Winter transfers? - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4
 Winter transfers? 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg

Bericht Re: Winter transfers?
elfahem schreef:
Zou jammer zijn mocht je Falko centraal zetten. Dan neem je toch wel wat van zijn kwaliteiten weg. Een back die de achterlijn 's haalt. Maar met Bauwens nog altijd in de lappenmand zou het zomaar kunnen.

Favoreel en De Crick centraal achterin en dan heb je nog Leemans ook die het daar goed deed.
Ik zie ook geen reden om met Falko te beginnen schuiven.
Belangrijkste positie die ze moeten versterken is de aanval.

09 Jan 2025, 13:43
Ancien

Leeftijd: 45
iendrachter schreef:
elfahem schreef:
Zou jammer zijn mocht je Falko centraal zetten. Dan neem je toch wel wat van zijn kwaliteiten weg. Een back die de achterlijn 's haalt. Maar met Bauwens nog altijd in de lappenmand zou het zomaar kunnen.

Favoreel en De Crick centraal achterin en dan heb je nog Leemans ook die het daar goed deed.
Ik zie ook geen reden om met Falko te beginnen schuiven.
Belangrijkste positie die ze moeten versterken is de aanval.

Te bekijken hoe je het invult natuurlijk... Als je in een 4-3-3 speelt, heb je in principe maar 1 centrale aanvaller nodig en je hebt er momenteel 2... Als je 4-4-2 speelt, heb je in theorie ook voldoende in die linie want dan moet je gewoon in een bankzitter voorzien die kan depanneren in noodgevallen (een Saidy bijvoorbeeld). In die optiek kan een goeie flankaanvaller wel de missing link zijn, die ze misschien gevonden denken te hebben in Nyarko? Bij Dikkelvenne werd Panneel ook gehaald als pure linksmidden maar heeft hij met succes ook matchen als pure 9 gespeeld ook.

De euvels van de huidige opstelling in aanvallend opzicht voor mij:

Je hebt dan wel een centrale aanvaller in die 4-3-3 (of Zwart of Van Poelvoorde) maar je hebt te weinig diepgang en snelheid op uw flanken voorlopig + de laatste pass die vanop die posities moet komen, is gewoon te weinig. Dan is het heel moeilijk voor uw diepe spits om iets te doen (zeker als het 0-0 staat of bij een achterstand). Voordeel van een driemansvoorhoede als ze alle drie in positie komen tegen een 3 of 4mansdefensie is dat ze die defensie dwingen om te kiezen. Maar als je maar met max 2 aan/in de box geraakt en uw laatste pass komt er niet door, dan is het makkelijk verdedigen met 1 of 2 man meer. De Crick kan op die flankaanvalposities wel uit de voeten maar zie hem toch liever centraal zodanig dat hij in de ruimtes kan komen en Zwart verliest toch te veel van zijn kwaliteiten tegen de kant.

Daarom snap ik de trainer wel om te kiezen voor een type Van Poelvoorde als targetman waarbij dan Van Petegem en Jelle De Crick vanuit de pockets rond hem kunnen bijsluiten waardoor je uw 3 mansvoorhoede eigenlijk iets anders invult. Maar die missen - net als uw diepe spits - de snelheid die voor die bijkomende "spark" kunnen zorgen. Ook komt die aansluiting er niet altijd op de juiste manier uit, vaak door de samenstelling van uw centrale as (zoals tegen Blankenberge).

In plaats van met een soort driehoek over te blijven voorin, kwam je heel vaak met een vierkant te zitten achter Van Poelvoorde waardoor je veel volk bij elkaar hebt centraal maar je daarnaast geen volk hebt waar de ruimte ligt. Veelal zijn het dan Van Poelvoorde of De Crick zelf die naar de kant uitvallen in die ruimte, maar op dat moment komt uw infiltratie enkel nog van Van Petegem waardoor je in de zone van de waarheid dan volk te weinig hebt... Reden ook dat er wel dreiging is rond de zestien, maar er o zo weinig echte kansen gecreeerd worden.

Met uw eigenlijke 6 (Rosschaert) links-centraal verdedigend, Leemans (zowat tussen de 6 en de 8) rechts-centraal verdedigend met daarvoor De Crick (eigenlijke 8) links-centraal aanvallend en Van Petegem rechts centraal aanvallend heb je centraal dat vierkant, maar moet er veel gelopen worden uit de eigenlijke posities en uw backs moeten ook steeds alert zijn: de linksback moet in balbezit hoger spelen en uw aanvallende centrale middenvelder links moet dan uitvallen naar de linkerflank. Tegen Blankenberge stond Van Den Eeckhout (die normaal ook eerder controllerende middenvelder is denk ik) dan rechtsback met een puur verdedigende opdracht waar Verkimpe dan vooral als aanvallende flank voor hem werd geposteerd. Dat kan werken, maar spelen met "gaten" en "onevenwicht" tussen links en rechts op het veld vergt wel veel concentratie en automatismen. Tegen Stekene was dat bijvoorbeeld ook zo in het begin waarbij dan met name beide backs heel hoog moesten gaan in balbezit en er dus steeds positioneel geschakeld moest worden door de andere back en uw twee centrale verdedigers + uw zes ook steeds moesten kantelen afhankelijk van waar er balverlies was. Als dat lukt (bij vloeiende passing en snelle interceptie van de bal bij de tegenstander), creeer je bij balbezit steeds een man meer effectief, maar als uw passing stokt, ben je wel heel kwetsbaar als uw tegenstander heel direct speelt (wat ook zo bleek...).

Probleem met de kern zoals voor de wintermercato blijft beetje hetzelfde als je voor een platte 4-4-2 zou willen opteren: twee types zoals Zwart zou kunnen, maar Van Poelvoorde heeft andere kwaliteiten. Een Van Poelvoorde met een zwervende spits rond hem bijvoorbeeld (wisselwerking Depoitre-Moreels/Troch) zou ook lukken waarbij uw twee spitsen eigenlijk achter elkaar staan waarbij 1 als targetman fungeert en de andere van het werk van die targetman moet profiteren. Die "profiterende" rol zie ik dan zelf ook weer minder bij een Zwart. Bovendien, zelfs al probeer je dat aanvalsduo met Van Poelvoorde en Zwart, dan moet je steeds weer een oplossing bedenken voor uw twee diepste middenvelders (eigenlijk ook de gevaarlijkste spelers) die ook op hun best zijn centraal (De Crick en Van Petegem), moet je eigenlijk een ervan slachtofferen of moet er 1 uitwijken naar de flank waar je dan weer met dat gebrek aan snelheid zit.

Ik zou dus vooral opteren voor een "simpel" tactisch systeem dat duidelijk is en waarvan iedereen vanuit zijn positie weet wat te doen.

Ofwel een 4-4-2 met langs beide zijden een dubbel bezette flank (en overlap tussen uw back en flankmiddenvelder) en duidelijke keuze over uw spitsenopstelling (ofwel naast elkaar ofwel achter elkaar). In de optiek "achter elkaar" gaat tot op heden Van Poelvoorde dan steeds uw diepste man moeten zijn, met ofwel De Crick of Van Petegem die in zijn rug opereert. In een "plat" tweespitsensysteem zou Zwart bij mij altijd spelen, maar ik zie niemand die positie naast hem invullen buiten De Crick eigenlijk (tenzij Nyarko daarvoor is gehaald) terwijl ik die weer iets lager in het veld wil zien. Als je Nyarko daar al gaat zetten, heb je weer geen overschot aan kwalitatieve flankmiddenvelders. Saidy en Verkimpe hebben wel capaciteiten voor die positie maar daar ontbreekt de regelmaat.

Ofwel ga je voor een complexere 3-5-2 opstelling waarbij Nyarko (links) en Falko (rechts) uw buitenste middenvelders zijn die de volledige flank doen. Dan kan je achteraan met Favoreel, Leemans en Joren De Crick spelen. Rosschaert, Lankman en Jelle De Crick centraal op het midden en uw twee spitsen laat je afhangen van de tegenstander. Kies je voor een targetspits waar Nyarko en Falko ballen op moeten pompen dan speelt Van Poelvoorde, met een Van Petegem als infiltreur in zijn rug; wil je voor meer variatie kunnen gaan, dan kies je voor Zwart met De Crick (hoger aangeschreven bij mij dan Verkimpe of Saidy) in steun en neemt Van Petegem de plaats in op het midden van De Crick. Beide kunnen dan ook nog eens alterneren. Met een Lankman hoop ik trouwens op extra infiltratievermogen uit het middenveld in beide boxes, niet in het minst om een Jelle De Crick bijvoorbeeld bij te springen zodanig dat die langer op een wedstrijd zijn actieradius kan aanhouden.

In elk geval, de 3 extra profielen zorgen voor meer mogelijkheden, dat is zeker en met Lankman en Falko zou je op stilstaande fases ook extra wapens moeten hebben nu we eindelijk ook spelers hebben die goeie corners kunnen geven.

In een ideale wereld kan je een type Wantens (Seurynck?) halen die perfect is om de volledige linkerflank te doen (en ook polyvalent zijn) en haal je voorin toch zo'n type DVV binnen. Dan kan je vooraan ook elk systeem spelen - zowel plat als achter elkaar. Maar eerst gaan ipv lopen zeker? Je haalt alvast 3 ervaren pionnen binnen; dat is niet aan de orde voor de rest van de reeks.

09 Jan 2025, 21:33
nieuw in de eerste ploeg

heb bij Racing Gent dit lopende seizoen twee flankspelers aan het werk gezien, jawadde. Van Meirvenne en Smetrijns, beiden geboren in 2005. Wat een spelers zeg, beiden pijlsnel, zeer sterk met de bal aan de voet, ik zou niet twijfelen hoor.

09 Jan 2025, 23:12
Ancien

Leeftijd: 45
rataplan schreef:
heb bij Racing Gent dit lopende seizoen twee flankspelers aan het werk gezien, jawadde. Van Meirvenne en Smetrijns, beiden geboren in 2005. Wat een spelers zeg, beiden pijlsnel, zeer sterk met de bal aan de voet, ik zou niet twijfelen hoor.

Gezien Eric Ceulemans' geschiedenis als technisch directur bij RC Gent ben ik er vrij zeker van dat die wel al op zijn radar zullen staan. Bovendien is het ook te zien of ze haalbaar zijn aangezien AA Gent dacht ik altijd het voorrecht heeft als er interessante profielen zijn die ze dan laten doorgroeien bij hun beloften...

10 Jan 2025, 15:07
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
DT schreef:
rataplan schreef:

Gezien Eric Ceulemans' geschiedenis als technisch directur bij RC Gent ben ik er vrij zeker van dat die wel al op zijn radar zullen staan. Bovendien is het ook te zien of ze haalbaar zijn aangezien AA Gent dacht ik altijd het voorrecht heeft als er interessante profielen zijn die ze dan laten doorgroeien bij hun beloften...

Hopelijk staat Burssens dan ook op zijn radar.
Geenens-Burssens-Favoreel-Rasschaert zou een topdefensie zijn voor zowel derde als tweede amateur.

10 Jan 2025, 15:29
nieuw in de eerste ploeg

Josken11 schreef:
DT schreef:
rataplan schreef:

Geenens-Burssens-Favoreel-Rasschaert zou een topdefensie zijn voor zowel derde als tweede amateur.

Burssens en Wantens voor volgend seizoen terughalen en je hebt idd een topdefensie.
Rasschaert zit zeker potentieel in, ik vind hem verdedigend zeer goed maar haalt weinig de achterlijn.
Mss een opdracht van de coach, kan ook natuurlijk.
Benieuwd naar de match van morgen, zonder Jelle De Crick en Leemans.
Uitstel van deze match had niet slecht geweest om de nieuwe spelers nog wat extra tijd te geven en de geschorsten te recupereren, Oostende is toch 1 van de sterkere ploegen in de reeks.
Zou er nu nog een spits bijkomen of is het huiswerk af?

10 Jan 2025, 15:51
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 34
iendrachter schreef:
Josken11 schreef:
DT schreef:

Burssens en Wantens voor volgend seizoen terughalen en je hebt idd een topdefensie.
Rasschaert zit zeker potentieel in, ik vind hem verdedigend zeer goed maar haalt weinig de achterlijn.
Mss een opdracht van de coach, kan ook natuurlijk.
Benieuwd naar de match van morgen, zonder Jelle De Crick en Leemans.
Uitstel van deze match had niet slecht geweest om de nieuwe spelers nog wat extra tijd te geven en de geschorsten te recupereren, Oostende is toch 1 van de sterkere ploegen in de reeks.
Zou er nu nog een spits bijkomen of is het huiswerk af?

Heb je gelijk in maar je kan geen 11 nieuwe namen zetten. We hebben vorig jaar gezien dat dat niet marcheert...
Rasschaert is nog jong en ik vind hem toch bij de beteren van de kern. Aan de andere kant wil Wantens graag terug komen en zou dat ook wel een goeie transfer zijn.

10 Jan 2025, 16:42
nieuw in de eerste ploeg

Gisteren het interview met Arts gehoord op de radio en er komt geen spits meer bij, de spitsen waarmee ze gesproken hebben passen niet binnen het budget en volgens hem is Nyarko een flankaanvaller.
Ik veronderstel dat er nu nog met het budget van Lede gewerkt zal worden en er vanaf volgend seizoen toch meer mogelijkheden zullen zijn op dat gebied met de ondersteuners van dit project.
Als ze voor promotie willen spelen gaan ze toch serieus moeten versterken.
De broers De Crick,Bauwens,Rosschaert,Favoreel,Lanckman,Geenens,Rasschaert zijn spelers waar je volgens mij wel mee verder kan.
Jammer van de nederlaag gisteren in de laatste minuut, een 0-0 had een correcte weergave van de match geweest maar als er dan toch een ploeg moest winnen dan wel Oostende, 1ste helft ging gelijk op met weinig tot geen kansen maar het laatste half uur waren zij fysiek sterker.
Door het ontbreken van Jelle De Crick en Saidy had je geen snelheid op de flanken waardoor je enkel kon dreigen met een stilstaande fase of afstandsschot.
Veel gele kaarten gepakt ook maar de ref vond ik wel een prima match fluiten.
Chapeau aan de vele supporters die verplaatsing gemaakt hebben (y) .
Met gezonde ambitie en versterking op het veld heeft dit project vanaf volgend seizoen zeker een toekomst
denk ik.

12 Jan 2025, 11:50
nieuw in de eerste ploeg

Van vaerenbergh gisteren nog de winning goal gemaakt voor Ninove

12 Jan 2025, 13:06
nieuw in de eerste ploeg

Allesweter schreef:

Triest heeft getekend voor volgend seizoen

12 Jan 2025, 13:33
nieuw in de eerste ploeg

Allesweter schreef:

12 Jan 2025, 13:33
nieuw in de eerste ploeg

Allesweter schreef:
Allesweter schreef:

Toptransfer! Hopelijk informeren ze ook eens bij Robby Ndefe van Harelbeke.
Heeft hier ook in de jeugd gezeten en is een snelle flankaanvaller die je zowel links als rechts kan zetten.

12 Jan 2025, 14:12
nieuw in de eerste ploeg

iendrachter schreef:
Allesweter schreef:
Allesweter schreef:

Heeft hier ook in de jeugd gezeten en is een snelle flankaanvaller die je zowel links als rechts kan zetten.

Kevin Hebbelinck ook man met een actie zou ik graag zien komen

12 Jan 2025, 14:27
nieuw in de eerste ploeg

Allesweter schreef:
iendrachter schreef:
Allesweter schreef:

Kevin Hebbelinck ook man met een actie zou ik graag zien komen

Heeft zijn contract al verlengd bij Hoek…..

12 Jan 2025, 14:31
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 39
Website: http://www.iendracht.be
zalig wedstrijdje gisteren, fijn om iedereen onder minder gespannen omstandigheden weer te zien. Bij mij wazs het 10 jaar geleden dat ik nog eens een busverplaatsing maakte, maar geen seconde beklaagd!
hetzelfste is het niet, maar nog keer de stembanden schor zingen heeft toch deugd gedaan :love:

12 Jan 2025, 16:48
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4