Rock - De Man

Het probleem zit nu wel centraal achterin want beide spelers daar zijn linksvoetig!


06 Aug 2017, 10:40
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Volledig akkoord dat er vooraan nog iets zou bij moeten want van Amazou gaat het echt niet komen. Als ze van plan waren om die Bossekota vast te leggen, moet er toch nog wel wat budget over zijn. Desnoods nog een speler van de hand proberen doen om extra budget vrij te maken. Voor een paar ziet het er immers naar uit dat ze toch naast de ploeg gaan vallen.


06 Aug 2017, 11:07
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
Jean schreef:
De test met Ntika voor de verdediging was leerrijk : nooit meer doen, de man is een verdediger!

Onze twee beste voetballers stonden gisteren beide centraal achterin : Ridwan en Jordy!
Pas na de inbreng van Wannes en Jilke was er voldoende voetballend vermogen in de ploeg. Voor de rust hadden we allemaal "lopers" op het middenveld maar niemand die de bal het werk liet doen.
Jilke en/of wannes moeten zeker in de ploeg, minstens één van beide!

Onze rechtsback maakte alweer een paar foutjes die dit seizoen veel meer gaan afgestraft worden dan het voorbije jaar. De lincksback is goed maar zo traag!

Mijn ideale elf, na een deel van de voorbereiding:
VDN
Verstraeten - Gyselinck - Ntika - Mertens
Diarra
Yala Lusala - Van Tricht
Mitu - De Rock - De Man

Het probleem zit nu wel centraal achterin want beide spelers daar zijn linksvoetig!


Ik vond Falko ni slecht gisteren, Jordy en Ridwan zal wel ons vast centraal duo worden achterin.
Op BL zit je dan met een luxe probleem; zowel Jelle, Jan en Kevin kunnen daar spelen.

_________________
oilsjt, goi alien...


06 Aug 2017, 12:54
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Voorbereiding 2017-2018
jammen schreef:
Jean schreef:
De test met Ntika voor de verdediging was leerrijk : nooit meer doen, de man is een verdediger!

Onze twee beste voetballers stonden gisteren beide centraal achterin : Ridwan en Jordy!
Pas na de inbreng van Wannes en Jilke was er voldoende voetballend vermogen in de ploeg. Voor de rust hadden we allemaal "lopers" op het middenveld maar niemand die de bal het werk liet doen.
Jilke en/of wannes moeten zeker in de ploeg, minstens één van beide!

Onze rechtsback maakte alweer een paar foutjes die dit seizoen veel meer gaan afgestraft worden dan het voorbije jaar. De lincksback is goed maar zo traag!

Mijn ideale elf, na een deel van de voorbereiding:
VDN
Verstraeten - Gyselinck - Ntika - Mertens
Diarra
Yala Lusala - Van Tricht
Mitu - De Rock - De Man

Het probleem zit nu wel centraal achterin want beide spelers daar zijn linksvoetig!


Ik vond Falko ni slecht gisteren, Jordy en Ridwan zal wel ons vast centraal duo worden achterin.
Op BL zit je dan met een luxe probleem; zowel Jelle, Jan en Kevin kunnen daar spelen.


Ntika op back is geen optie volgens mij. Met Jordy op rechts heb je een zeer sterke rechterflank + Mitu.


06 Aug 2017, 13:05
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst